HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Borsodi

2012.04.19. 18:46 -kk-

magyar világos sör

ÚJRAKÓSTOLÁS, az eredeti cikk itt olvasható


Új műfaj érett be itt, a Kontár Komlókutató blogon, melyben az öt-hat éve írt, mostanra (mindenekelőtt a magunk számára) borzasztó amatőrnek ható, idejétmúlt cikkek alanyait újrakóstoljuk. Mivel a túl gátlástalan múlthamisításnak sem vagyunk hívei, egy kattintásnyival odébb azért a régi kóstolások is visszaolvashatóak maradnak. Ennek egyfelől az a haszna, hogy a KK szívesebben néz a tükörbe vissza-visszaolvasgatás közben, másfelől pedig a sörszerető, érdeklődő publikum is talán valamivel pontosabb iránymutatást kap egy olyan kóstolásból, ami mögött ezeregykétszáz, sokféle típusú sör tapasztalata áll, mint egy olyanból, ami mögött huszonöt ászoksöré.

És hogy mindezt a biztonság kedvéért némi könnyed populizmussal is közös halmazba rendezzük, az újrakóstolások zömét a magyar mainstream legjava fogja alkotni, már csak amiatt is, hogy anno 2006-2007-ben ezekhez jutottunk hozzá a legkönnyebben, ezért a mai gyakorlathoz képest eleve sok cikk született róluk. De persze az sem elhanyagolható szempont, hogy az olcsó népszerűséget és a dühös kommenteket mindig azok a sörök hozzák, amiket mindenki ismer. Ez utóbbi esélyeit ugyan rontják a túl hosszú cikkek, de azért így is bizakodunk legalább egy-két LEJÖSSZ BŐCSRE, KOPORSÓBAN KÜLDÜNK HAZA-üzenetben.

Kezdjük hát a Borsodi újrakóstolását, ami 2006 májusában a KK negyedik cikkéül szolgált, és amiről akkor botor módon nem vettük észre, hogy már jó ideje lekopott róla a "Világos" jelző. Az eltelt hat évben új ruhát is kapott, átgázolt rajta néhány focis promó, de két dolog állandó maradt benne: a kukoricadara és az E224, lánykori nevén kálium-metabiszulfit. Ez cinikusan hangozhat, ami nem véletlen, hiszen a Borsodi Sörgyár lényegében az egyetlen üzem az országban, amelyik következetesen képtelen pótanyagoktól mentes, tisztességesen értékelhető sört csinálni, ellenben hasonló megátalkodottsággal dobja piacra egyre-másra könyvelő- és marketingesrecept szerinti torzszülöttjeit. Bár mostanra ez minden bizonnyal felesleges kör, azért a korrektség kedvéért megjegyezzük: nem, a KK valóban nem szimpatizál a Borsodi Sörgyárral. Mentségünkre szóljon, ebben kizárólag sörkóstolói érzelmek vezetnek, mindenekelőtt az érvényes összetevőkkel, a valódi komló- és malátaízeket tükröző nagyüzemi magyar sörökkel szembeni hiányérzet.

Ígérjük, mindezen szubjektív érzelmek egy pillanatig sem fogják félrevezetni a kóstolás során klaviatúránkat, törekedni fogunk a lehető legobjektívebb és leghitelesebb élménybeszámolóra. Komolyan. Így amikor most azt írjuk, hogy kitöltve a Borsodi enyhe, édeskés illattal kezd, amit vizes dominanciájú, konfúz test követ, az éppúgy a szűken értelmezett valóság átirata, mint az, hogy ez utóbbi kitétel némi meglepően tűrhető malátaédes alapot, rajta kivehető, bár végig csak jelzésértékűen jelen lévő komlót, illetve bizarrmód gyurmaszerű, söridegen kipárolgást jelent. Bár nehezünkre esik, be kell valljuk, futó emlékeink alapján rosszabbra számítottunk, valami olyan sörre, ami az olcsó nyolcvanforintos sörök és a Soproni-Ászok-Szalon mainstream tengely között képez átmenetet. Ehhez képest, már amennyire az évi fél liter körüli fogyasztásunk alapján viszonyítani tudunk, tökéletesen egyenértékűen bizonyul az utóbbi csoporttal. Igaz, a kortyokat követő meghatározhatatlan, ám semmiképp nem őshonos savanykás-csípős utóíz egy kicsit elgondolkodtató, de hát a többi nagy hazai márka sem jut sokkal közelebb a kulinárisan értelmezhető sörök világához.

