HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • -kk-: @Árpa Jankó: bizonyám, az én szívemnek a fantasztikus Schlenkerlán kívül még a Keesmann volt kivál... (2019.11.19. 14:33) Spezial Rauchbier
  • Pál Hop: Hat ez a soproni porter nem sikerult, de bizttis vagyok benne hogy az eredeti hazifozet nem ilyen ... (2019.11.04. 21:28) Soproni Óvatos Duhaj Porter
  • -kk-: @Árpa Jankó: Könnyen lehet, de elég biztos vagyok benne, hogy a recept is változott időközben - mo... (2019.10.27. 07:02) Primátor Double 24%
  • CsabaCBG: @CsabaCBG: az kimaradt, hogy egyelőre részleges sikerrel, de egyre kevesebb motivációval távol tar... (2019.10.25. 12:02) Soproni Óvatos Duhaj APA
  • dr. dodó: Megkóstoltam, és bár a szimpla hidegkomlósnál jobb egy fokkal, nálam olyan 3 pontot ér. Nekem még ... (2019.09.27. 20:46) Dreher Félbarna Hidegkomlós

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (93) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (50) kétpont (47) kisüzemi (103) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (170) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (280) vörös (26) Címkefelhő

Bakalář 555

2009.06.06. 20:52 -kk-

cseh világos sör


Az amatőr sörblogírás nehézségi fokán köztudottan sokat dob, hogy a KK-hoz hasonló, mérsékelt íráskészségű teremtményeknek időnként eltűnik minden ihletük és nincs kedvük írni semmiről. Ez önmagában nem is túl nagy baj, a blog nem atom-tengeralattjáró, ott és úgy parkolhatunk le vele, ahogyan csak tetszik - problémát akkor kezd okozni, amikor az embernek mindemellett van a hűtőjében egy csomó érdekes és nehezen beszerzehető sör, mert olyankor hiába nem ír postokat, akkor sincs szíve meginni azokat csak úgy, saját szórakoztatásra. Ez egyrészt irracionális hiúságból, másrészt az alkoholizmus rémképével szembeni harcból fakadóan van így, ugyanis a saját szakállra fogyasztás jellemzően egyedül kell zajljon, hiszen együveges adatokat nem jó osztozással eltünteni. A maihoz hasonlóan szar idő, mellé a friss kullancsencephalitis-oltás barátian vállbénító kisugárzása viszont történetesen épp a fent részletezett passzivitás felé rugdalják a KK-t, aki így, a szintén fent írt okokból, egy borzasztóan különleges különlegességgel veszi fel a harcot az apátiával szemben.

Ez pedig a rakovníki sörfőzde 555. évfordulós félbarnája lesz, egyenesen a prágai Pivovarský klubból importálva. Sörünk igencsak komolyan veszi a különlegességbizniszt, címkéjét - a kissé kísérteties arany-fekete-vörös figurán és a vámpírfilmszerű főcímen túl - egy határozottan klerikosznob beütésű körfelirat díszíti, az "Unus papa Romae, unus portus Anconae, una turris Cremonae, una ceres Raconae". Fordításának bemásolásától inkább megkímélnénk mindenkit, az értelmezéshez az utolsú tag is elég valószínűleg; az "egy sör Rakovníkból". Ennek a szövegnek minden bizonnyal van valamilyen bővebb, utalásértékű háttértörténete is, mi azonban nem tudunk róla, így inkább Önöket bíztatjuk az oknyomozásra, márha.

A Bakalář-márkavonal pillanatnyilag legerősebb söre egyből legalább annyira belopja magát a szívünkbe kinyitáskor, mint Demszky Gábor egy tíz évvel ezelőtti Fehér Karácsonyon a közönségnek, de az 555 esetében nem a bántó plasztikmosoly, hanem a kitörésszerűen kizúduló túlnyomásos sörhab garantálja az önfeledt szórakozást, aminek eredményeként a palack térfogatának körülbelül harmada a KK-munkaállomás központi területein folyik szét. Ha sörgyárosok lennénk, biztos nem ezt a módszert vennénk elő imázsépítésre. Íze már sokkal alkalmasabbnak tűnik ugyanezen célra, az - immáron erősen szénsavdeficites - testet masszív, malátás-karamelles, édes karakterek határozzák meg, melyek mellett inkább csak torokban érezni a relatív magas alkoholtartalmat és az azzal járó mérsékelt konyakmeggy-utánérzést. Kellemes, harmonikus - néhol fügés, mézes felhangokkal tarkított, némi komlóval záródó - összképéből igazából valóban csak a már elpazarolt szénsav hiányzik érdemben, máskülönben meggyőző, a cukorszármazék - olajosmag-vonalról származó aromákat tucatszám (a karamellmaláta záróegyenlegét tekintve még talán esetenként túlzottan is) felvonultatni képes, trükkös sör, amit érdemes megkóstolni, már amennyiben véletlenül valahol találkoznak vele - ez utóbbihoz ezúton is sok sikert kívánunk.

