HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Borsodi Super Dry

2013.05.14. 22:37 -kk-

magyar világos sör

borsodi_super_dry.jpgÓriási meglepetés: 2004 (a Borsodi Bivaly) és 2011 (a Borsodi Búza) után idén ismét új taggal frissül a Borsodi sajátmárkás portfóliója, már ha az inkább az üdítőkkel konkuráló ízesített vonalat nem vesszük figyelembe. A hír több szempontból is érdekes: először is a vonatkozó sajtóközlemény kulcsmondata miatt - "A hazánkban egyedülálló sör különlegessége, hogy minden kortya tökéletes sörélményt biztosít azzal az újdonsággal kiegészítve, hogy nincs hosszan tartó, kesernyés utóíze".  Itt persze felmerül a kérdés, hogy mégis mi marad a sörélményből egy, végső soron a pilseniből továbbmutálódott típusú világos lagersör esetében, ha kivonják belőle a keserűkomló utóízét (amiből persze a sima Borsodi esetében sincs sok). A válasz persze úgy-ahogy kézenfekvő: egy sör azoknak, akik nem szeretik a sört, de szeretnének sört inni.

A dolog ugyanakkor egy kicsit bonyolultabb, hiszen a "dry beer" mint kategória, nem a Borsodi találmánya. Elsőként japán sörgyárak próbáltak javítani az eladási számaikon azzal, hogy minél teljesebben kierjesztett lagersörökkel biztosítsanak minél kevésbé karakteres ízű, így kevésbé megosztó és jobban teríthető termékeket maguknak; majd utóbb az amerikai piac pörgette tovább az elgondolást a "lite", alacsony kalóriatartalmú sörökkel. Utóbbiak ugyan hírhedten a legborzasztóbb italok között vannak, amiket sörként árulnak a világon, előbbiek között azonban még úgy-ahogy vállalható tételek is akadnak. Mindenképp meglepő azonban, hogy a Borsodi most, 2013-ban rukkol elő egy efféle főzettel, amikor az alaposan leerjesztett sörök divatja a nyolcvanas évek végén tetőzött, mostanság pedig a haladóbb országok nagyüzemi söripara épp az innovatív kisüzemeket igyekszik inkább utánozni. A Super Dry ráadásul viszonylag drága is (Roni ABC: 260 Ft plusz üveg), így nem igazán világos, kikre lőnek.

Kóstoljuk meg, hátha segít eldönteni. Illata ázott mustármag és vizes szalma, illetve édeskés kukoricagríz (igen, természetesen mint minden Borsodi-termékben, ebben is van. Sőt, kálium-metabiszulfit is, nyilván a tökéletes sörélmény érdekében.) Íze ellenben nem igazán akad, némi tétova maláta talán, amit rövid úton elmos a meglehetősen intenzív szénsav, illetve a kukoricás sörök jellegzetesen savanyú utóíze. Nagyjából mintha Olympos citromleves szódával öblítenénk le a délutáni puliszkát. Ennél több izgalmat már nem generál, az ízélmény véget ért, mielőtt elkezdődött volna. Odáig egyértelműen tartja tehát a Super Dry a sajtóközlemény ígéretét, hogy kesernyésség nemhogy hosszan tartóan, de még mutatóban sem igen fordul elő benne. Az utóíz eltüntetésével kapcsolatban már kevésbé: a jól ismert, bántóan művi kukoricasavanykásság bizony hosszan tartóan kísérti még az egyszeri kóstoló szájízét.

Tévedtünk tehát, továbbra sem világos, ki venné meg ezt a sört. Hiszen ha egy gyár söríz nélkül akar sört eladni az arra fogékonyaknak, akkor nyilván csak masszív marketinggel, erős coolságépítő kampánnyal tudja áthidalni az koncepció ásító, alapvető ellentmondását. Egy 260 forintos, félliteres, Borsodi Super Dry nevű sör viszont e téren egészen biztosan behozhatatlan hátránnyal indul a Coronitákkal, Millerekkel és társaikkal szemben (amikben ráadásul még a pótszeres mellékíz is jóval gyengébb), ezt az opciót tehát ki is zárhatjuk. Más viszont még ennyire sem akad: akinek még a Borsodi is túl karakteres, az vesz majd gyümölcsös sört, ha már nem meri megtenni a logikus lépést, és hagyományos üdítőt vásárolni, kétharmad ennyiért. Mindegy, igazából jól illik az értelmetlen sörök Borsodi Búzával megnyitott sorába - bukásáig is érdeklődve figyelhetjük, milyen marketingmutatványokkal próbálhat vajon a gyár keresletet összekaparni ehhez az újabb söripari hátraszaltóhoz.