Merthogy lássunk világosan: a Borsodi és kategóriája nem az ízélményről szól, hanem valahol az árérzékeny és az éndefiniáló fogyasztás határán egyensúlyoz. Nem túl drága, és megfelel a sörivásról alkotott öngerjesztő sztereotípiáknak (amik kizárólag a szóban forgó sörkategória marketingtevékenysége nyomán születtek egyáltalán meg). Ezek azok, amik nyomán mindenki által ismert evidencia, hogy a magára valamit is adó férfi mindennemű szabadidős és háztáji tevékenységének elengedhetetlen kelléke néhány üveg sör. A definíciónak, születési körülményeinek megfelelően, persze nem része a minőség, sőt: ha túl karakteres az íze, ha túl flancos a csomagolása, ha nem az, amit a tehetetlenségi erő miatt a referenciacsoport iszik, oda az életérzés. Ebbe a jól ismert szegmensbe pedig tökéletesen illik a Borsodi, aminek egyébként sörbarátabb szemmel nézve is két ősbűne van csupán: az egyik a kukoricagríz, a másik a kéntartalmú antioxidáns. Ha ezek, továbbá az általuk kezelt mellékízek távol maradnának, akár még egy vállalható ivósört is főzhetnének egyszer Bőcsön. Viszont, őszinte meglepetésünkre, két pont még így is kijár.

Alkoholtartalom: 4,5 V/V %

2012. 04. 19.

 

38 komment

Címkék: magyar borsodi világos kétpont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr924461605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gérard Duchemin 2012.04.20. 11:59:13

Semmiképp nem tudnék egy pontnál többet adni neki, mert nem tudom meginni. Pedig próbáltam, éspedig a Borsodi gyár bemutatóján, igaz annak már legalább két éve. De nem sikerült.

gregibroki 2012.04.21. 09:37:55

Sörmániám előtt is utáltam ezt a sört. Most ősszel vettem rá magam, hogy veszek egy üveggel (tétellel:)) soproni helyett, de valami ihatatlan volt. Mellesleg a Sparban 30 Ft differencia van a Staro és a Borsodi között. A soproni 1895-öt nem is említem, ami majdnem ugyanannyi, mint egy üveg borsodi.

exodusAttack 2012.04.23. 08:42:23

@gregibroki: Azért a Soproni is messze van a jótól...

Beer Ninja 2012.04.23. 10:17:22

Mélyítsük a szekértábort: számomra ebből a tengelyből csak a Szalon nyújt élvezetet, az is csak azért, mert képtelen vagyok sörként inni olyan vizes (inkább sörízű üdítő), de legalább a mellékíze is kevés. :)

Bud Taste 2012.04.23. 12:40:48

@dr. dodó: Ez kábé olyan, mintha egy gasztroblogon arról vitatkoznátok, hogy az elmaradhatatlan vasárnapi kirántott húshoz a vízben főtt krumpli-e a jobb köret, vagy a szarvasi fényezetlen B rizs...
Ja, hogy némely gasztroblogon is hasonló a színvonal? Bocs, akkor én kérek elnézést!

Gérard Duchemin 2012.04.23. 13:24:36

@Bud Taste: Nem jó a példa, hisz a vízben főtt krumpli, és a fényezetlen B rizs is élelmiszer (azon belül köret), de a Borsodi nem sör.

