HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • Lophass Joschka: Szerintem a mostani S. IPA-ra egyáltalán nem hasonlít a Havanna, talán a receptváltás előtti első ... (2018.11.10. 12:20) Lőrinci Havanna
  • ungert: @SzJános: Köszi szépen a reakciót. : ) Igazából meglepett, hogy azt írod, ne alkossak negatív véle... (2018.11.04. 15:19) Soproni Óvatos Duhaj APA
  • -kk-: @ungert: szuper, köszi! (2018.10.28. 22:40) Urpiner Exclusive 16%
  • barankai: Nem rossz. Az ízgyengeségei ellenére határozottan felismerhető az igazi pilsner. És ami fontos ez ... (2018.10.11. 01:23) Borsodi Mester
  • rowi: na de hát az egyik lényeg nem pont az, hogy nincs is marketing?:) egyébként meg valóban, legalább... (2018.09.27. 14:14) Pécsi APA

Címkék

ale (125) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (134) békésszentandrás (21) belarusz (1) belga (25) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (75) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (33) félbarna (70) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (11) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (89) hárompont (69) holland (7) horvát (2) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (61) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (47) kétpont (47) kisüzemi (102) kőbánya (17) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (6) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (163) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (41) négypont (110) német (66) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (58) pakisztáni (1) pécs (14) porter (21) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (16) spanyol (2) stout (20) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (272) vörös (24) Címkefelhő

Heineken

2007.03.10. 18:26 -kk-

holland világos sör

 

A Heineken legnagyobb hibája, hogy (sikerrel) megpróbál_a_piacvezető és_a_trendvezető sör lenni, így a sört nem csak szombat esténként fogyasztó, ámde arra igényes társadalmi szelet kollektív megvetéssel kezeli, mivel beteges igyekezettel próbál nem elmerülni a divatosság rágalmának posványában – persze mindeközben a saját szubkultúrája egzakt trendfogalmához igazodik, azaz semmivel sem lesz eredetibb.

 

Pedig a sznobizmuson átlépve – ezzel egyúttal a KK korábbi magánvéleményét is szembeköpve – a Heineken egy teljesen tisztességes pilseni, letisztult és kellemes ízzel, talán az utóhatás egy kicsit híg csupán, illetve van egy, üvegesvilágosokra általában jellemző, de a megszokottnál így is enyhébb kis mellékíz is benne, de ez egyáltalán nem zavaró.

 

Persze nincs benne semmi érdekes, de nagyon nem is lehet ilyesmiket találni a kategóriájában; az számít jónak, ha minél kevesebb hiba van bennük. Meg persze lehetne egyéni karakterük is, de az nem szokott sikerülni a gyártóknak, meg valószínűleg nem is szándékuk, de hülyék is lennének ilyen önskatulyázással korlátozniuk a célcsoportjaikat.

 

Alkoholtartalom: 5 V/V%

2007. 03. 10.

22 komment

Címkék: holland világos háromésfélpont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr6795232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi · http://mtklub.hu 2007.08.16. 09:03:19

banáníze van. rossz!

CsZoli 2007.08.22. 15:46:39

sanyi: te is csak egy botsáska ízlelőbimbóival lehetsz megáldva... szerintem az egyik legjobb sör.

dóvil 2007.10.03. 15:16:33

Ha autó: bmw, vagy audi.
Ha cigaretta: akkor valamelyik marlboro.
Ha napszemüveg: akkor "ókli".
Ha sör: heineken.
... hát valahogy igy veszem észre.

Nekem meg csak a cintányér, a búzasör.

hejajohny 2008.12.10. 16:30:29

a Heineken egy korrekt kis sör azt leszámitva hogy egy jellegtelen szar. sokkal jobban felvan kapva mint amennyire kéne...

bandee23 2009.10.26. 21:41:09

Lehet hogy kicsit tulzok ,de ezt a sört azoknak találták ki akik nem igazán szeretik a sört, viszont szeretnek hencegni vele hogy sört isznak.Akár sopronit is tölthetnének a megnyerő palackokba, azt is meginnák a majmok csakhogy ott víritson a kezükbe az üveg.Maradok a Bavaria-nal vagy a Grolsch-nál ha holland sört akarok inni.

Ogreface 2009.11.02. 12:58:35

@bandee23: Szerintem a Bavaria is szinte csak tömeg főzeteket gyárt,nekem még az eddig kóstoltak közül egyik sem ízlett különösen.Akkor már inkább egy Christoffel.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.11.02. 16:20:48

de ha durvulni akarunk, akkor egy De Molen....abból is egy Rasputin. Vagy neadj isten egy LaTrappe. A Bavaria tényleg nem egy nagy dobás...