Alkoholtartalom: 4 V/V %

2013. 05. 14.

1p.GIF

50 komment

Címkék: magyar borsodi világos egypont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr415300614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2013.05.14. 22:58:13

Ezek után csak egy kérdésem lenne a Borsodi Sörgyár zéerté stratégiai igazgatójához: miben látja a jövőt?

KeepRunning 2013.05.15. 09:03:57

Komolyan elgondolkodom ilyenkor, hogy a nagyobb sörgyárak milyen PR-osokat és marketingeseket foglalkoztatnak... Mert hogy ezek még messziről sem láttak sört az is biztos.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.05.15. 09:19:22

@Csibefogó: @KeepRunning: Azt azért látni kell, hogy a Borsodt nem a kk olvasói tartják el.

Borsodi Búzát meg a mindenféle gyümölcsös dolgaikat is rendszeresen látom minden közértben, gondolom valakik megveszik és megisszák, mert ha megromlana, a boltos se rendelne újat.

A Dry kapcsán legfeljebb az a kérdés, milyen áron találja meg a piacát hosszabb távon, de persze ennek sincs sok köze a sör ízéhez, tisztán egy marketing és termékpozicionálási kérdés: egyébként a "pont olyan, mint a Coronita vagy a Miller, csak sokkal olcsóbb" nem lenne egy reménytelen vállalkozás szerintem.

Nem mintha nem lenne tökmindegy...

víz tamás 2013.05.15. 09:57:23

@Csibefogó: nehogy azt hidd, hogy Bőcsön döntenek az ilyesmikről.

www.elelmiszer.hu/friss_hirek/cikk/a_molson_coors_lezarta_a_starbev_felvasarlasat

sejtésem szerint hasonló sörökre lehet majd számítani azokban a környező országokban, ahol a vállalatcsoport jelen van.

a portfólión szerepel a staropramen és - meglepetésemre - a pilsner urquell is.

www.molsoncoors.com/en/Brands/Global%20Portfolio.aspx

-kk- 2013.05.15. 10:24:55

@promontor: Ezzel az a gond szerintem, hogy a partisöröket a megfelelő életérzés sugárzásával lehet alapvetően eladni. Amitől viszont a Borsodi Super Dry elég távol áll, kész időutazás vissza a Rolling Rockhoz.

Bud Taste 2013.05.15. 11:29:44

@-kk-: Asahi Super Dry vs Borsodi Super Dry összehasonlító vakteszt esetleg?

A hátraszaltós ucsó mondat nagyon tetszett!!!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.05.15. 11:30:01

@-kk-: Igen, de egy Miller vagy egy Coronita igencsak drága darab. Nem csak a gazdagok buliznak. Továbbá a "magyarságot" is be lehetne hozni a brandbe. Szerintem lenne rá piac, ha értelmesen csinálnák.

Ez persze nem feltétlenül illik bele a globalizált marketing sémákba, így valószínű, hogy ha egyáltalán belekezdenének egy ilyen kampányba, akkor is félszívvel csinálnák. Ami odavezet, hogy valószínűleg idővel belesimul a Dry ára a többi borsodi közé és eladja majd a szokásos értékesítési lánc minden különösebb marketing nélkül.

víz tamás 2013.05.15. 11:36:03

@-kk-: @promontor:

ja, már értem, köszi! :)

mindenestre a borsodit (is) eladta az inbev egy befektetői csoportnak starbev néven, aztán ezt vette meg a molson coors.

en.wikipedia.org/wiki/Staropramen_Brewery

sztem továbbra sem bőcsön döntenek ezekről.:)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.05.15. 11:54:37

@promontor: Mondjuk ez az egész OFF, mert a kk-féle közönség szempontjából teljesen érdektelen, mi történik a Borsodi HyperDry-jal.