Bud Taste 2012.04.23. 14:22:51

@Gérard Duchemin: A példa jó, mert szerintem a szarvasi fényezetlen B rizs éppen úgy nem rizs, mint ahogyan nem sör a Borsodi és a Szalon, sőt a Soproni és a Staropramen sem! Ahogyan általában a "kirántott" hús mellé köretnek kerülő krumpli sem egy "ehető" fajta.
A hozzászólásom pedig inkább arról szólt volna, hogy egy sörblogon nem kellene (még pedagógiai célzattal sem) ilyen sörökről írni, mert úgy jár mint a malackaraj :8) pedig arról is feltételezem, hogy nevelési célzattal lett "bulvárosabb" a kelleténél és nem a kattintások száma miatt.

-kk- 2012.04.23. 15:22:38

@Bud Taste: Bár nyilván természetes, hogy mindannyian máshol állunk az elitizmus képzeletbeli skáláján; nekem személy szerint kifejezetten eltér a véleményem.

Ha egy blognak a l'art pour l'art önszórakoztatáson kívül van valamilyen egyéb célja is, az értelemszerűen meghatározza a "merítés" sajátosságait. A Malackaraj, amennyire én látom, például egy klasszikus médiatermék, ahol hirdetések vannak, amit pénzt hoznak, amikhez kattintást kell generálni, amihez viszont bulvártémák szükségesek.

A Kontár Komlókutatón ugyan nincsenek reklámok (pontosabban csak a blog.hu tesz ki), így itt nem a nettó kattintás a cél, hanem egyfajta sörkultúra-alakítás. Ezt sokféle módon körül lehet írni, de ha nagyon leegyszerűsítjük, szólhat a puszta önzésről is: ha sok ember keres jobb söröket, akkor lesz piaci igény rájuk, és sok helyen lehet majd őket kapni, tehát én is könnyebben jutok hozzájuk.

Ennek érdekében pedig szerintem érdemes mindenféle sörről írni, hogy aki - bármilyen társadalmi-szociokulturális rétegből - egy kicsit is érdeklődik a sörök iránt, találjon olyan sört, amit már ő is kóstolt. Hiszen ha nincs ilyen, nem jelenik meg az értékelés különbsége, nem szembesül vele, hogy más, nagyobb tapasztalati alapú sörivók alapvetően mást gondolnak az ő addig fogyasztott Borsodijáról, Staropramenjéről, Flying Dogjáról, akármijéről.

Egyúttal viszont én egyáltalán nem jelenteném ki a Staropramenről, de még a Borsodiról sem, hogy nem sör, hiszen fizikailag egyértelműen az mindkettő. Az más kérdés, hogy jóságban, minőségben egyik sem áll különösebben magas fokon, de speciel a Staropramen esetében elért szintnek már van létjogosultsága. Épp mint ahogy a vízben főtt krumpli is legitim étel, csak nem a virtuóz kulináris élményszerzés, hanem a mindennapos mennyiségi fogyasztás irányából.

Magyarországon pedig a sörök mindennapos mennyiségi fogyasztása nincs rendben, mert - maradva a hasonlatnál - olyan, mintha a többség hétköznap főtt krumpli helyett nyerset enne (=Borsodi, stb.). Ilyenkor pedig igenis érdemes rámutatni, hogy noha meg lehet enni a nyers krumplit, de azért még a mindennapos fogyasztás szintjén is érdemes áttérni a főttre. Meg hogy egyébként sokkal élménygazdagabb fogások is léteznek, ha már, amiket alkalomadtán szintén nem árt megismerni.

