HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Borsodi Búza

2011.05.24. 22:09 -kk-

magyar szűretlen világos búzasör


Blogunk ma újabb rendkívüli megtiszteltetésben részesítheti magát: mindenkit megelőzve írhatunk kritikát az ország első kukoricagrízes búzasöréről.

Amikor egy bő héttel ezelőtt elsőként írta be tisztelt kommentelőnk, hogy a Borsodi Sörgyár forradalmi lépésre szánta el magát és a nagy hazai üzemek közül egyedüliként búzasör gyártásába kezd (ha már a Szalon leállt vele), nem tagadás, egészen izgatottak lettünk. Találtunk róla honlapot, mindenféle szép marketingszöveggel ("ezért alkottuk meg az évszázados hagyományokat követő Borsodi Búzát nektek, megőrizve a szűretlen búzasörök eredeti ízvilágát"), és arra gondoltunk, egy szűretlen búzasör csak van annyira egzotikus és egyértelmű dolog magyar sörgyárosszemmel nézve, hogy ne próbálják meg az itthon szokásos termékszínvonalra ócsítani. Aztán amikor ma sikerült végre venni is egy palackkal, annál őszintébb meglepetéssel olvasta fel blogunk az összetevők listáját: "víz, árpa és búzamaláta, kukoricadara, komló, koriander, stabilizálószer: pektin, sörélesztő".

Bizony, pektin és kukoricadara. Igazság szerint egy kicsit már mi szégyelljük magunkat a Borsodi helyett, mert akárhányszor csak kijönnek valami újdonsággal, mindig megpróbálunk lelkesen írni róla valami szépet, de sosem sikerül - és nem miattunk. A régi, patinás márkából alsópolcos olcsósört csinálnak, az Oktoberfest egyik főszereplőjéből licencet füllentve úgyszintén, a radlerből citromsavas aromatornádó lesz; most a búzasört pedig kukoricagrízzel készítik. Ilyennel talán még nem is találkoztunk - és ugyan ettől még van rá esély, hogy jó legyen, de nem sokkal több, mint hogy az elengedett sörösüveg megálljon a levegőben, hiszen mindkettő a természet törvényeinek megcsúfolása volna. Mivel a KK azonban - sok egyéb mellett - kiemelkedő korrektségéről is híres, természetesen a Borsodi Búzának is megadjuk az esélyt a bizonyításra.

Kitöltve elsőre a relatív halvány szín, illetve a pohárban lejátszódó heves szénsavvihar tűnhet fel, illata a Kronenbourg 1664 Blanc-ra hasonlít, rendkívül citrusos. Íze ellenben meglepően üres, némi további savanykás déligyümölcs-vonulat mellett a maláták nem túl erős, inkább csak jelzésértékűen jelen lévő haraphatóbb jegyei tűnnek csak elő... majd - kis várakozást követően - színre lép az est igazi sztárja, a tökéletesen helyszínidegen kukoricagríz. Igazán őszinte belépő, ugyanis a szokásos árpaalapú olcsósörökkel szemben itt olyan tisztán érződik ki a kortyok végén, mintha csak egy állott popcornos zacskóba szagolnánk. Ettől persze nem lesz kevésbé zavaró és értelmetlen, viszont - ami a legrosszabb dolog az egészben - ezzel a teljesítménnyel a Borsodi Búza a gyár sajátmárkás portfóliójának felső szegmenseibe kerül; nem rosszabb egy Bivalynál, egy sima Borsodinál pedig még talán jobb is. Na nem mintha egy ilyen mezőnyben érdem lenne elöl végezni.

A KK számára inkább annak megértése okoz gondot, hogy ha egy nagy gyár veszi a fáradságot és előteremti a tök eltérő technológiát megkövetelő búzasör számára az infrastruktúrát, bevezeti a márkát és elkezdi nagyban főzni, miért kezdi eleve ilyen formabontó minőségerodáló akciókkal, mint a kukoricagríz alkalmazása. Úgy tűnik, változatlanul a marketingesek írják a recepteket, és amikor a fókuszcsoport meg a statisztikák azt dobják ki, hogy a fogyasztók igénylik a "férfias", "hagyományos" söröket, és nyitottak lennének a "búzasör" karakterre, akkor nem a megfelelő sörtípust veszik elő, hanem a kapott buzzwordök mögé építenek valami minél olcsóbb kamuterméket. Ezt utána akkora marketingakcióval próbálják letolni a megcélzott vevőkör torkán, aminek a töredékéből akár egy kicsit tisztességesebb sört is gyárthattak volna. Pedig más, fejlettebb sörkultúrájú országokban szemlátomást sikerül ez utóbbi modellt is alkalmazni - de sebaj, még néhány kisüzemi sörfesztivál, és talán elkezdenek hullani az inkompetensebb fejek a magyar sörmulti-fióktelepeken is.