Kk-t is csak annyiban érinti a dolog, hogy kénytelen volt a szokásos 0.33-as "prémium mennyiség" helyett félliternyit benyakalni, hacsak nem volt annyi esze, hogy kiöntötte a maradékot... ;-)

Tényleg, egyszer írhatnál egy "mit csináljunk, ha nagyon szar sört ittunk" módszertani posztot: víz, sósmogyoró, jó sör vagy egyszerűen csak fogmosás?

rambo13 2013.05.15. 11:58:38

@promontor:
a mikroblog tanúsága szerint biza csak 1,5 deci "csúszott jobban"

komlokutato.tumblr.com/

-kk- 2013.05.15. 13:07:12

@Bud Taste: Nekem is eszembe jutott, de aztán rájöttem, hogy akkor újra Borsodi Super Dry-t kellene innom, ezért inkább egyelőre letettem róla.

Bud Taste 2013.05.15. 13:20:40

@-kk-: Nem véletlenül írtam vaktesztet, úgy hátha nem ismernéd fel és ízlene:)

rambo13 2013.05.15. 13:35:16

@Bud Taste: háát azért a japók nem használnak kukoricát és kk által leírtak alapján biztos, h több komló van az ő sörükben...

Bud Taste 2013.05.15. 13:45:20

@rambo13: Ne légy a Blogger ügyvédje:)

Bud Taste 2013.05.15. 13:48:10

@-kk-: Apropó, 800 Ft-ért 1 liter Rizmajer Maibock PET-palackban életed legjobb ár-érték arányú befektetése lenne!

-kk- 2013.05.15. 14:20:54

@Bud Taste: inkább az üvegesre gyúrok, ha végre terem egy szabad délutánom

Impavidus Mortalium 2013.05.16. 09:43:20

@promontor:

"mit csináljunk, ha nagyon szar sört ittunk"

Egy teljesen új világot tud megnyitni a gyors rákóstolás.
Én konkrétan a Borsodi Friss feketeribizli-lime után tapasztaltam ezt meg.

Az a "sör" annyira silány, hogy valamivel kiöblítsem a számat, egy dobozos Kozel-t kaptam fel (sárga, dreher verzió) és mostam le.
Esküszöm, zamatos, sörhatású és ízű a sárga dreher licencelt Kozel svetly, komoly komlóízzel!

Persze ezt így önmagában erről a kozelről verés hatására sem mondanám, de van az a sör ami után megvan az érzet.

Harald hardrode 2013.05.16. 10:14:47

@Bud Taste: @-kk-: mit lehet róla tudni? A vasárnapi premierről sajnos lemaradtam.

gregibroki 2013.05.16. 16:37:51

@Harald hardrode: én tegnap bepusziltam a helyszínen egy pohárral 350-ért. Nagyon komoly cucc. Testes, zamatos ital. :) Ha jól emlékszem 7 körüli alkohollal, 17-es Balling fokkal.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.05.17. 14:11:49

@-kk-: Már majdnem megvettem egyet, hogy megírjam, de megspóroltad nekem, köszi...

:)

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2013.05.18. 00:14:28

OFF "hagyományos" üdítő 245Ft, Soproni Friss Zéró 250Ft majd hülye leszek kókakólát venni

kieső 2013.05.18. 09:56:34

kk, mi lesz, ha beindul a Borsodi jogi gépezete? Egy az ötből? Nem túlzás ez? :-)
Érdekes, a wiki azt írja a kálium-metabiszulfit alkalmazásáról, hogy "...nem túl elterjedt, ugyanis a sörgyártás során a sör főzésével a mikroorganizmusok elpusztulnak...". Akkor ezt a sört lehet, hogy nem főzik? >:->

@djlacee: hambi mellé mindenképpen kólát :-)

Papp Sanyi 2013.05.18. 16:55:42

A Drehet Summer Moment-ről lesz teszt?

alehunter 2013.05.18. 22:14:57

megkóstoltam ezt a förmedvény borsodit...végül is két dolgot állítanak:
az első az, hogy az utolsó korty pont ugyanolyan, mint az első
a másik meg, hogy nincs utóíze.
nos, az első állításról annyit, hogy, bár az utolsó kortyról nem tudok nyilatkozni, mert a felét kiöntöttem, de az általam lenyelt legutolsó része pont olyan minősíthetetlen szar volt, mint a legelső, szóval mondjuk ez igaz.
az utóízről annyit, hogy valami förmedvény fémes utóíze van, szóval ez meg nem igaz sajnos. bár igaz lenne... egyre inkább érik bennem a felismerés, hogy bőcsön csak a napalm segíthetne...bár a problémát igazából csak egy súlyos atomcsapás és száz év betonszarkofág oldaná meg véglegesen...

