HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Kissler Fito

2013.07.11. 23:50 -kk-

magyar ízesített világos sör


kissler_fito.JPGKicsit kezdett szomorú lenni a KK stábja, hogy a sörkultúra fejlődésével már nem nagyon készülnek olyan igazán értelmezhetetlen sörök, mint amilyen például a Fradi-zöld Smaragd volt néhány éve. Mostanra meghonosodtak a főbb nemzetközi trendek, kialakultak a jól eladható kategóriák, és mindenki gyümölcsös lagert vagy angol-amerikai ale-eket készít. Ami persze alapvetően jó, de egyben a kisüzemi sörfőzésipar naiv korszakának alkonyát is jelzi, ami pedig egy kicsit, nosztalgikusan szomorú.

Épp ezért örültünk annak, hogy az ismert főzdék halmazának fix perifériáján működő dombóvári Kissler (akik több igazán kellemes sört is prezentáltak már pl. a Főzdefeszteken, hogy utána a saját üzemükön túl teljesen elérhetetlenek maradjanak) egy bazsalikomos-homoktövises lagerrel rukkolt elő a júniusi fesztiválszezonra. Igaz, blogunk a Köleses emlékezetes kakukkfüves-hajdinás sörében sem látott kivetnivalót, ami pedig aztán megosztó sör volt a javából - így valószínűnek tűnik, hogy a Fito felé irányuló szimpátiánk sem számíthat egyöntetűen támogató fogadtatásra.

Általában első kóstolásokról írunk véleményt a blogon, de ez alkalommal kivételesen megalapozott az említett szimpátia, ugyanis a Főzdefeszten már csapoltan is kóstoltuk a sört. Ennek megfelelően inkább arra voltunk kíváncsiak, hogy a négy hete hűtőben pihenő PET-palack (amire a Budavári Sörfesztiválon tettünk szert) mennyire képes megőrizni a Fito karakterét. Nos, meglepetésünkre, egész jól. A szűretlen, opálos mélyarany/narancs test tűrhető méretű, szép állagú habbal tölthető, illatában bazsalikomos méz és tejsavas lime játszik. Az első korty tömény savanyúság, egyfelől a homoktövis fanyar bogyósgyümölcs-karakterével, másfelől nyelvzsibbasztó citrusossággal, amiről nehéz eldönteni, hogy nem a savanyú káposzta levére (=tejsav) emlékeztet-e inkább. Élénk szénsav kíséri az ízélményt egészen a lecsengésig, ami már a fűszerességről szól: a bazsalikom csak valamilyen általános aromás zöldfűszerként érezhető ki, gyógyszerkeserű aromakomlóval vegyülve, egy leheletnyi borsot is idézve.

Nem mondanánk klasszikus sörélménynek - sőt, szinte semmi nincs benne, ami az elvárható ízesítettlagersörös karaktereket hozná. Ennek ellenére kifejezetten élvezetes tétel, noha nem a csúcsrajáratott harmónia, inkább az őszinte, fékevesztett téboly jegyében: a savanyú jegyek harmóniája jelenti az alapot, amihez jól illik a járulékos fűszeresség. Ha nem lenne az a jelzésértékű komlófutam a korty végén, abszolút támpont nélkül állnánk abban, mit iszunk - talán az amerikai almaecet-limonádé áll még a legközelebb az ízprofilhoz.

Alkoholtartalom: 5,7 V/V %

2013. 07. 11.

3p.GIF

45 komment

Címkék: magyar világos ízesített kisüzemi hárompont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr505401183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.12. 08:27:16

sztem nagyon jellegzetes a homoktövis íz, a savanyúság abszolúte nem volt meg (vélhetőleg sok volt a 4 hét...) 3 deciig egy frissítő nyári ízes sör, csak egy pohár után valahogy túlcsordul a fűszerezettség érzés és eltelik az ember a homoktövis ízével.