Alkoholtartalom: 4,6 V/V %

2011. 05. 24.

 

64 komment

Címkék: magyar búza borsodi világos kétésfélpont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr102930027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serkoptató 2011.05.24. 22:48:48

Még ha a marketingesek írnák a recepteket...
De sajnos a könyvelők írják.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.05.25. 08:38:22

Sajnos semmi kétség: a Borsodi botrányos söröket csinál. A legszomorúbb, hogy ezzel az erővel azért valami jót is főzhettek volna.

Gérard Duchemin 2011.05.25. 09:43:57

A borsodira kimondottan haragszom, úgyhogy nem írok semmit, úgyis sokan panaszolják a trágár beszédemet.

Gérard Duchemin 2011.05.25. 09:47:37

@Árpa Jankó: Szándékosan teszik, amit tesznek, csakúgy mint az a péküzem, mely olyan zsemlét készít, amiben nincs zsemle, csak levegő.
És a főbűnös nem a borsodi, hanem az az egyébként tehetős ember, aki az Auchanban vásárolván a drága sajtok és olasz sonkák mellé beteszi a borsodis Löwenbraut, miközben tojik a nem túl nagy számú, de azért jelen levő igazi bajor, igazi cseh és igazi osztrák sörre. Ez az igazi Balkán.

sbarrett 2011.05.25. 11:56:22

Sose gondoltam volna, hogy egy odabökött megjegyzésemmel ilyen nagy hatással lehetek erre a blogra! :) Egyébként már hetek óta szét volt plakátolva vele az összes maszek kisbolt, és útszéli söröző!

Tegnap én is megkóstoltam ezt az anyagot. Vonatra vettem, a tegnapi dög melegben. Mondanom sem kell, ez nem kóstolás, hanem szomjoltás volt. Nagyjából 4 kortyra fogyott el. Színéről nem tudok mondani semmit, mert dobozos volt (megbíztam a gyártóban, rá volt írva, hogy opálos...). Ízre jött a Lidl-ös búzánál, Oettingernél tapasztalt üresség. Hasonló technológiával készülhet ez is. Én nem pánikoltam be a kukoricadara-koriander-pektin háromszögtől sem! Abszolút üdítő, nyárias jellegű sör. A 4,6 V/V%-on meglepődtem, 5-5,5-öt vártam. Nagyjából ennyi.

Összességében erős kettes az ötös skálán, de nálam tuti nem két és fél! (egyébként nekem az objektíven megállapított 4-5 pontos sörök vagy túl drágák, vagy túl erősek; a 2-3 pontosak amiket előszeretettel fogyasztok; 1,5 pont alatt van az a kategória, amit már kiöntök/kiköpök/odaadom egy csövesnek)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.05.25. 14:01:12

vajon milyen évszázados hagyományokat említettek a búzasör vonatkozásában?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.05.25. 14:53:45

@Mantlesorrow: olyat, mint a Löwenbräunál. Ein Bier wie Bayern - csak azt nem árulják el, hogy ez Ost-Bayern a javából....
A facebookon egyébként már le is vették, mert egy harcos sörivó elkezdte ócsárolni benne a tengerigrizt...

szanisz 2011.05.25. 17:29:35

Nem értem, nem értem. A drehernél van egy egész jó sör (nézzétek csak meg elfogulatlanok miket írnak a dreher bakról, mondjuk a beeradvocate-n,) a soproninál egy vállalható,iható démon, a Borsodi meg önti magából büszkén a szart, ésmutatóban sem akarnak normális sört gyártani.

a borsodi cimbiket is próbálom rábeszélni, hogy ezt a szart még lokálpatriotizmusból se igyák, menjenek Mályi Ászokért, vagy Serforrás világosért, barnáért, IPA-ért, Kortyért, de nehéz dolgom van. Fogy ez a moslék rendesen.

