HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Dreher Bak

2006.05.19. 17:38 -kk-

magyar barna baksör

ÚJRAKÓSTOLVA, az új cikk itt olvasható

 

 

Az ember hajlamos fikázva kezelni a hazai mezőnyt; hiába küld hazafias lelkülettel rendszeresen Kőbányait vagy valamilyen Ászokot, esetleg va­lami középmezőnybélit is az adott napi magyaros ebéd mellé, a lelke legmélyén mégiscsak sóvárgással vegyes irigységgel nézi a szomszéd polcon hivalkodó Carlsbergeket, Budweisereket, stb; az ír-belga nullaharminchármas csodákat meg pláne.

 

Ha szóban forgó öntudatos polgárunkat megkérdezzük, garantáltan va­lami olyat válaszol, hogy a Borsodi/Soproni/akármi igenis a világ leg­jobb söre; de az is biztos, hogy eközben igyekszik kerülni a tekintetünket, mintegy attól félve, hogy egyébként sírva a padlóra hullik és bevallja, hogy a szíve mélyén az lappang, a cseh/német/dán sörök sokkal jobbak. Amennyiben Ön is felfedezni véli magán ezen szimptómákat, a KK örömmel tájékoztatja, hogy van magyar sör, amit egyenes tekintettel em­legethet a legjobbak között: a Dreher Bak.

 

Állítólag rendszeresen nyer mindenféle nemzetközi díjat barna kategóri­ában, így tényleg érthetetlen, miért tenyészik a sokadik vonalban a ma­gyar sörpiacon, szinte nulla marketinggel lenyomva. A Bak kitűnő példa arra, hogy az igazi óriásoknál nem kell reklámozni az erőt; a 7,2-as alko­holtartalom csak a hátoldalon, kábé nyolcas betűmérettel van csak feltün­tetve. Az erősség önmagában nem erény, persze, csakhogy a Bak ízben abszo­lút harmonizál vele. Hihetetlenül telt és selymes, sűrű sör; hihetetlen íz­zel, amiben harmonikusan egyesül a komló kesernyés íze, a barnasörös édesség, és a speciálisan bakos kávés aroma.

 

Mielőtt valakiben felmerülne a gondolat, a Dreher sajnos nem fizet a ked­vező kritikáért, az kizárólag a KK egyéni, vithatható bárdoltságú ízlésvilágát tükrözi - teszteljék a Bakot Önök is, utána pedig értsenek egyet.

 

Alkoholtartalom: 7,2 V/V%

2006. 05. 19.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr8795195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efti 2007.08.16. 09:34:22

Ujabb remek sor. Csatlakoznek en is a cikkhez a dicsereteben, ugyanakkor az alkoholtartalmara en is felhivnam a figyelmet. En a sajat boromon tapasztaltam meg, hogy konnyu tulzasba vinni

natu 2008.03.02. 20:33:30

Bizony, könnyü túlzásba (v)inni... én pl. két Dreher Bak közé beiktattam egy Démont, csak hogy a sinus-görbe meglegyen...és igen jó kedvem lett tölük.
Ja, és az a bizonyos betüméret... hát, jó az max. 6-os Futura LightCondensed-nek is, ami egy üveg után máris elolvashatatlan...

kenguru30 2008.05.04. 22:21:23

Nekem ez a kedvenc barna söröm, valóban világszínvonalú

Bence 2008.08.26. 13:53:52

Én is csak egyet tudok érteni a véleményetekkel!! Nekem az tetszik benne hogy viszonylag olcsó... a tecsóban 200ft!!! egy jobb helyen egy soproniért kérnek 250-et! és ha pohárból issza az ember!! Micsoda élmény! Az alkoholtartalom valóban magas de nekem ez csak hab a tortán. ez a KK király;)

Feca 2009.09.12. 20:36:04

Méreg!
Ma ittam egy pohárral, olyan fejfájásom lett tőle, hogy elrontotta a napom. Nem tudom, hogy Kőbánya mit tesz a söreibe, de vagy cefreszagot érzek (kukoricadara) vagy fejfájás, vagy mindkettő. A borsodi gyártmányokat már száműztem, most Kőbánya. Sopron, a leghűségesebb, talán ott még készülnek fogyasztásra alkalmas dolgok.