Ogreface 2009.11.02. 19:32:58

@főzdevadász: Ezeket én nem is akartam és mertem egy lapon emlegetni a Bavaria termékekkel! :-)

54ezer forint 2010.08.17. 15:01:48

Ennél rosszabb sört csak 1 szer ittam, a Magyarok Sörét.

Múltkor akartam inni egy heinekent, de a végén mire az üveg végére értem, majdnem kihánytam olyan rossz volt.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2011.05.29. 00:10:12

A blog Achilles sarka a kommersz és különleges sörök harca. A fenn elkezdett kommentes hisztériáról az jut eszembe, mikor egy képzeletbeli igazi filmest megkérdeznek, hogy akkor vajon melyik a világ legjobb mozija. Ő biztos, hogy valami 1966-ban az Alma-Ata-i filmfesztiválon bemutatott iráni underground történelmi kalandfilmre adja le a voksát, mert abban csak úgy tör ki a metaforikus katarzis, mint azóta soha semelyikben. Természetesen a sz@r hálivudi filmeket meg illik szidnia, mert az csak a pénzről szól.
Én nagyon szeretem a Heinekent, 80%-ában azt iszom, de tudom, hogy van nála minőségében jobb. Nem hiszem, hogy ez a 3 és fél pont reális, én négyet, de inkább 4,5 adnék, de az ötöt sem tartanám túlzásnak. Egy szóval én nem vagyok sörivó sznob, csak pusztán nagyon szeretem a söröket, de néha úgy érzem, hogy a különlegesség ténye jó részt a hivalkodás felé tereli a kommentelők véleményét.
Én kimondom bátran: a Heineken ezen söre a világ legjobb „köznépisöre”!

Ui.: Én sokat éltem Dániában, és ott volt egyszer egy vad kóla háború a tévében: Pepsi versus Coca. A lényeg az volt, hogy vak teszten kellett eldönteni, hogy melyik termék van a pohárban. A játék az volt, 30 poháron kellett végigmenni 4 óra alatt és megmondani, hogy melyik a melyik, 3. tévesztés után kiesett a versenyző. Azt hiszem a csúcs 12. pohár volt.

Serkoptató 2011.05.29. 06:55:07

@Csibefogó: Jól látod. A kólás hasonlatoddal pontosan rávilágítottál a Heineken mibenlétére: olyan, mint a másik száz.
Csak kicsit több pénz jut marketingre.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.05.30. 18:00:09

@Csibefogó: nem feltétlenül a kis széria, nehéz beszerzés és különlegesség az egyetlen fokmérő. ha megnézel több értékelést, akkor látod, hogy az kap jó pontokat ami finom. mindenki örülne neki, ha a Heineken jobb minőségű lenne, de sok olyan sör van, amihez egyszerűen nem ér fel.
tessék, itt 2500 értékelés alapján kap nagyon alacsony pontszámot: www.ratebeer.com/beer/heineken/37/
pedig a minta elég nagy.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2011.06.03. 17:33:06

@Mantlesorrow:

Félelmetesen nem szeretnék itt a csúnya és gonosz mondatokat írni, de a számomra a „finom” az annyira virtuálisan leöntött maszlag, hogy megfogni is sejtelmes.
Szeretem a Heinekent, és ez nem vakít el, nem tesz ortodox hívővé e holland nedű iránt, de fordítsuk le hétköznapi szintre a gondolatmenetet.
Biztos, sőt tuti, hogy anno nem úgy kezdtek hozzá e sör főzéséhez, hogy akkor csináljunk valami gagyit, amit majd sok embernek majd nem fog ízleni, hanem úgy, hogy készítsünk valami jó sört és minél több embernek nyerjük el az ízlését. Higgye el mindenki, hogy sokkal nehezebb egy VW Golf karosszériáját megtervezni, mint egy Lamborghiniét. Az utóbbinál van célközönség, az előbbinél csak annyi van, hogy legyen egy jó autó, és minél több embernek „teccen”. És ez bűn? Nem, egyszerűen más elvárásoknak kell megfelelni, és ezt hívhatjuk marketingnek, vagy bárminek, Golf egy jó autó, sőt a maga nemében unikum.
És akkor a Heineken. A maga nemében különleges, sőt forradalmi. Csomó olyan emberhez jut el a SÖR, hogy nem is gondolná az ember. Én részvettem a tavaly a Bamako rallyn, és volt olyan éjszakán, hogy tört angolsággal a Szahara közepén (az sem tudtam melyik országban vagyunk!!) kérdezte a helyi kocsmáros, hogy akkor meginnánk egy sört? Kérdeztem, milyen van? Erre ő: csak Heineken van természetesen évek óta, és annak a sörnek olyan volt az íze, mint ha Amszterdamban ittam volna a gyárban (na jó kicsit melegebb vót!). Na ez a Heineken lényege!
Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy kár és teljesen felesleges összehasonlítani a körtét az almával és megállapítani, hogy bezzeg a datolya sokkal finomabb. Nem érdemes. Én kijelentem, hogy ha ülök egy kocsmában, a Paulaner és a Heineken között kelellene választanom, akkor a németre voksolok. És nem azért mert a holland rosszabb, hanem azért mert egy jó Paulanert (sőt ha, ez búzasör) nehezebb inni magyar honban.
Ui.: nem dolgozok sem a Drintech Kft.-ben, sem nem vagyok alkalmazott Sopronban a Vándor Sándor utca 1.-ben.