-kk- 2013.07.12. 09:32:16

@pif: erre a lehetőségre én is gondoltam, de az a vicces, hogy a potenciális savanyodás egy kicsit úgy sikerült, mint azoknál a söröknél, amiknél szándékosan alkalmazzák: új - sajátos - harmóniát állított fel.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.13. 14:11:19

@-kk-: én nem sokkal a sörfeszt sajtótáj után bontottam meg, szép hab, jó szín, és olyan volt a homoktövis íz benne, mint egy homoktövis szörp-radler. Csak, mint írtam, 1 pohár után vhogy besokalltam ettől az íztől. De savas erjedésnek nyoma sem volt. Ezért gondolom, h. ez max véletlen...

Gérard Duchemin 2013.07.15. 09:29:13

@pif: "sztem nagyon jellegzetes a homoktövis íz"
Pedig én valakitől azt hallottam, hogy a homoktövis annyira jellegtelen ízű (a nevében is a jellegtelen homok szerepel), hogy még az intenzív ízeket is kioltja valami csoda folytán. ;-)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.15. 15:50:56

@Gérard Duchemin: Nem tom biztosra, de ha megkóstolsz egy homoktövis szörpöt, fogod érezni

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2013.07.16. 15:13:05

Nem tudnánk valahogy rávenni a Kisslert, hogy palackozzon. Én az Ősforrást és a Hollót is szívesen innám, a Ninkaszi is tetszett, és bár a Fito kimaradt, a leírások alapján bejönne. Vagy nem lehetne összeállni, elmenni Dombóvárra pár hordóért, és lepalackozva elosztani magunk között? Beszállnék, de nem intézném.

-kk- 2013.07.16. 15:17:53

@lilakutyak: A magam részéről annak örülnék, ha maga a főzde beruházna egy kézi palackozóba... kábé a Kissler az egyetlen jobb sörfőzde, ami semmilyen formában nem nyújtózik a saját sörözőjén túlra.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.17. 20:07:39

@-kk-: Ezt én sem értem. Borászok simán palackozzák kézzel a nem kevés borukat. És a Kissler valóban tipikus jó sörökkel rendelkező kis főzde, amely söröket a műanyag palack tönkretesz...

Bud Taste 2013.07.17. 22:35:46

@pif: "Ezt én sem értem. Borászok simán palackozzák kézzel a nem kevés borukat."

Habzik a bor palackozás közben? Van bérpalackozó minden borvidéken?
A minőségi palackos bor átlagos liter ára és szav.ideje a kézműves söréhez hogy aránylik?
0,75 litert ugyanannyi idő lepalackozni mint 0,33 litert!
A múlt héten 1100 palack 0,33 sör lepalackozása 3 embernek 15 órájába került, 6 fejes töltőgéppel.

rambo13 2013.07.18. 13:04:00

@Bud Taste: bezony-bezony, a kézi sörpalackozás nem egy nagy móka...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.18. 14:48:47

@rambo13: Én nem azt mondtam, hogy móka, hanem azt, hogy be tudna kerülni vele egy csomó olyan helyre, ahová eddig esélye sem volt...
@Bud Taste: Minőségi palackos bor nem 1-2 hónapot csücsül a hordóban, a szőlő nevelése (csak a metszés, hány óra?) feldolgozása (szüret, préselés, vagy roppantás-szűrés), amíg belekerül abba a hordóba sem mérhető egy söréhez. És akkor almasav bontásról, kénezésről, átfejtésről stb. nem is beszéltünk. Úgyhogy sztem nem olyan óriási az a 3 ember és 15 munkaóra...

rambo13 2013.07.18. 15:39:41

@pif: én sem mondtam, h azt mondtad, csak megemlítettem, h nagyon is sok idő elmegy rá, mindemelett baromi szar meló...

amit ráadásul ugye még pluszba ki is kell fizetni...meg ugyebár a göngyöleg, fertőtlenítés, üvegmosás is igen sok anyagi teherrel jár...