Revok 2010.06.20. 15:05:50

Annak ellenére, hogy a sima Dreher lagert legjobb esetben is a szennyvízhez öntöm, a Baksört nagyon eltalálták.
Mivel a Dreher Bak (a KK véleményével egyetértésben) egy rendkívül finom, összességében zseniális sör (s mint ilyen, egyedülálló a magyar gyári sörökön belül), csak érthetetlenséggel tudom fogadni, hogy mindez a reklám-marketingben nem (vagy nem így) jelenik meg. Ennek ékes példázata, hogy mikor véletlen éppen Szegeden bóklásztam, a leszólító marketinges nénik ki sem ejtették a szájukon a "Dreher Bak" összetétel (holott a Dreher Sörgyárnak dolgoztak), hanem kizárólag az Alkoholmentes hülyeségről tudtak magyarázni (ajándékba külön kérésemre végül Lagert adtak :-( )

szanisz 2010.06.22. 19:35:57

@Revok:

az a félelmetes, hogy prémium sörként sikerült pozicionálni a dreher világost. Itt járunk sajnos. Kukoricagrízzel dúsított szart adnak el nekünk prémiumként. Kezd el nagyobb társaságban szidni a Drehert, és nézd meg aztán az értetlen fejeket...a bak korrekt valóban.

sópipa 2010.08.31. 22:29:10

Nem tudom, de én a Dreher Classicot kifejezetten utálom, az első egy-két korty még valahogy teljesen rendben van, aztán valami hihetetlen undormányba megy át az egész. Sőt ahányszor Classicot ittam, mindannyiszor hihetetlen fejfájás kínzott másnap. Szerintem a Dreher Classic és a prémium egymást teljesen kizáró fogalmak, esküszöm, még a Borsodit is szívesebben megiszom a Dreher helyett. Társaságban persze nem szabad szidni, mert én is megkaptam, hogy "ez az egyetlen iható sör".

A Dreher Bak az valóban más, mikor először megkóstoltam szabályosan padlót fogtam, ugyanis addig kifejezetten utáltam a barna söröket, de annyi jót olvastam a Bakról, hogy megkóstoltam, Isteni volt. Mostanában is vettem párszor, de az átütő élmény elmaradt. Mostanában a Soproni Fekete Démon az, ami nagyon bejön.

Diniyar Rinatovich Bilyaletdinov 2011.10.16. 18:10:32

most ittam először ilyen sört.

a staropramen cerny sörök után új barna sörre jutott a sor.
és ez a dreher bak volt.

röviden:

a habzása erőteljesebb mint a staropramennél,bár ez nem nagyon baj,mivel így jó!
az íze nagyon nagyon finom,az első kortynál éreztem hogy az 1 üveg kevés lesz.de sajna ez van.

az alkohol tartalma meglepően erős,tehát egy jó pár üveg meg tudja ütni az embert.
de ettől szép a világ :D

az ár nagyon barátságos.
én 250 huf+25 huf üvegdíjért vettem és egyáltalán nem drága ezért a sörért.

a staroprament is kb ennyiért tudom beszerezni a nagyobb boltokban.
így nagyon jó.

maczko 2012.06.16. 10:05:40

2000 óta a kedvenc söröm. Íze, állaga, ereje egyedülálló (a magyar sörök között). Régen - pre Dreher, azaz Kőbányai Sörgyár -ihatatlanul édes volt, de ez már régen megváltozott. Csapolva is finomságos. Gyakorlatlanok alaposan betürülközhetnek belőle :-)))

LupusM 2012.09.20. 12:30:24

Teljes vállalható söröcske! Egyetlen bajom a túlságosan erős kávés utóíz, de ez lehet csak ízlés kérdése, mert kávét nem iszom és sörökben is a világosokat jobban kedvelem. Mindenesetre az egyik legjobb választás, ha az átlagos választékot nézzük a magyar boltokban.

gumitamin 2013.12.10. 13:19:19

Én is ittam a múltkor 1 üveggel és tényleg nagyon finom.
Viszont kb. 1-2 órával később nekem is volt egy enyhe fejfájásom.
Ez normális?
süti beállítások módosítása