.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.05.26. 08:15:29

@szanisz: Éljenek a keresztes lovagok! Előre a Szent(Árpa)földre...
:o]

Gérard Duchemin 2011.05.26. 10:11:10

@szanisz: Fogy ez a moslék rendesen.

Ez a lényeg. Miért csinálna a Borsodi mást, ha fogy a moslék rendesen. Nem jót akar a pohárba önteni, hanem pénzt keresni. És keres pénzt? Igen, sokat.

szanisz 2011.05.26. 10:13:43

@Gérard Duchemin:

nem konkrétan a búzára írtam, hogy fogy, hanem a borsodik termékekre általában. szerintem nekik sem ártana 1 vállalható sör, de valóban a marketingesek főznek náluk, szóval ehhez a részéhez nem értenek.

Serkoptató 2011.05.27. 21:31:08

@szanisz: mondom, nem a marketingesek főznek, hanem a pénzügyisek.
A marketingesek dolga sem könnyű, nekik a sz*rt kell eladniuk lekvárként.

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2011.05.28. 15:23:33

hát-hát, még 21-én gyorsan bevásároltam belőle, mondjuk nagy elvárásaim nem voltak, de bátran sajnos két üveggel is vettem...
kb. 150 különböző búzasör után őszintén mondom, hogy az egyik legpocsékabb termékhez volt szerencsém..., semmi köze a sörhöz, ez valóban egy gyárnak a terméke, abból is a leggyengébb minőségű, borzasztó rossz íze volt, szerintem az Oettinger simán veri (ár/értékben meg különösen)

Gérard Duchemin 2011.05.30. 11:45:03

@Grinya: Talán önmagukkal versenyeznek a gyárban, hogy mi az ami az előzőnél is szarabb?

mr.sixpack 2011.05.31. 16:51:47

Jaja, nekem is az Oetti jutott először eszembe, meg a Valentinus. Ennyi pénzért akkor már inkább azt veszek. Kár érte. Viszont lehetne majd egy poszt az almás és a graprefruitos Frissről is. Szerintem azok radler szinten egész ihatóak.

dubitoergosum 2011.06.07. 14:02:22

Még egy-két évvel ezelőtt hallottam pár ismerősömtől, hogy valami magyar búzasör kóstolóra hívták be az utcáról. Akkor még irigykedve vártam, hogy mikor ihatok majd én is hazai búzát, egészen 4 nappal ezelőttig. Már teljesen elfelejtettem az akkori irigységet az egész történettel együtt. De most szombat este, amikor már kezemben volt 2 doboz "nyerős" Soproni (nem akartam már sokat költeni aznap, de inni kellett valamit), megláttam a Borsodi Búzát. Gyorsan ki is cseréltem az egyik dobozt, mielőtt a pénztárhoz értünk volna. 10 perccel utána fogtam fel, hogy ez mennyire rossz ötlet volt. Életem legrosszabb sör élményét éltem át abban a néhány kortyban, amennyit meg bírtam inni belőle (talán az egyik haverom által vásárolt "Árpád" volt csak rosszabb, de az vszeg romlott volt, így végül kapott helyette a bolttól 6 doboz Drehert).
Bár csak 240 forintba került, ami búzasörért rendkívül kevés, de szerintem sajnos feleennyit sem ér. Nem vártam nagy ízt, de szerintem ennél még a sima Borsodi is jobb.

totii 2011.06.07. 18:44:29

Számomra az a legszomorúbb, hogy nincs már Szalon Búza :( Egész jó sör volt, én szerettem.

ragadókaros 2011.06.09. 10:29:53

csak 240??? 180-190Ft kint a Paulaner,Franci,Edelweis(csak a barnát iszom, mindegyiknél!!))

szanisz 2011.06.09. 11:25:46

@totii:

az ilzer búza és a rozs sem volt rossz sztem hazai viszonylatban.

dubitoergosum 2011.06.09. 15:48:01

@ragadókaros: hol?? :D
gondolom nem itthon.. azt hiszem 270+ üvegért volt valamikor Edelweiss a tecsóban, de egyébként 300 alatt semmit nem lehet kapni, ami búza (talán a Valentinus kerül ennyibe, dehát az sem egy top cucc).
Lengyelországban vettem Okocim búzasört, az volt asszem kb 250 forint átszámolva, de az sem egy nagy eresztés. azért a Borsodinál jobb..