Bud Taste 2012.04.23. 19:30:18

@-kk-: Csak ismételni tudom önmagamat: "sörblogon nem kellene (még pedagógiai célzattal sem) ilyen sörökről írni, mert úgy jár mint a malackaraj :8) pedig arról is feltételezem, hogy nevelési célzattal lett "bulvárosabb" a kelleténél és nem a kattintások száma miatt."
Ezzel a hozzászólással arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy egy bulváros témaválasztás olyan kommenteket generál amik messze visznek attól ami egy ilyen sörkultúra-fejlesztő blog szándéka. Biztos vagyok abban, hogy Te is a sörkultúra fejlődéséért írod a blogodat, mint ahogy abban is biztos vagyok, hogy a Péter Anna sem gondolta, hogy mi lesz a következménye annak, hogy a rengeteg színvonalas bejegyzés közé bekerül pár bulváros is, de a végeredményt mindenki olvashatja a kommentekből...
A Te bejegyzésed által generált kommentek sem arról szólnak, hogy milyen nagy a különbség a Borsodi és a kézműves/minőségi sörök között, hanem a Staropramenhez, Sopronihoz és a Szalonhoz hasonlítják a Borsodit! Erre mondom én, hogy amilyen a bejegyzés, olyanok a kommentjei. Ha nevelési célzattal bejegyzést írsz az összes gagyi sörről, annak beláthatatlan következményei lehetnek:))) (a kommentek színvonala szempontjából)!
Az utolsó bekezdést a válaszodból sajnos nem értem.

-kk- 2012.04.23. 23:43:41

@Bud Taste: a generálható kommentszínvonalat illetően sajnos sok igazság van abban, amit írsz, de azt ne felejtsd el, hogy a KK blog bizonyos szempontból szerencsés helyzetben van, mert nem ötvenezer oldalletöltése van egy nap, hanem maximum párszáz.

A közismert ökölszabály szerint nagyjából százszoros szorzó van egy újmédiás felület olvasói és kommentelői között. Ekkora látogatottság mellett pedig még olyan emberek is bőven olvashatják a blogot, akik egyébként nem hardcore sörbarátok, viszont a zavaró trollkodás sem ölt vészes méreteket.

Tehát a mondanivalóm lényege, hogy a kommentek milyensége nem befolyásolja érdemben a nevelő célzat sikeresességét. Ha nincs sok komment, akkor meg aztán főleg nem.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.04.24. 08:33:14

@Bud Taste: "A Te bejegyzésed által generált kommentek sem arról szólnak, hogy milyen nagy a különbség a Borsodi és a kézműves/minőségi sörök között..."
Örvendek a kis sörfőzdék próbálkozásainak, de én még EGYETLEN(!) jó minőségű kisüzemi lágert nem ittam. Márpedig a legnagyobb igény egy jó ivósörre (csehül tízesre) lenne.
Ezt nem pótolja sem a Keserű méz, sem a Grabanc, sem a Korty. Ha lenne ilyen sör rögtön megkérdőjeleződne a Borsodi létjogosultsága!

Bud Taste 2012.04.24. 09:56:34

@Árpa Jankó: Van ilyen sör, például aLittle John és 500 Ft/liter + üvegbetét. Belefér még az ivósör kategóriába? OK, nem lager, de ivósör.

gregibroki 2012.04.24. 12:20:42

@Bud Taste: ha jól értem, akkor leszóltad a hozzászólásomat, ami teljesen kulturáltan kijelentette, hogy a staro és a soproni 1895 jobb, mint ez a bőcsi lőré;
miért gondolod, hogy egy ilyen blogon csak a felső-kategóriás sörökkel kéne foglalkozni?
én csak fél éve kezdtem el foglalkozni a sörökkel kicsit komolyabban, ami azt jelenti, hogy a haverjaimnál messze a legtöbbet tudok róluk. A haverjaimat meg tekinthetjük átlagembereknek, akik isznak sört. Korántsem tartom magam szakértőnek nyilván, ezért figyelek kk és a hozzászólók véleményére.
De úgy gondolom, hogy érdemes olyan sörökről beszélgetni, amik elérhetők.
Például engem az is érdekel, mit gondoltok az aldiban kapható Valentins búzasörről vagy a Lidlben kapható Perlenbacherről.
Durva mi? Az a véleményem, hogy az ilyen emberek mint te, simán elvéreznének egy vakteszten. Főleg akkor, ha új sör kerülne terítékre, amit még sosem kóstoltak.