@-kk-:
"kábé a Kissler az egyetlen jobb sörfőzde, ami semmilyen formában nem nyújtózik a saját sörözőjén túlra."
én még a rotburgert is ide sorolnám, bár igaz ott van PET-palack,de ugye azért is a kocsmába kell elmenni...:)

szvsz nem feltétlenül arra kell törekedni minden jobb kisüzemi sörfőzdének, h országosan tudjon teríteni, az sem biztos, h mi fogyasztók jól járnánk vele... de ez elég hosszú vitát/elemzést igénylő téma, nem biztos, h itt kellene kitárgyalni...

-kk- 2013.07.18. 15:51:29

@rambo13: Persze, szerintem sem az lenne az üdvös, ha minden főzde mindenhol jelen lenne, de azért egy olyasféle modellel kiegyeznék, mint ami Csehországban jellemző: hogy van egy csomó szaküzlet meg multitap-bar, amik akár állandóan, akár rotálva, de az érdemes főzdék nagyját kóstolhatóvá teszik máshol is. Ehhez igazából nem kell főzőkapacitás, csak fogyasztói érdeklődés meg egy ici-pici logisztika.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.18. 15:58:34

@-kk-: meg hajlandóság (és pénz) a főzde irányából is a kitörésre - lásd Rizmajer, mint ellenpélda, bár ő közelebb van Bp-hez...

rambo13 2013.07.18. 16:54:04

@pif: "meg hajlandóság (és pénz) "
sok esetben az utóbbi a szűkösebb erő forrás

@-kk-: mondjuk nálunk is lehetne egy "lobkowitz" rendszer, azt sztem mindenki díjazná...

alehunter 2013.07.19. 22:24:28

@pif: mondjuk a Rizmajer esetén én inkább azt mondanám, hogy egyenest Bp-i...értem én, hogy a XXI. kerület már nagyon a periféria, de azért mégiscsak Bp :)

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:23:30

Sziasztok, "szekértői" tanácsotokra lenne szükségem.
Szűk, családi, baráti sörismertető-bemutató levezényléséhez lenne szükségem tanácsra.

Felvázolom a tényállást és lehet meganyázni, leköpködni, és tudom, anyám régi szakiparos, meg egyébként is, az emlegetése megszokott dolog :)
Van egy pár üveg söröm amit kaptam/beszereztem, lényeg, hogy fogyasztásra vár, most pedig egy olyan családi alkalom adódott amikor "főszereplő" lehetek mert úrialkesz vagyok :)
[- te mindig olyan izé söröket iszol, csináljmá'ilyenizéthogy mifaszazamiazizéamitmondaszhogyméjobb?"]

Szóval összevont legény és leánybúcsú van, amire azt mondtam, hogy a legszűkebb kört vendégül látom kajára (netet és telefont bújva összeállítottam az ételsort, ilyen gyorsfalatok módon) és egy alapozó italozásra, ami azt jelenti fogyasztanak alkoholt, az általam megadott mennyiségben (nyolc ember+én a lenti listát megiszogatja nem korlátlan mennyiségben, van amiből csak egyetlen 0.33-as van, limitált mennyiségben )

A kérdésem, milyen metodika alapján próbáljam a sör élvezetének és fogyasztásának a módját/fejekbe verni - ( standard honpolgárokról van szó, borsodi-soproni-reklám/multi tengely mentén sör-szocializálva) hogy esetleg meg is maradjon a dolog és ne bukjanak ki a különbözőségeken (szolid elmék, szolid ízlelőbimbókkal) - úgy, hogy ne legyek sznob, felfogják miről van szó, és "mifaszsazazizé" :)

Hogy ne legyek teljesen hülyének nézve, mi alapján állítsam össze a kóstolót, alkoholfok, testesség, stílus, ami alapján csökkenő/növekvő sorrendet állítsak fel (tudom a tetszésindexes értékelés szubjektív dolog, és függ attól milyen a közönség) általánosságban.
Ti mi alapján indítanátok és zárnátok egy ultrasznob@panelproli közösségnek sörbemutatót?