Alkoholtartalom: 7 V/V %

2009. 06. 06.

14 komment · 3 trackback

Címkék: cseh világos négypont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr551168051

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: los angeles seo services 2019.03.23. 17:49:33

Dee eN interjú! - West Coast Rap

Trackback: youclerks 2019.03.17. 18:44:18

berechnung gravitationskonstante - Is buying adderall a felony

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolloJuve 2009.06.11. 21:34:36

Hali!
Egy pápa van Rómában, egy kikötő Anconában,
egy torony Cremonában, egy sör Rakovníkban.
Nem tudom találós kérdés volt e.

Kocsko 2009.06.16. 10:19:07

Hello!

Véletlenül találtunk rá a blogodra, ami egyből felkeltette érdeklődésünket. A cégünk innovációs workshopokat szervez, kreatív fogyasztók, színes egyéniségek bevonásával. (www.brainexpress-innovation.com)
Van sörgyártó ügyfelünk akiknek időről időre különféle marketingkommunikációs/termékfejlesztési témákban szoktunk ilyen szeánszokat szervezni. A sör iránti lelkesedésedet, odaadásodat látva, gondolom, hogy szívesen részt vennél sör témájú workshopon.

Ha mi is felkeltettük érdeklődésed, várom jelentkezésed!

Szabolcs

Üdvözlettel:
Dr. Katona Szabolcs
Kreatív Rekrutálási Vezető
Brainexpress Kft.

+36-70-336-7374
szabolcs@brainexpress-innovation.com
www.brainexpress-innovation.com

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.06.16. 21:21:00

mi az a rekrutálás?
innovációs workshop....marketingkommunikációs szeánsz, sörgyáraknál. jujj. remek ez a multivilág! Szívesen elmennék egy ilyen workshopra, a nagy sörgyárakhoz, hogy elmondhassam nekik, ne marketingre építsenek, hanem a minőségre. Sört gyártsanak, ne terméket. Bár a sok szart az agymosott delikvensek egy jó marketing miatt simán megveszik...

-kk- 2009.06.17. 00:22:31

@főzdevadász: szerintem az utolsó mondatodban rejlik a lényeg :) de ez talán nem is agymosottság, egyszerűen akit nem érdekel, és életében nem találkozott minőségi alternatívákkal, annak a sör is csak egy olyan termék, mint a mosópor vagy a zsömle; azt veszi meg, amelyik szebb/olcsóbb/feljebb van a polcon.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.06.17. 21:18:11

@-kk-: Ennyi. Ezt kihasználva remek pénzügyi sikereket lehet elérni, mindenféle trágyalevekkel is...Csakhát a gyomrom forog emiatt, mert már mindenben, egyszerűen mindenben az ilyen himihumi marketingszarságok által meghatározott hulladékok mennek. Keresned kell a normális dolgokat, mert csak az számít, hogy a terméket olcsóbban lehessen előállítani, de drágábban eladni. Broáf! Esküszöm, egy sima AranyÁszok sör előállítása ekkora volumen mellett, jövedéki adóval, kb.50 Ft lehet...Ennek több mint a fele a jövedéki adó. És erre jön a marketinges siserehad... Máris 180 a dobozos lónyál...

-kk- 2009.06.18. 09:43:17

@főzdevadász: gondolom elsősorban nem azért 180 Ft, mert annyiba kerül a gyártás, hanem mert ha ennyiért is megveszik az emberek, hülyék lennének olcsóbban adni. haszonmaximalizálás :)

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.06.18. 18:26:46

@-kk-: a Dreherben például volt egy olyan történet, hogy a marketing-osztály felháborodott, hogy milyen hangosak a malátát hordó kamionok(főleg amikor betárolás van), s nem lehet tőlük dolgozni...hát ez is képtelenség....amúgy azért is 180, mert a rengeteg marketing is rárakódik, meg az a sok láncszem, amíg eljut a kisboltokba, mindmind ráteszi a maga kis hasznocskáját...így lesz az ászok is 180 Ft. Képzelhetjük, mi van azokban a csodás kereskedelmi márkákban, amik 50-60 Ft-ért mennek egyes helyeken...(Mühlentor, Schlossmühle Pécsről, Giebelhof Borsodból, Nimród a Drehertől a teljesség igénye nélkül). Persze ezek nem kapnak akkora marketinget sem, itt csak az árra mennek rá, a minőségről nem is érdemes szótejteni...