Bud Taste 2012.04.24. 12:34:37

@gregibroki: Elnézésedet kérem, ha megbántottalak! Nem személyeskedésből írtam amit írtam, hanem mert úgy gondolom, hogy a mainstream, a középszer nem visz előre.
A magánvéleményem az Aldi-s sörről, hogy az első korty után kiöntöttem a dobozt. A Perlenbacher-t nem kóstoltam.
Sajnos igazad van a vakteszttel kapcsolatban, elég durván és keresetlenül szoktam a nekem nem tetsző sörökről véleményt mondani, ezzel sokakat megbánthattam már... emiatt lehet, hogy el fogok vérezni ha hasba szúr valamelyik főzőmester:).

gregibroki 2012.04.24. 13:00:18

@Bud Taste: nem bántottál meg :) persze, a középszer nem visz előre, de nekem még mindig kellenek támpontok;

bucox 2012.04.24. 13:05:13

@Bud Taste: Little John? Ki főzi? Hol lehet kapni? Ne haragudj, én még életemben nem hallottam róla.

Gérard Duchemin 2012.04.24. 13:38:08

@-kk-: És ezt vajh ki főzi? Nem látom.

Gérard Duchemin 2012.04.24. 13:41:34

@Árpa Jankó: "Ha lenne ilyen sör rögtön megkérdőjeleződne a Borsodi létjogosultsága! "

Enélkül is megkérdőjelezhető a létjogosultsága, hisz nem iható, használhatatlan, szar, és hitvány. Ez nem kérdőjelezi meg eléggé a létjogosultságát?
De mondok egy még erősebben védhetőt! A Rizmayer most főzött egy teljesen iható sima lager sört, éspedig korsónként 200-ért lehet majd csapról inni. Ez elég?

-kk- 2012.04.24. 14:02:38

@Gérard Duchemin: szerintem a névválasztásból egyébként is könnyen kitalálható, de a győrzámolyi Bors. Tehát ugyanaz, aki a Sherwood Ale-t és a Tuck barátot.

Gérard Duchemin 2012.04.24. 14:12:07

@-kk-: Aha, jó. Akkor beszerzek egy palackkal. :-)

gregibroki 2012.04.24. 14:17:40

@Gérard Duchemin: ha ez az a Rizmajer, amit az Opera pubban is lehet inni, akkor az szerintem is iható sör, nem hiába lehet kérni kriglivel is :)

Gérard Duchemin 2012.04.24. 14:25:59

@gregibroki: Én úgy vélem (de lehet hogy tévedek), hogy ez a főzőmester készítette pár éve a szebeni ászok nevű sört. Nos az volt életem legszarabb 5 söre közül az egyik. Ellenben ez most teljesen iható. Igaz, a lager nem az én stílusom, de attól még ez egész jó.

Beer Ninja 2012.04.24. 14:33:50

Én támogatom KK kezdeményezését. Igenis KELL olyan sörökkel foglalkozni, amit az átlag magyar sörfogyasztó kb. 80-90%-a rendszeresen iszik.

Örülök, ha van olyan hozzászóló, akinek az ismeretségi körében a fenti arány csak 10-20%-ot tesz ki, de jelzem, hogy akkor az illető nincs kapcsolatban a magyar valósággal.

Lehet röhögni a panelprolikon, amint vitatkoznak a Borsodi-Szalon-Ászok stb. elsőbbségén, de ettől még a jelenség létezik. Úgyhogy én értem és értékelem KK jobbító - ha úgy tetszik nevelő - szándékú blogposztját.