Az alábbi lista alapján:
(tudom, akár a csatornába is önthetném, annyit ér a sörsor elfogyasztása ezzel a közönséggel, de egyszer élünk és sírunk bazdmeg)

Rochefort Trappistes 10
Rochefort Trappistes 10
Mikkeller 黑 / Black
Cigar City Hunahpu’s
BrewDog Ballast Point San Diego Scotch Ale
Paulaner Salvator
La Trappe Bockbier
Bors Sherwood
Hopfanatic White Hops

mentségemre szolgáljon, hogy a már fél éve a hűtőben pihiző BrewDog Abstrakt AB:04 ajándékot kivettem a sorból és éppen most, veszett gondolkodásom közben kortyolom.

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:24:48

@Impavidus Mortalium:
opsz, az első az Rochefort Trappistes 8

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:27:54

@-kk-:

Én három mondat után azt mondtam, nincs nekem sem idegem, sem készségem ehhez, hogy meggyőzzem emberünket bármiről.
igaz, én csak egyzerű italozó beszélgetőként próbáltam be a Kiss urat

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:42:37

@rambo13: a baj, hogy "regionális" gondolkodásnak sem láttam táptalaját ez ügyben, nemhogy országos vonalon

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:45:17

@pif:

én láttam kézipalackozást balgalandon. itthon nem fizeted meg a minőségi munkát és felszerelést úgy, hogy benne maradj az el tudod adni árkategóriában.

Impavidus Mortalium 2013.07.20. 23:53:22

@Bud Taste:
maradok balgalandnál. ittl áttam, van olyan, hogy sörpalackozó bérmunkás, a helyi hivatal üzenőfalán - nem mint keres, hanem mint magát kínálja - fejt, tölt, gépkezel, és !!!jelentést ír!!! az alapján mit lát (ezt a megbízó figyelembe veszi és minden különösebb faxni nélkül akár az egész műszak délelőtti termelését, ha a töltő úgy ítéli meg, hogy a soron 100000 -től 100376 -ig kérdésesnek ítélte meg, kidobja) olyan napi bérekért amitől a szemem kiugrott.
mérnököknek nincs ilyen bérmegjelölése.

-kk- 2013.07.21. 10:06:24

@Impavidus Mortalium: ez aztán szép feladat :)
szerintem a magyar-belga-egyéb vonalon haladva még úgy-ahogy el lehet kerülni a túlzott kockulást azzal, ha mindig csak valamilyen alapinformációt adagolsz arról, hogy amit épp isztok, az miért más, mint a Soproni. Kulcsszavak a szokásosak: azért barna, mert pörköltebb; azért más az íze, mert más az élesztő; azért karakteres, mert komolyan gondolták; azért intenzív, mert jó komlók vannak benne; stb., stb.

Bud Taste 2013.07.21. 10:38:32

@Impavidus Mortalium:
"Szűk, családi, baráti sörismertető-bemutató levezényléséhez lenne szükségem tanácsra."

Szívesen adok tanácsot, még akkor is ha nem kérik, így meg pláne:):

Sörismertető-bemutató levezénylése:

Tényállás:

Kinek lesz a kóstoló? - szolid elmék, szolid ízlelőbimbókkal, ultra-sznobok és panelprolik vegyesen

Mit? - Amit a hűtőben találok elfekvő készletként
(Kísérő ételek - gyorsfalatok a netről)

Hogyan? - Fejekbe verni, vagy a csatornába beültetni őket és rájuk önteni

Miért? - Azért, hogy magamat is leégessem + a vendégeim is teljesen hülyének érezzék magukat

Konklúzió: Rád bízom

Jó tanács: 3 féle magyar kisüzemi elegendő mennyiségben (világos, félbarna vagy IPA-jellegű és barna) a negyedik benchmarknak lehet a Soproni vagy a Dreher szintén elegendő mennyiségben. Akit ez a rögtönzött kóstoló tényleg érdekel, az kérdéseket fog feltenni és akkor elő lehet venni a külföldiek közül azt amelyik az illető ízlésvilágához passzol.

Tehát a tényállás ideális esetben a következő:

Kinek? - VENDÉGEKNEK

Mit? - Az alkalomra beszerzett magyar sörkülönlegességeket világostól a barnáig

Hogyan? - Alázattal (a sörök és a vendégek iránt) és a sörökhöz illő pohárból. A kóstoló végén a benchmark sör megkóstoltatása mindenkivel és a vélemények begyűjtése.