2011.06.10. 09:43:18

Rohadjak meg, ha nem kóstolom meg.

De amúgy nagyon zabos vagyok a borsodira! Az egyik legjobb magyar sör volt szerintem, de vhogy pár éve, egyszerűen igazi fosízű rakás kula sör lett.

Adok még egy esélyt nekik ezzel a búzával, de ha tényleg grízzel készült, akkor a sörfőzők rohadjanak meg, és bassza meg őket egy vagon aprómajom.

Más:
Lidl - 199 Ft. - Graffenwalder szűretlen búzasör
Nagyon tuti! Érdemes megpróbálni! Szép a habja, kellemes opálos a színe, nagyon jó az íze!
Esküszöm teljesen jó sör. Természetesen nem lesz egy Edelweiss de ár-érték arányban világbajnok.
Mindenkinek ajánlom!

Gérard Duchemin 2011.06.11. 20:37:24

"Rohadjak meg, ha nem kóstolom meg."

Ha valahogy mégsem sikerülne megkóstolnod, akkor se rohadjál meg. :-)

Gérard Duchemin 2011.06.11. 20:38:48

"ha tényleg grízzel készült, akkor a sörfőzők rohadjanak meg, és bassza meg őket egy vagon aprómajom."

Haragszom én is ezekre a kontárokra, de akkor se rohadjanak meg, és ne bassza meg őket egy vagon aprómajom.

Gérard Duchemin 2011.06.11. 20:40:14

"Természetesen nem lesz egy Edelweiss"

Tudod hány Edelweiss-nél jobb búzasört lehet kapni Magyarországon, alig több pénzért?

dubitoergosum 2011.06.12. 21:32:32

@Gérard Duchemin:
""Rohadjak meg, ha nem kóstolom meg."

Ha valahogy mégsem sikerülne megkóstolnod, akkor se rohadjál meg. :-) "

Nem mondta meg, hogy meddig! Ha pedig haláláig nem sikerül, akkor úgyis megrohad! (Bár, ha megkóstolja, akkor is :))

Egyébként pl CBA-ban egész sok féle búzasört lehet kapni. Kicsit drágábbak azok is, amik vannak hipermarketekben, de legalább van. A CBA prímában legalábbis, mezeiben nem biztos.

Mongika 2011.06.13. 00:16:55

A Szalon Búza nem helyi főzet volt. Egy Passaui sörfőzde terméke volt, Pécsen palackozva...

sbarrett 2011.06.14. 11:34:59

@Mongika: Valószínűleg a Borsodi Búza is Kazahsztántól lötyög végig a vagonokban, hogy aztán Bőcsön bepalackozzák. :)

dubitoergosum 2011.06.14. 15:49:00

@sbarrett: hát igen, az íze meg csak azért ilyen, mert az egyik szállítmány megállt egy benzinkútnál, ahol azt hitték, hogy benzint hozott, és leszívták az egész tartalmát, viszont a sofőr észrevette, hogy ott áll egy szippantóskocsi is, így a jól ismert trükkel (nagy levegőt vett, és beleszippantott a csőbe, majd gyorsan rákötötte a saját tartályára) "átmentette" a tartalmát. szerencséjére Bőcsön nem vették észre a turpisságot.

atrem 2011.06.14. 22:56:34

Én is nagy (és pozitív) várakozásokkal próbáltam e terméket. Dobozossal kezdtem, mert csak olyat kaptam, de silánynak találtam, gondoltam majd az üveges jobb lesz, de az is csalódást okozott.
Kedves sörértő kollégák valaki mondja meg mire kell a pektin egy sörbe (lekvárba is csak a gyengébbekbe tesznek).

szanisz 2011.06.15. 11:06:41

@atrem:

általában csak gyümölcsös pancsokba tesznek, stabilizátorként, itt is ezt a szerepet tölti be.. Lehet, hogy a koriander miatt kellhet, nem tudom..

fegyvernek máté 2011.06.16. 22:04:09

Nagy várakozással nyitottam rá az új terékre, de ez a sör egyenesen tragikus.

Gérard Duchemin 2011.06.17. 10:49:18

@fegyvernek máté: Néha nem hiszem, hogy a gyártó normális.