Ha valaki elitblogot akar, ahol még elitebb sörökkel foglalkoznak, mint amihez ő szokott, akkor talán nem itt a helye hőzöngeni.

Autós újságokban sem csak Mercedes-Porsche-BMW stb. autó szerepel, hanem a tömegek által használt modellek is. Így van rendjén.

Egyúttal bocsánatot kérek az elit sörivóktól, mint pl. Bud Taste, amiért ilyen csóró magyar izzadságszagú rögparaszt vagyok a többi szutyok sört vedelő ismerősöm nevében amiért létezünk, és KK egy posztot irányzott errefelé is.

gregibroki 2012.04.24. 15:06:08

@Bud Taste: ja, már üvegesben kapható a valentins :) az szerintem nem mindegy, hogy nincs bádogíze

Bud Taste 2012.04.24. 15:55:27

@dr. dodó: Én már előre elnézést kértem Tőled a Neked címzett hozzászólásomban, ezért nem értem miért kérsz Te is tőlem bocsánatot?
Én nem ismerlek, ezért nem tételezek fel semmi olyat Rólad amit Te leírsz magadról, az ismerőseid bevonását meg végképp nem értem!
Az elit sörivó jelzőt pedig visszautasítom, mert az elit sörnek tartott italokat én nem fogyasztom...
Nagyon alacsony lehet az ingerküszöböd, ha hőzöngésnek értelmezed a hozzászólásaimat!
Peace

Beer Ninja 2012.04.24. 22:23:02

@Bud Taste: Felnyitom a szemed. Egyszerűen arról van szó, hogy azért mert Te kiöntesz bizonyos söröket a csapba (amúgy helyesen), attól még van létjogosultsága KK-nak írni ezekről is.
Azért mert bizonyos ismerőseim nem ülnének pl. Suzuki Swiftbe, attól még az emberek jó része bizony azt használja, némelyik boldogan.
Ugyanez áll a Borsodira is. Remélem, nem kell a hasonlatot szó szerint meg is magyaráznom.

Részemről örülök a borsodis posztnak, és nem mondom, hogy várom a folytatást, de néha szívesen olvasnék további 'prosztó' sörökról, netán poénos lenne 100 Ft-os árkategória alatt összehasonlítani söröket stb. :)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.04.26. 09:37:44

Szerintem el kellene különítenünk a fogyasztási alkalmakat. A kulináris élvezet kedvéért érdemes valami különlegeset inni. Egy hétköznapi vacsora, olvasás vagy tévézés mellé érdemes valami tisztességeset inni. A nettó berúgás kedvéért bármit érdemes meginni, amit még sikerül kifizetni, és sikerül artikuláltan kimondani a pultos csajnak. És van még ezer más alkalom...

Érzésem szerint egy ilyen posttal a hétköznapi 1-2 sört fogyasztókat lehetne ráébreszteni, hogy vannak különbségek. Bár itt nem ez a szerkesztési elv, de szerintem az összehasonlító posztonak is lenne értelme. Végigmenni egy hyper sörpolca mellett, és minden, a kategóriáját reprezentálni képes pl. lagerből leemelni egyet, hogy benne legyen mondjuk 2000-ben, aztán azokat összehasonlítani. Ezt talán az épp csak elkötelezett sörivók is megismételnék, akár meccsnézés közben is:) És ha az összehasonlítás valódi összehasonlítás lenne, nem szekvenciális sörleírás, akkor egyrészt jobban megvilágítaná a sörök közti különbséget, másrészt megmutatná a sörivás intellektuális élményét is. Mármint a berúgáson túli intellektualitást:)