-kk- 2013.05.19. 18:40:56

@Papp Sanyi: egyelore nem talalkoztam vele, de ha van tipped beszerzesi forrasra, akkor feltetlenul.

Papp Sanyi 2013.05.19. 18:50:45

@-kk-: Én Tescoban vettem. Hatvanban. Gondolom a többiben is előfordul.

kieső 2013.05.19. 20:25:52

@alehunter: tudod nekem az fáj igazán, hogy ott az a rakat eszköz és alapanyag, sokkal többet ki lehetne hozni belőlük...

Erre a Dreherre viszont kíváncsi lennék nagyon. Az alábbi oldalon említenek egy harmadik komlót, az csaknem a citra lenne?

www.trnd.com/hu/p/dreher-summer-moment/projektinformaciok/

gregibroki 2013.05.21. 12:05:56

@kieső: itt már bukik a prodzsekt: "4x 0,5 l Dreher Summer Moment dobozos sör. "

-kk- 2013.05.21. 21:06:36

@kieső: @gregibroki: @Papp Sanyi: majdnem a blogra írtam róla, de aztán inkább mégsem. Részletek: komlokutato.tumblr.com/post/51005376854/a-sorgyarak-szerint-most-az-angol-nev-a-meno

(annyit elárulok, hogy a Citránál viccesebb a helyes megfejtés)

Papp Sanyi 2013.05.21. 21:33:50

@-kk-: Kegyetlen voltál :)

De ők is...
Valamelyik nagy gyár igazán összeszedhetné már magát és kihozhatna egy iható sört.

gregibroki 2013.05.22. 10:44:14

@-kk-: vicc ez a Dreher...mondjuk nem értem mi a tököm benne a háromféle komló

Gérard Duchemin 2013.05.22. 22:31:00

Ezek a magyarországi multik gané társaságok, és nem javaslom, hogy bármi jót várjon bárki tőlük.

Gérard Duchemin 2013.05.22. 22:33:25

@kieső: mi lesz, ha beindul a Borsodi jogi gépezete?

Miért, mi jogtalant tett kk, azon kívül hogy egy nagy semmit?

kieső 2013.05.23. 22:47:39

@gregibroki: ajvé... Így tényleg kiesik.

@-kk-: azért ez döbbenet. Illetve annyira nem is és ez szomorú. Hát ez aztán forradalmi sör. Akkor lényegében ez a Dreher 'Szőke Ciklon'-ja :-\

@Gérard Duchemin: a rákövetkező két kérdéssel és mosolygóval a végén együtt érvényes az első kérdés ;-)

kieső 2013.05.23. 22:52:06

@leebagoly: a nemjóját, ez a sör szépen kapott a ratebeeren:

www.ratebeer.com/beer/zywiec-porter/6561/

...és még kk is tesztelte :-)

komlo.blog.hu/2010/10/21/zywiec_porter

Beer Ninja 2013.05.24. 18:56:39

A Borsodi Super Szarja helyett ajánlom inkább a most akciósan kapható (Spar) Oettinger Pilst. A magyar átlaghoz képest kimagasló minőségű, de a prémiumnak kikiáltott kukoricás Drehernél, Stellánál is sokkal jobb. Igazából a német csövesek söre, az ottani Lidl sörválasztékának gerincét adja, de a mi söreink mellett egészen nagy szám. (Sajnos a békési Ogre söre stb. sem lehet méltó ellenfele, főleg nem ennyiért.)
Amúgy nehogy valaki feledhetetlen sörélményt várjon, egyszerűen csak kellemesen iható (számomra) és olcsó.

alehunter 2013.05.24. 22:11:01

@kieső: attól tartok, hogy az a rakat alapanyag főként kukoricadara :)

kieső 2013.05.24. 23:07:04

@dr. dodó: tényleg nem rossz, de nekem a búzájuk nagyon bejön. Legutóbb 170 Ft volt az Intersparban, ami szerintem több, mint remek ár. Őszintén szólva nekem nem kell ennél több egy búzasörtől. Időnként magamhoz ragadok néhányat a Valentins Heffeweise (Dunkel)-ből is.