Gérard Duchemin 2011.06.17. 10:50:19

@atrem: Azt akarják elérni, hogy az élesztő ne ülepedjen ki, de minek?

szanisz 2011.06.17. 11:17:14

@Gérard Duchemin:

mert a szűretlen szó jól hangzik, de isten ments, hogy ez vizuálisan látszódjon, hiszen ma a kristálytisztaság a menő (bár nem látsz át a sörön).

sbarrett 2011.06.19. 23:25:35

Egy megfelelő helyen (vasútállomás, aluljáró) akár még stílusos is lehet egy ilyen sört behörpinteni! :)

szanisz 2011.06.20. 14:21:31

@sbarrett:

azokhoz a bivaly passzol.:D

Beer Ninja 2011.06.21. 10:55:12

Ahogy a székelyek mondanák: a Borsodi búza nem ital, a nő nem ember, a medve nem játék. :)

dubitoergosum 2011.06.21. 21:55:01

@dr. dodó: akkor már inkább: A sör nem ital, a Borsodi Búza nem sör... ;)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.06.22. 01:02:48

@szanisz: 22-én reggel a sörbúváron kiderül a pektinről sok minden...
:o]

Hoegaarden 2011.06.22. 20:54:15

Azt hiszem,én rájöttem...

Nem olyan rossz ez, csak nem az amit vártunk. Ez nem bajor típusú búzasör, inkább belga. A koriander ezt egyértelműsíti.

Aki még nem ivott belga búzasört, tegye meg. (pl. Hoegaarden)

Persze minőségben nem belga, de nem is a középkor óta főzik.

Üdv.

atrem 2011.06.22. 23:00:05

@pif: Itt a válasz a pektinre, köszönöm!
Lassan már örülök, hogy nekem ennek az értékesítésében nem kell résztvenne (ex borsodis)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.06.22. 23:24:06

@Hoegaarden: Nem. Ez inkább egyszerűen egy foskazán búzasör, ócska alapanyagokból...
A belga Witbiert nem lehet vele egy lapon említeni.

ElnkÚr 2011.06.23. 00:07:15

Azt hittem, a Rákóczi-reinkarnáció után már lejjebb nem lehet zuhanni - tévedtem.A B.Búza legértékesb része az új címke+kupak - az üveg sajnos teljesen szabványos régi...Gyógyulásnak Mályi Ászok, felsőzsolcai bármelyik, kazincbarcikai - mit tesz Isten - búzasör ajánlott.

Gérard Duchemin 2011.06.23. 11:13:07

@Hoegaarden: "Ez nem bajor típusú búzasör, inkább belga."

Ez semmilyen típusú és nem is búzasör, és nem is sör. De folyadék, mint pl. a fos is.

-kk- 2011.06.23. 12:12:03

@Gérard Duchemin: remélem, nem sértődsz meg, ha az elmúlt hetekben írt kommentjeid kapcsán ez úton kérnélek, hogy légy egy kicsivel konstruktívabb, ha hozzászólsz.

aföldönnemalien 2011.06.25. 22:42:47

Ma kipróbáltam, de rendkívüli módon hulladék, borsodihoz képest is csalódás. Hasonló árkategóriában (vagy olcsóbban) a Valentins is sokkal-sokkal jobban ízlik, pedig az se egy Weihenstephaner.

ella_ 2011.06.26. 22:44:11

a grapefruit ízesítésű borzadályt próbáltátok már?:D

HofEE 2011.06.27. 17:45:28

Tegnap volt alkalmam kóstolni és mint nagy búzasörrajongó azt kell mondjam, hogy ez igen gyengére sikerült. Mint már említették is előttem ha már olcsó búzasört akarok inni akkor Valentins mert még az is kenterbe veri.

dubitoergosum 2011.06.27. 23:18:54

Komolyan kíváncsi vagyok, hányan regisztráltak az Indapass-ra csak azért, hogy valahol kiadhassák magukból azt a szörnyedelmet amit ez az ital okozott bennük. :)

-kk- 2011.06.27. 23:27:26

@dubitoergosum: remélem, minél többen, hátha megmosattatik a végén a sörfejlesztő marketingesek feje.