Miért? - Mert a sörkultúra fejlődése nem működhet a megfelelő szintű vendéglátói kultúra nélkül.

Konklúzió: Tiszteld a vendégeidet és ők is tisztelni fogják a söreidet.

Impavidus Mortalium 2013.07.21. 17:26:55

@Bud Taste:

"Kinek? - VENDÉGEKNEK"

Rokonok, haverok, napi kapcsolattartással, kis túlzással, egy részük többet van nálunk a lakásban, mint én.

"Mit? - Az alkalomra beszerzett magyar sörkülönlegességeket világostól a barnáig"

Nem tudom feltűnt-e a sörlista amit beírtam a hozzászólásba? :)

"Hogyan? - Alázattal (a sörök és a vendégek iránt) és a sörökhöz illő pohárból. A kóstoló végén a benchmark sör megkóstoltatása mindenkivel és a vélemények begyűjtése."

Lehetséges, hogy rosszul kérdeztem, nem vagyok benne biztos, hogy a szervírozás technikai része az amiben nem vagyok biztos, hogyan kellene kezelnem, inkább a kérdés az, hogy ennyire eltérő stílusú, karakterű, és alkoholfokú sörsorból mi lenne az a rendszer ami alapján az első sört a társaság elé teszem.
Azaz, inkább a testesebb sörökkel kezdjem, vagy a könnyedebbel, a legkarakteresebb ízzel vagy az átlagos sörízvilághoz legközelebbivel, esetleg figyelembe vegyem az alkoholfokot, és gyengébbtől erősebb felé, haladjak?

Mi a bevett szokás egy ilyennel kapcsolatban, illetve egyáltalán van-e valami ilyen alapmetodika?

"Konklúzió: Tiszteld a vendégeidet és ők is tisztelni fogják a söreidet."
Igen tisztelem őket mint vendéget, de nem fogom emiatt az alkalom miatt Tisztelt Ön-özni akivel amúgy "neröhögtessköcsög"-özzük egymást.
Márpedig a társaság ez a kategória.
Mókásan hatna ebben a közegben, ha elegáns, teátrális mozdulatokkal, művi mesterkéltséggel, a mindennapi kapcsolattartásunktól idegen stílusban, elkezdeném mint vendégeimet látványosan tisztelni.

Nos, ők a sört nem tisztelni, hanem kóstolni szeretnék, úgy, hogy érthető módon elmondja közben nekik az ember, miért és mitől az az a sör, ami. Mit figyeljenek egy-egy típus esetében, mi az amiben különbözik az általuk eddig minőségi sörként fogyasztott Amstel-Heineken-Coronita szentháromságtól.

Teljesen egyetértek az általad felvetett, kinek, mit, hogyan, miért stílussal, amennyiben ismeretleneknek, vagy nem ilyen belsőséges, napi kapcsolatban lévő baráti-családi körnek tartja az ember.
Ám, itt jelen esetben erről van szó, és konkrétan erre a helyzetre, konkrétan megnevezett sörökkel kapcsolatban kértem tanácsot, konkrét kérdésben.
De, mindenképpen helyesnek látom, és köszönöm, hogy leírtad a dolgokat, hiszen a sör és a vendégek tisztelete a legfontosabb nemcsak egy sörbemutató során, hanem az egész sörkúltúrában.

Bud Taste 2013.07.21. 18:26:33

@Impavidus Mortalium:
Bő lére eresztett kommentem arról szólt volna, hogy miért ne a fent felsorolt söröket kóstoltasd.

Beer Ninja 2013.07.21. 22:00:44

Magyarán: túlságosan jó söröket értelmetlen a vendégeid elé szórni (szándékosan kerülöm a bibliai gyöngyös hasonlatot). Ha már a jobb sörök felé szeretnéd terelgetni őket, akkor kezd a multik söreinél 1-2-3 lépcsőfokkal magasabban levő magyar sörkülönlegességekkel. És akkor még nem is érzed úgy, hogy a 'miafaszezmárgeci' haverok feleslegesen - netán téged hülyének nézve - megitták a gyűjtögetett söreidet...