szanisz 2011.06.05. 16:26:16

@Csibefogó:
Értem, hogy mit szeretnél ezzel az egésszel mondani, és az ízlésen meg tényleg nem lehet vitatkozni.

Nekem személy szerint az szimpatikus, ha egy sörgyár/főzde sört akar főzni, és ahhoz keresi a megfelelő marketinget, nem fodítva. A Heineken esetében ez inkább úgy néz ki (és ezt te is elismerted), hogy a marketingelképzeléseikhez ("ezt ihatja mindenki"), gyártanak egy TERMÉKET, ami se nem keserű a komlótól, se nem telten malátás, és sok olyan ember torkán lecsúszhat, akik amúgy nem szeretik a sört (és persze olyanokén is, akik de, mint például Te). Ez nem csak a Heinekenre igaz persze, hiszen kapitalizmusban élünk, de ez a legeklatánsabb példája a jelenségnek a sok reklámköltség, és a sikeres termékpozicionálás miatt. ("trendi, könnyen csúszik, fiatalos, nyugatias"- ezek a kulcsszavak kb.)

Arról nem is beszélve, hogy ha az ember sokat foglalkozik valamivel,hajlamosabb elindulni az érdekesebb irányokba (ale, kellerbier, doppelbock, bármi), és nem ragad le egy olyan terméknél, amit konkrétan mindenkire szabtak, az afrikai példád visszaadta ezt rendesen.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.06.06. 16:26:41

@Csibefogó: az nem fér a fejembe, hogy a Heinekent (amit annyian ismernek, és annyira tipikus sör), miért ne lehetne más sörökkel összehasonlítani?
a cím amit belinkeltem közelebb vihet a megoldáshoz: a ratebeer szerint a Heineken pale lager kategória, ha rákattintasz ki fogja dobni a legjobb 25-öt ugyanebből a fajtából, ahol már fel sem merülhet, hogy körtét almával hasonlítanánk össze. véletlenül tudom, hogy 14. sör pl Németországban ahol gyártják, semmivel nem drágább mint egy Heineken. de ebben a 25-ös listában nem látom a Heinekent. nem azért mert nagy szériában adják el, hanem mert középre lőtték be, nem is akartak karakteresebb ízt létrehozni. ez persze önmagában nem baj.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2011.06.06. 18:50:12

@Mantlesorrow:

Már látom, hogy önként és dalolva kellene vállalnom a” Heineken Magyarországi Helytartója” címet, de botránkozzon meg mindenki: büszkén tenném!
Szittya magor énem vallja, hogy a magyar egyet felejt el, ha valami KOMMERSZ, az akár jó is lehet!
Példának okáért: miért nincs a Toyotának hangos magyar rajongótábora? Ebből a típusból adnak el a világon a legtöbbet! Ja, hogy a japán márka a közízlést próbálja kielégíteni, és olyan autókat gyárt, ami teljesíti az A-ból B-be menés tökéletes szimbiózisát? Az az ő hibája, hogy ezt nem önti le allegorikus metaforákkal? Meg divat szidni a magyar honban legtöbb autót eladó Suzukikat. Mi is a baj vele? Hogy nem romlik el és igénytelen? De nem ez a cél? Egyszerűen nem értem.
Visszatérve a sörökre, egy skót halász, aki világ életében issza a helyi faluban főzött sörét, és mondjuk 69 évesen (masszív 50 éves „sörivászati kultúra” után) egyszer megkapja a világ legjobb árpa nedűjét, és véleményezni kellene neki, akkor mennyi a százaléka annak, hogy azt mondja, hogy ez jobb, mint amit iszok mindennap? Szerintem 50%!
A rangsoroknak mindig is nagy híve voltam, az olyan objektív (ízű). Én ittam ’Komarno’-ban (értsd magyarul egyszerűen Révkomáromnak) és Komáromban is Zlaty Bazantot egy órán belül, de zongorázzam, bendzsózzam vagy hárfázzam a különbséget? Ja, és rendszer idegen módon bevallom „nőisen”, hogy az amerikai és a magyar kóla még köszönő viszonyban sincs ízileg egymáshoz, és akkor elfelejtem megemlíteni, hogy sunyi módon hányszor is módosították más a Coca-Cola „igazi” receptjét?
Egészében véve egy kisvállaltnak és egy multinacionális cégnek más a stratégiája, ugye erről szól ez az egész kérdéskör, vagy tévedek?
Ui.: Igazi marketingesként innen üzenem, hogy a Heineken pohár annyira különleges, hogy csak Sopronban, a Vándor Sándor utca egy szám alatt lehet kapni, tavaly még 125 HUF-ért (0,33-ast). Javasolom, hogy adják minden hipermarketben egy százasért, szerinted nőni fog a fogyasztás. Erre mérget vennék!