Caviarius · http://www.kaviar.blog.hu 2011.06.30. 23:29:02

én épp most kortyolgatom...és olyan semmilyen, hogy kerestem egy helyet, ahol leírhatom, hogy ez egy nulla.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.07.01. 13:56:55

esetemben győzött a józan ész a sörfan felett. az ideológia cáfolata az lett, hogy ez tulajdonképpen nem sör, így nem kell megkóstolni :)

Ogreface 2011.07.01. 17:38:39

Két hete lapul egy üveggel a hűtőmben, de még nem mertem megkóstolni...

ger. duchemin 2011.07.03. 08:59:38

@Ogreface: Piszokul érdekel majd a tapasztalatod.

Ogreface 2011.07.06. 21:29:41

@ger. duchemin: Na, megvolt! Végig olyan érzésem volt, mintha egy régi fajta citrompótlót szopogattam volna. Aztán a harmadik korty után, elkezdtem tüsszögni és tipikus színtelen, allergiás reakcióknál észlelhető folyadék folyt az orromból. Fürdőszoba, arcmosás, szájöblítés és az orrjáratok átmosása után elmúlt a "nátha". Most egy Scheneider Weisse Originalt használok gyógyírként és azon töröm a fejem, hogy mi okozhatta ezt. A maradék BB a csapba került, mert nem volt bennem elég kalandvágy...

düsi 2011.07.07. 09:00:15

@Ogreface: Durva. No ez is kimarad az életemből, ennél már inkább iszok tejjel hígított szabolcsi pálinkát.

düsi 2011.07.07. 09:03:38

@-kk-: Ugyanúgy kíváncsi vagyok, hogy olvassák-e ezt a gyár képviselői, mint ahogy arra is kíváncsi vagyok, hogy a scientológia egyházat kritizáló véleményeket olvassák-e az ottani vezetők.

-kk- 2011.07.07. 10:16:18

@düsi: valószínűleg nem ők, hanem a Publicis Consultants alkalmazottai ( www.borsodisorgyar.hu/hu/sajto/sajtokapcsolat/index.html )

engem legalábbis meglepne, ha nem néznének időként rá arra az oldalra, ami elsőnek jön ki, ha valaki rákeres google-ben a "borsodi búza" kifejezésre :)

dubitoergosum 2011.07.07. 12:40:26

Azt hiszem, megtaláltam a megoldást:

"A vállalat (...) éppen ezért arra törekszik, hogy a fogyasztó és a termék találkozását emlékezetessé tegye, hiszen így alakulhat ki a kapcsolat."

Furcsa, hogy a Borsodi Búza nincs fent a saját honlapjukon, emlékezetesség szempontjából azzal állnak a legjobban..

Beer Ninja 2011.07.07. 13:50:19

Megkóstoltam.
Otthon voltam a családnál és sört vettünk hétvégére. Tizenéves kísérőm lelkendezett a boltban, hogy osztálytársai szerint ez milyen király sör. 'Legyen gyereknap' gondoltam, és csak vettem.
Megkóstoltuk, és már a habja sem állt jól (ezt már megtanítottam a gyereknek). Rossz volt az elejétől a végéig, feleségem meg sem tudta inni, több betűt kár rá pazarolni.
Ezek után már Tiszaföldváron sem lesz menő a Borsodi Búza, remélem. :)

Szerény véleményem szerint egyedül a sörhöz (sem) értő tizenéveseknek lehet eladni ezt a sz*rt, jó kinézete van, árban még az ő mércéjükkel is megfizethető, és fel lehet vágni a kiscsajok előtt, hogy nem kőbaltát isznak, hanem búzát...

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.07.08. 16:05:32

@dr. dodó: ha jól tudom 'alsóerjesztésű' búzát
pedig ilyen nincs is

Beer Ninja 2011.07.12. 10:07:05

Új poszt nem-e időszerű lenne? :)
A Borsodi Friss Almásba és társaiba is lehetne rúgni. :)

Szasza12 2011.10.30. 20:21:30

Gyerekek,
Ez a BB valami kegyetlen szar. Vettem, mert az Auchanban 99 Ft. Hogy lehet ilyen trágyalét búzasörként forgalmazni. Ja, bocs, Magyarországon vagyunk, nincs több kérdésem...
Holnap este Memminger pajtás feledteti a ma esti rémálmomat :)
süti beállítások módosítása