Az olvasást sem egész mondatok olvasásával kezdjük, hanem az alapoknál, vagyis az egyszerű betűknél.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.07.22. 08:06:10

@Bud Taste: @Impavidus Mortalium: Nem szeretnék nagyon beleszólni, de láttam már olyan embert, aki csúcsbor-pincében Szomolyán ivott életében először bort, itt azért látok vmi hasonlót, és én is, amikor sörvacsorát csináltam, először óvatosabban kezdtem, mert így csak rázuhannak az emberekre az infok, és nem is értékelik, vagy fel sem fogják, mit isznak. Én azt gondolom - Bud Taste-tel párhuzamban - vegyél egy üveg referencia Drehert és szagoltasd-kóstoltasd körbe. Majd egy adag jobb cseh világost a Pivo-ban, vagy a Bohémiában (Pl Zatec, sztem nagyon rendben van); Erdinger búzát vagy valami jobb búzát (Schneider, Weihenstephaner), adag Pokerface a Legendától - Mennyiség 2 ember / palack és ez után a felvezetés után húzod elő az említett sorból a Neked kedves darab(ok)at, és elmondod, hogy ebben mi a qrva jó és hogy miért kerül annyiba, mit kell benne keresni stb. - a listádból a White Hops-szal kezdeném, és akkor van újdonság a búza-vonalon, aztán jöhet a Paulaner Salvator és a Mikkeler Black v. a Rochefort 8.
Kaják: cseh láger mellé csak vmi egyszerű (sörsajtos kenyér v. zsíros kenyér esetleg kis máj rá); búza mellé javaslom a bruschettát kis lágy camembert sajttal ciabatta-val (kiváltható friss enyhén pirított bagette-tel) és egy kis sült csirkemell mehet mellé; Pokerface-hez kecske-gomolya zöldfűszerekkel (snidling, bazsalikom stb.) vollkorn-kenyéren...
Hirtelen ennyi.

Impavidus Mortalium 2013.07.22. 12:20:11

@Bud Taste: @dr. dodó: @pif:

Köszönöm a tanácsokat, megpróbálom a dolgot ilyen irányba fordítani, ami azért lesz nehézkes, mert Ők maguk választották ki (kinézet és név/vagy kitudja milyen szimpátia alapján) a sörököt, hogy ezeket akarják megkóstolni
Őszintén bevallva, nyeltem nagyokat amikor rámutogattak a 10 sörre, de én voltam a hülye, hogy azt mondtam, válasszanak ki 10-et és azokat megbontjuk.

Azt hiszem az lesz a legjobb, hogy felvázolom a bennem is munkálkodó és általatok is megerősített gondolatokat ennek értelméről, mint értékes és felfogható tapasztalatszerzésről, és a Ti általatok javasolt vonalon válogatok össze sörsort, majd későbbre halasztjuk a Cigar City, Brewdog, Mikkeler nehézfiúkat, ha már könnyebben emészthető különbségeket, finomságokat értékelni és érezni tudnak.

rambo13 2013.07.29. 17:00:51

OFF:
tesztelésért kiált:
www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-88C93685-FA07CB32/lidl_hu/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=35081

vki bevállalja a teljes sorozatot? na jó a strongot nem kell..
(a bénák összekeverték a szüretlen és a mézes fotókat...)

a maestic a protivini gyárban (platan) készült, a szüretlen, a mézes és a pasztörözetlen pedig lomza-ban ...

rambo13 2013.07.29. 19:13:56

@-kk-: ugyehogy? de tök jó dombornyomott üvegei vannak, ( legalább is a foton úgy néz ki) már azért megéri :)

ezt a tequilas sört soha nem értettem...
a legdurvábbnak a rubi fantázia nevű málnás ígérkezik