exodusAttack 2012.04.26. 14:07:34

@lilakutyak: Egyetértek veled. Szólni kell a tisztességes ivósörökről, s éppenséggel a "tisztességtelenekről" is. Én pl. söröknél bőven a tanulási folyamat elején járok, első lépésként szerintem az se rossz, ha megnézem, mi az ami iható vagy éppen eléggé jó a boltok kínálatából. Természetes nem elégszem meg ennyivel, ennél többre törekszem. Azt se feledjük, hogy az országban minden Pesten koncentrálódik, szóval nem úgy van az, hogy beugrok a Csakajósörbe vagy a Pivóba, stb. Pécsen már a a Bohémia sörkonyha létezésének örülni kell (félreértés ne essék, kiváló hely, csak ha lenne sörkultúra, elférne még Pécsen jó pár hasonló hely).
Szóval, amint mondtam én még eléggé kezdő vagyok, de lássuk be, az emberek többsége azon a szinten sem áll sörök terén mint én. Szóval kk írja csakle a véleményét a "népsörökről", hátha valaki elgondolkodik, hogy a Borsodi kettes, akkor milyen lehet a négyes, és megvilágosodik, mekkora különbség van a Borsodi meg a tisztességes sör között (még ha nem is pont ez kk célja).

exodusAttack 2012.04.26. 14:16:58

@Bud Taste: Amúgy nálad hol kezdődik a sör? A Soproni, Borsodi, Szalon stb. szerintem is elég gagyi, de a Staroprament ihatónak találom.

Bud Taste 2012.04.26. 19:59:14

@exodusAttack: erre a kérdésre nincs objektív válasz, alapvetően nem nagyon iszom a lagereket, a szépen komlózottak kivételével, a bak és a duplabak sem a kedvencem, a füstössel meg ki lehetne kergetni a világből...
A gyümölcsös felső erjesztésű söröket iszom legszívesebben, lehetőleg 6,5% alatti alkohollal amikben a komló és a maláta egyensúlyban van.

gregibroki 2012.04.27. 10:11:15

@Bud Taste: a nyburki (postrizinsky) csapolt sörökről mi a véleményed? a világosuk, a francin tizese nagyon finom és jól komlózott szerintem, a habja meg valami frenetikus;

Bud Taste 2012.04.28. 00:25:10

@gregibroki: Sajnos mostanában nem kóstoltam, pár évvel ezelőtt még rettenetes volt, de már más is dicsérte mostanában, lehet, hogy változtattak a receptúrán.
Amint alkalmam lesz rá (cseh sörök fesztiválja) megkóstolom.

Gérard Duchemin 2013.02.22. 12:57:36

@-kk-: Ebben a vitában teljesen neked adok igazat, igenis hasznos ezekről a "sör"-ökről írni.

Gérard Duchemin 2013.02.22. 12:59:01

@dr. dodó: "Lehet röhögni a panelprolikon, amint vitatkoznak a Borsodi-Szalon-Ászok stb. elsőbbségén, de ettől még a jelenség létezik. Úgyhogy én értem és értékelem KK jobbító - ha úgy tetszik nevelő - szándékú blogposztját."

Ez nem panelproliságtól függ, mert büszkén állítom, hogy én is panelproli vagyok, de sörben igényes.

Beer Ninja 2013.02.25. 08:41:57

Persze, hogy nem, én is panelben élek, voltál is nálunk. :)
Inkább, arra akartam utalni, hogy a lepukkant garázskocsmák hangulatában szokott vita tárgya lenni a fenti sörök 'kivállósági' sorrendje.

gregibroki 2013.03.05. 14:28:32

@dr. dodó: mi is a koliban anno mindig elhatárolódtunk a Borsoditól és az Aranyásótól, csak a Soproni!
amúgy kövezzetek meg, de a Soproni szerintem tényleg jobb, mint a másik két sör (ráadásul a Heineken legalább termel igazi sört is Soproni 1895 néven)

Gérard Duchemin 2013.03.05. 21:22:58

@gregibroki: Egyrészt tényleg jobb, de ez kétes dicsőség, mert a helyes jelző a nem annyira szar, és nem pedig a "jobb".
Másrészt pedig az 1895 is tönkre lett téve, le lett butítva.
süti beállítások módosítása