Ogreface 2009.06.18. 20:38:02

@főzdevadász: Ezeknek a lópisáknak nem kell reklám.Két hete az egyik mega parkolójában vártam valakit ,amikor láttam hogy egy család /apu,anyu,fiú/ három bevásárló kocsival küzd,ami fejmagasságig megvolt pakolva valami 80 akárhány forintos maláta iszappal.Egy jómunkásember odament hozzájuk és kegyetlenül leteremtette őket hogy mit képzelnek magukról,másnak így nem marad ebből a "finomságból". :(

judas 2009.06.18. 22:44:51

Az a szomorú, hogy sajnos ezek a marketingesek nagyon jól ismerik a magyar fogyasztói "igényeket" , és ezt elég rendesen ki is használják.
Lásd pl. A Gösser Bock-nak mintha egy csöppet haloványabb lett volna a promóciója, mint a Szőke Ciklon-nak .
Vagy pl. az is elég jól jellemzi ezeket a "kifinomult fogyasztói igényeket", hogy egy prémiumnak mondott átlag magyar láger kb 20-30 Ft-tal
olcsóbb mint egy Pilsner Urquell, és mégis aránytalanul sokkal nagyobb a kereslet ezekre a erjesztett kukorica izékre....

Serkoptató 2009.06.19. 07:22:29

@judas: ami nem azt jelenti, hogy a PU olcsó...

S még egy szomorú hír, bár már biztosan találkoztatok vele, a Borsodi reaktiválta a Rákóczit.

Aki még emlékszik rá (30-35 fölöttiek talán), egy egészen karakteres, testes sör volt anno.

A mostanit -- állítólag -- a köbvil ellen hozták ki. Nem mertem megkóstolni, mert a Rockyval is megjártam pár éve.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.06.19. 10:41:00

hát én alig várom, hogy összefussak eme sörrel is...Amúgy már nem is tudom kitőlhonnan hallottam, hogy az Inbev több kelet-Európai gyárát be akarja zárni, köztük a Borsodit is. Na ez szerintem egy óriási baromság, hiszen a Borsodi az egyik leginkább prosperáló a régióban. Persze már a multik profit-hajkurászós érájára gondolva. Persze ez a gyár is megéri a pénzét, a legjobb minőségű InBev termékeket szépen eltüntette a piacról(Hoegaarden Verboden Vrucht és Grand Crue, Leffe Tripel és Radieuse...)Gondolom igen nagy anyagi ráfordítást jelentett a gyár életében ennek a pár különlegességnek a forgalmazása...Reménytelen

Serkoptató 2009.06.19. 12:38:48

@főzdevadász: Nem bezárni, eladni.

Új tulajdonosa lehet a Borsodi Sörgyárnak

Nagy az érdeklődés az AB InBev söripari csoport eladásra kínált közép- és kelet-európai sörgyárai, köztük a Borsodi Sörgyár iránt. Már legalább öt nagy nemzetközi magánbefektetési alap szállt be a versenybe.

A világ legnagyobb söripari csoportjaként számon tartott Anheuser-Busch InBev a napokban jelezte, hogy a magyarországi mellett eladja bolgár, román, cseh, horvát, szerb és montenegrói érdekeltségét. Mivel az ügylet még igen korai szakaszban van, azt sem lehet tudni, hogy az ukrán és orosz cégét megtartja-e a vállalatcsoport.
Az Anheuser a jövőben nagyobb piacaira akar koncentrálni, mivel a közép-kelet-európai térség viszonylag szerény bevételt jelent a csoport számára: tavaly például 571 millió dollárt hozott, ami az összes bevétel 4,7 százaléka. A térségben csökkent az értékesítés az elmúlt másfél évben a gazdasági válság miatt.
A másik ok az adósságok csökkentése: a belgiumi központú InBev tavaly vásárolta meg 52 milliárd dollárért az amerikai Anheuser-Busch céget, s forgalma alapján így lett a világ legnagyobb söripari vállalata.

A versenyző pénzalapok közül eddig a brit székhelyű, kizárólag Európában befektető Cinven, az amerikai-európai-ázsiai Warburg Pincus, a vállalatvezetői kivásárlások támogatására szakosodott, amerikai központú nemzetközi CVC Capital Partners, a vállalatok feljavítására és továbbadására szakosodott amerikai TPG Capital és a kölcsöntőkével végrehajtott felvásárlásokra összpontosító, szintén amerikai Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR) nevét ismerik a piaci megfigyelők. Az AB InBev tizenegy sörgyárat akar eladni Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Montenegróban, Romániában és Szerbiában. A licitálás első szakasza várhatóan két hét múlva véget ér. Elemzők szerint szakmai befektető nem várható, az értékesítésre kerülő részesedések értéke 1,9 és 2,3 milliárd dollár között lehet.
Az AB InBev az adósságok csökkentése jegyében a múlt hónapban már eladta koreai érdekeltségét 1,8 milliárd dollárért.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.06.19. 21:09:34

pffff, szakmai befektető nem várható...és mi az az 571 millió dollár...ennek csak egy százalékát adják oda nekem:)
És pont az anhauserbush miatt, ami kurva nagy cég, de rettenetesen szar söröket csinál...