Impavidus Mortalium 2013.08.01. 13:12:37

@rambo13: Vettem három üveggel,
argus maestic - ez cseh
argus gold unpasteurised - ez lengyel
argus unfiltered -ez is lengyel

a maestic kellemes ivósör, ezért az árért nagyon megéri megvenni. (lehet, hogy a nagy meleg és a kellemes hidegsége is mondatja ezt velem)
kellemes mély arany szín, viszonylag tartós, szép fehér habbal.
illatában a maláta dominál, kis fűszeres komló is érződik, jó cseh lager illata van, ize kellemes, tiszta, tipikus világos sör, ízhiba mentesen, a háttérben egy kis malátaízzel, kellemes apró szénsavassággal, nagyon üdítő, közepesen testes, itatja magát.
Pont megfelelően keserű és utóízében is érezhető a komlókeserűség.
Semmi különös egyébként de áréréték arányban nagyon jó vétel, kiváló ivósör.
A lidl-nek másik ilyen kategóriába sorolható söre a perlenbacher volt.
Ugyanaz a tiszta ízhibamentes világos sör, dumáláshoz, horgászathoz, a legjobb.

a lengyeleknek nem sikerült a dolog :)
a szűretlent sok nekilendüléssel, de letoltam, mert nem hittem el, hogy nem találok egy szűretlen sörben valami pozitívumot, ami miatt érdemes lenne másodszor is megvenni esetleg.

a pasztőrözetlent kiöntöttem.
lehet, hogy a kezdésnek az elfogadható de inkább a középmezőny alsó felében lévő cseh argus magasra tette a mércét, és újra kellene kóstolni mielőtt bárminemű elfogadható sört kóstol az ember :)

Az biztos, hogy míg ugyanazért az árérét adják ugyanabban a boltban a maesticet mint a lengyel argus-okat, addig nincs a világon olyan erő, ami rávesz, hogy még egy lengyel argust vegyek.

Impavidus Mortalium 2013.08.01. 13:13:42

@Impavidus Mortalium:

Jah, és az üvegük valóban dombornyomott(öntött) szerintem az többet ér mint a sör :)

rambo13 2013.08.01. 14:00:24

@Impavidus Mortalium: ő kösz, h bevállaltad, akkro irány a lidl egy maesticért...
(én is írtam, h a maestic az cseh a többi lengyel, csakhát én a várost adtam meg, ahol készül :))

azért a lengyelektől többet vártam...

Impavidus Mortalium 2013.08.01. 20:20:11

@rambo13:

püff neki, kaptam egy málnásat a szomszédtól :)))))))
szerintem csak jópofizik állandóan, egyébként gyűlöl :)

Tehát: 5% alkohol
összetevők: sör (víz, árpamaláta, árpa, komló) 2% gyümölcssűrítmény (fruktóz, gyümölcslésűrítmények: málna, fekete bodza, szőlő, citom;aroma, étkezési sav;citromsav, édesítőszerek, acetilszolfám-K, szacharin nátriumsója) málnaaroma.

no, ha ez eddig nem riasztott el, akkor a színe el fog a rózsaszínes-vörös három keresztes vizeletnek van ilyen színe, a hab is ilyen hatású.
Illatában nyomokban felfedezhető sörös jelleg, de leginkább engem a 70-es években kapható mesterséges málnaszörpre emlékeztet.
Ízében ugyanez köszön vissza, erős műmálna íz, tuttifruttis donaldrágó hangulatával, egy nagyon nyomokban elősejlő "sör" ízzel, ami málnás gejl édes, de savanykás íz mellé a napon hagyott zöld üveges borsodit juttatta az eszembe.
Utóízében ott a keserűség, de ezt nem tudtam eldöntenni, hogy a szacharin kesernyés utóíze vagy valami meglepő módon komló lenne-e?