@alehunter: ha kicsit többet tennének bele, árulhatnák kukoricasörként valami hangzatos spanyol névvel :-)

"Amikor Kolombusz felfedezte Amerikát 1492-ben, még nem is sejthette, hogy az őshonos indiánok tápláléka lesz 500 évvel később a világ söreinek egyik legfontosabb összetevője. Különleges ízt, harmóniát és tökéletesen letisztult karaktert ad a sörnek. Ezért mi, itt a Borsodinál úgy gondoltuk, hogy nagy gonddal és szeretettel megalkotjuk Önöknek azt a sört, ami az Újvilág bölcsességét, temperamentumát és szellemét elhozza az Óhazába. Magyarországon most először.
Borsodi Kolumbusz - aztékok ereje."

Összetevők: víz, csemegekukorica, takarmánykukorica, élesztő, pektin, aszkorbinsav, kálium-metabiszulfit, maltodextrin.

Impavidus Mortalium 2013.05.24. 23:25:38

@kieső: állaaaaat! :)))))))))))))))))))))))))

alehunter 2013.05.24. 23:25:56

@kieső: :):):)
meg fognak keresni, hogy menj hozzájuk marketingesnek :)

Beer Ninja 2013.05.29. 08:32:34

Nagyon dicsértes a magyar sörök tesztelése, én azonban még kérnék további 'olcsósör' teszteket is, mint pl. az Oettingerekét, vagy a kimondottan olcsó mezőn vitézkedő Prince-Karpackie front egyik harcosát stb. Szerintem mind jobb, mint a magyar multik 'nagynevű' sörei... :(

cson tváz öcsi 2013.06.08. 19:54:31

Szinte biztos vagyok benne, hogy a fejlesztést hosszú és gondos piackutatás előzte meg, amelyet követően hoztak egy méltóan bufla és szűklátókörű marketingdöntést.

Eszembe jutottak a boros-fröccsös kocsmasznobok, akik "innék én sört, ha nem lenne utóíze", vagy a pezsgős-bacardi breezeres partylánykák, akik a "szeretném a sört, ha nem lenne keserű" felkiáltással élnek. Ezeket a szakértői véleményeket aztán szépen összekopizták, aztán vetettek egy pillantást a cider eladási mutatóira- mondották alacsony alkoholtartalmú és viszonylag drága az is, tehát nekünk is valami ilyen kell. Hozzá meg egy egyszerű logó, hogy az Ökör is felismerje.

Az pedig már csak a sörbarátokat zavarhatja, hogy a terméknek nemhogy a sörhöz, de még a söripari trendekhez sincs sok köze, miközben a Borsodi termékfejlesztői elégedetten dörzsölik a tenyerüket, hogy ismét 5-ösre vizsgáztak fogyasztóismeretből. Egyetértek, hogy égésszag lesz...

alehunter 2013.06.14. 23:05:35

csak felidéztem az "izét" és már az is fájt...menekvésként fel is bontok gyorsan ebgy de molent :)

exodusAttack 2013.06.18. 01:00:55

A cikk alapján nem jött meg a kedvem a megkóstolásához. Gyakorlatilag a marketingszövegből kiderül, hogy ez csak szar lehet. Kk-val egyetértek abban, hogy nehéz belőni a célcsoportot, aki nem sörízű sör akar inni, annak szerintem is fontos a "menőség", jóval drágább álsört fog venni. Bár a sima Borsodi se hasonlít egy valódi sörre, úgyhogy tökmindegy.

Barla Roland (törölt) 2013.08.05. 12:19:26

@alehunter: Kiváló puliszkasör lehetne belőle, jófajta füstölt-szalonnás utóízzel, juhsajtos kesernyével :-)
süti beállítások módosítása