dr. dodó 2011.06.07. 14:56:04

Szerintem 2 dologról beszéltek elfelé egymás mellett. 1. A Heineken nem a világ legjobb söre. 2. Nem lehet mindig a 'világ legjobb sörét' inni, és nem is lehet elvárni az emberektől, hogy csak csúcssörökért lelkesedjenek, azt igyák...

Véleményem szerint a Heineken egy korrekt kommersz sör, azok közül is a jobb fajtából való. Autóból sok párhuzamot lehetne vonni. Még lelkesedni is lehet akár érte, én megértem. Vannak pl. VW-fanok is autónál.
Meg kellene érteni a sörképzett egyéneknek is, hogy nincs mindenhol kolbászból a kerítés, hatalmas választék, nagy jövedelem - és ha mindez mégis jobbára megvalósul, akkor sem biztos, hogy az illető pallérozni fogja az ízlelőbimbóit sörileg.
Van aki jól érzi magát a Balatonon (netán amúgy is ez a maximum számára), és van aki mindig egzotikus szigeteken nyaral. Ettől még nem kellene elvárni, hogy a Balatonon nyaraló szarul érezze magát és egzotikus utazásra kuporgasson. (Remélem érthető a párhuzam.)
Értelemszerűen viszont ez a blog azért van, hogy igyekezzen rámutatni a sörök különbözőségére, előnyeire, hibáira. Akinek nem tetszik, hogy egyesek kritizálják a kedvenc sörét, annak nem kell olvasnia.

Ogreface 2011.06.07. 17:37:51

A Heineken nagy melegben, frissen csapolva életet menthet. Ha olyan helyen találkoznék a barátaimmal, ahol mondjuk Stella, Heineken, vagy nálunk kotyvasztott Carlsberg, Becks, Löwenbrau, Spaten lennének csapon, akkor én a Heinekent választanám. De például eszem ágában sincs bevásárolni és otthon tartani belőle! Kaphatók a "csillagosnál" sokkal jobb és ízesebb sörök is Magyarországon.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.06.08. 13:33:17

@Csibefogó: szerintem ez nem válasz arra amit az előző kommentben felvázoltam. de ahogy gondolod.
magadat nevezed ki magyarországi helytartónak, hiszen rámutattam, hogy ár/érték arányban is vannak versenyképes(ebb) sörök (függetlenül attól, hogy az nem kapható mindenhol).
nincs több észérvem amellett amit már az előző hozzászólásban is leszögeztem: "nem is akartak karakteresebb ízt létrehozni. ez persze önmagában nem baj"
viszont ha minden Heineken fogyasztónak lenne lehetősége hasonló áron más (szubjektíve finomabb) söröket megkóstolni, akkor csökkenne a H piaca. én meg erre vennék mérget. senkit nem akarok meggyőzni arról, hogy ne igya.
ettől azonban még összehasonlítható más (azonos kategóriájú sörökkel), és 2500 ítélet a ratebeeren már van annyira súlyos, hogy objektíven is lehet értékelni. a helyezése pedig nem allegorikus metaforákon múlik. ha nem tudunk egyetérteni sajnálom. több hozzáfűznivalóm nincs.

_Mitch_ 2013.09.06. 08:03:27

@Bud Taste: Amelyik sör nevében a light szerepel, alapból fejelfordítós. De érdekes a cikk, úgy állítják be a lightjukat, mintha feltalálták volna a spanyol viaszt azzal, hogy cascade került hozzá. Nekem nem tiszta milyen réteget céloznak meg vele

Bud Taste 2013.09.06. 08:38:46

@_Mitch_: Ezzel ők is beálltak a Crafty sört gyártók közé.A Crafty sör a multik válasza a Craft Beer forradalomra, nevezetesen, hogy megjelenésében, nevében, felhasznált komlóban az igazi söröket imitáló termékeket dobnak piacra azért, hogy a Craft Beer tortát tovább szeleteljék és a fogyasztókat félrevezessék.
Célcsoport a nem tudatos és nem eléggé tájékozott fogyasztó.