Ezért a sokkért jár nekem cserébe, hogy valami emberiség ellenest Te is letesztelj! Vegyél egy tequilást és számolj be róla :)

alehunter 2013.08.01. 21:53:57

@Impavidus Mortalium: végigfutottam gyorsan az Argus sortimenten jómagam is.
A maestic az teljesen ok, sőt, mivel egy dreher summer moment után kóstoltam a héten, egyenest felüdülés; jól komlózott cseh pilsner.
Nekem a szűretlen is elment gond nélkül. Még a pasztőrözetlen is lecsúszott. A Ruby nevű málnarém már messze a tökéletestől, de erősen ajánlom a mézes verzió elkerülését, mert az meg egyenest halálos. 2% méz plusz aroma.. ez már nagyon nem hiányzik belőle...egészen olyan, mintha valaki bevágna fél liter vízre egy kiló mézes puszedlit és erősen meghánytatná magát...ezt meginni tényleg lehetetlen...szóval összességében a maestic miatt mindenképp megéri lidlt látogatni mostanság, a többivel meg csak óvatosan

rambo13 2013.08.02. 09:06:43

@alehunter: @Impavidus Mortalium: látom a tequilás tényleg nekem marad:)
a mézes az olyasmi borzalom, mint a szentandrási ünnepi?

alehunter 2013.08.02. 23:32:32

@rambo13: s tequilás biztosan neked marad, mert az már gondolati szinten is messze túl van a tűréshatáromon. megkóstoltam ma még az Argus Goldot...nulla komló, viszont a maláta ok. összességében never again, de azért iható volt (és nekem egyébként a szűretlen továbbra is iható. vettem még párat és egészen jól csúszik)

alehunter 2013.08.02. 23:46:33

@rambo13: a mézes egyébként hasolnóan szar, mint a békésszentandrási ünnepi söre volt, bár az íze teljesen más (ha jól sikerül felidéznem...rég volt és leginkább felejteném már). olyan mintha némi sört öntenél egy tubus mézbe (amin azért érződik, hogy leginkább cukorból hamisították). tényleg azt mondanám, hogy ha nem szeretnéd megkóstolni, de szeretnéd mégis átélni, tolj be vagy két zacskó puszedlit, meg jó sok töményet a gyomrod tűréshatárán túl és figylej jól amikor szabadulsz az egésztől :)
méginkább meg hagyd a frászba és próbálozz a maestic-kel (no meg a tequilással, ami Rád vár :) )

Bud Taste 2013.08.20. 07:21:47

@alehunter: "a mézes egyébként hasolnóan szar, mint a békésszentandrási ünnepi söre volt, bár az íze teljesen más"
Javaslom, hogy sört ne a magyar LIDL-ben vegyél, hanem a csehben, ott van pld. mézesnek a cerna horai KVASAR, de Pardubicky Porter és egyéb cuccok is vannak

www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-ED1627C3-9702AAA1/lidl_cz/hs.xsl/index_35255.htm

www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-724E1C35-04C9F880/lidl_cz/hs.xsl/index_35257.htm

www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-724E1C35-04C9F880/lidl_cz/hs.xsl/index_35256.htm

gregibroki 2013.08.21. 15:04:54

@Bud Taste: szerintem nem ez a problémája alehunternek, hogy Csehországban nem találna olyan boltot, ahol 200 Ft (ott inkább 150) alatt jó ivósört kaphat... :)
Egyébként én eddig szűretlent ittam üvegből hidegen, melegen strandon vonatozás után kivéve 40 fokban és csúszott rendesen. Mondjuk az íze nem volt egyáltalán markáns. Megkóstolom a maesticet. Sajnos ma Mo-n ez van a kétszázas kategóriában. Nekem még - ebben a kategóriában - az Mo-n kapható üveges Pilsner Urquell sem ízlik nagyon, a Staroprament vettem rendesen. Most már inkább hagyjuk kategória.
Ezek helyett az Ogre sörét veszem, ami lehet, hogy drágább, de van benne perspektíva és finom is.

Gérard Duchemin 2013.08.27. 09:26:14

@rambo13: Nem, mert a mézes nem annyira szar, mint a békésszentandrási hasonló padlóviaszos sör. Hanemhogy sokkal szarabb!! Nálam elérte az egy korty, és utána lefolyóbaöntés szintjét, amelyet csak a teljesen fogyaszthatatlan folyadékok pályázhatják meg. Viszont döbbenetes módon ugyanennek az Argus-nak a pilzeni változata teljesen jó.
süti beállítások módosítása