HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Soproni Fekete Démon

2007.09.19. 13:45 -kk-

magyar barna sör


Legújabb leletét látva a KK elgondolkozott, nem marad-e ki túlzottan a mainstream média sodrából, elszalasztva például a marketing tájékoztató erejét, hogy mégcsak nem is reklámban, hanem egy boltban találkozik elsőként egy ronggyá píárolt márka legfrissebb tagjával. A gyötrő kételyt végül egy kiadós Google-móka oldotta fel, ami megmutatta, hogy a magyar weben (2007. szeptember 19-én, 13 órakor) összesen egy helyen van találat a "soproni fekete démon" keresőkérdésre, azaz pontosan nulla reklámhátszéllel várja a Heineken Hungária Zrt. izgatott fejlesztőgárdája, hogy legújabb mesterművük vajon magától is bemászik-e a fogyasztói kosárba.

Így van, helyesen gondolják, a fentiek nyomán nem is okozhat meglepetést, hogy véletlenül sem mainstreamnek szánt brandtagról van szó, arról már két hónapja hallanánk, a Soproni ezúttal a barna sörök világába les be krónikusan bárgyú névadásával. A tett önmagában viszont több, mint dicséretes, a KK szívét legalábbis mindig megmelengeti, ha bármilyen, a heterogenitás üdvös darwini állapota felé elinduló lépés mozgatja meg kis hazánk sörpiacát, így a Fekete Démon-szógyomon túllépve belekóstolunk a márkába, ami a fentiek szerint még a saját hírét is megelőző sebességgel terjed a CBA-polcok vadregényes tájain.

(Még nem tudjuk, milyen irányban megy el a kritika egy fél percen belül, ezért előlegezzünk meg gyorsan egy pozitívumot: külalakra tetszetős címkét sikerült végre tervezni, ami azon túl, hogy nem wordartos, mint a piac elemeinek egy tekintélyes hányada, még a bárgyú historizáláson is majdnem túljutott és normális színekkel egy, hangsúlyozottan csak magyar viszonylatban, de dinamikus megjelenést kölcsönzött a sörnek. Csak hát ugye a neve.) Szar minőségű képhez: katt

Most már tényleg az érdekes rész jön, a nyitás és a kóstolás, majd ténymegállapítás, hogy a F. D. ízre a Staropramen Černý tökéleteshez közelítő másolata, amihez képest csak a magyarosabb (sopronibb), leginkább a Kinizsiben kitapintható utóíz ad megkülönböztetést, így most az ízt nem részletezzük, úgyis baromi nehéz a kb. húsz alkalmazható szóból mindig más és más, értelmes mondatot gyártani (nem is szokott sikerülni, mint azt Önök is ellenőrizhetik), viszont ha a KK-nak lenne bármilyen söripari kapcsolata, háttértudása, stb, most néhány érdekes háttérinformációval zárnánk cikkünket a rejtélyes új sörpiaci statisztáról, a fentiek híján viszont csak kedves, szeretett olvasóit bíztatja az oldal a hülye nevű Démon levadászására és személyes tesztelésére.

Alkoholtartalom: 5,2 V/V %

2007. 09. 19.

41 komment · 1 trackback

Címkék: magyar barna soproni háromésfélpont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr80170317

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Promontor nagy sörtesztje: a barna "ivósörök" 2016.03.29. 07:53:39

Sörforradalom van honunkban, mint tudjuk. Koncepció Ez a poszt a forradalom alsó szegmensét vizsgálja. Volt már egy ilyen posztom, az az egyes főzdék könnyű világos alapsöreit tesztelte. Ez a teszt egy dolgon változtat, a vizsgálandó sörök szinén. A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grinya 2007.09.23. 18:32:01

Holnap irány a bolt! Hogy már majd egy hete létezik és nem találkoztam vele! :)
A nevéből szerintem hamar kikopik majd a Démon, és egy pár éven belül (ha megél annyit) a cimkéről is leveszik. A Soproni Fekete pedig nem is hangzik rosszul...

-kk- 2007.09.23. 18:37:17

szép történet lenne :)

Dr Boni 2007.09.26. 20:03:25

Én 24. én hétfőn láttam meg a boltban, rögtön kipróbáltam. Azóta már a jóvoltomból egy sincsen abban az üzletben... Hálistennek a sör tényeg jobb mint a neve vagy a design.
Üdvözlve légyen a várva várt sötét családtagja a Soproni családnak!

DarkSide 2007.09.26. 23:01:54

Hajjajj... Egy kellemes söröcske... Szerintem a designnal semmi baj, a neve kicsit bugyuta, de az íze!!! Kíváncsi vagyok, ki emlékezik még a Bástyára? Jó lenne, ha olyan ember is értékelné, aki azt is ízlelte, mivel én még akk az alsó osztályba jártam :-D A kérdés pedig az, hogy a régi Bástya receptjét vették elő újból? Na és persze a bugyuta név... Kiöntve korsóba, értem miért ez lett a neve, sokan fognak vitatkozni, hogy akkor ez most fekete vagy barna sör... Na de kérem, nem teljesen mindegy? Kellemes íz, erőteljes utóíz nélkül... Kell ennél több, egy meccsnézős estén? Hát nem! Tehát irány jónép a boltokba, nehogy lekerüljön ismét a barna (vagy fekete) a Soproni kínálatából!!!

gatsy 2007.10.01. 21:15:27

Én is ugyanazon a hétvégén bukkantam rá a Fekete Démonra, bár egy nappal később, 20-án.

Sajnos bennem nem hagyott ennyire maradandó élményeket. Én inkább laposnak éreztem. Jobb lett volna, szerintem, ha egy kicsit komolyabb teste van.

Persze ízlések és pofonok...

Ross · http://siluette.freeblog.hu 2007.10.12. 02:10:15

Én ma, (illetve tegnap, mert már éjfél után van :P ) találkoztam vele először, és szintén ugyanúgy, mint a fent leírtakban. Egy bolt (ráadásul CBA!) polcán. Azt hittem rosszul látom, pislogtam is eleget, gyorsan végiggondoltam a sörreklámokat, de nem emlékeztem rá. Ennek ellenére gyorsan le is kaptam 3-at (egyet magamnak, kettőt pedig a két lakótársamnak) aztán irány haza tesztelni!
Nekem ízlett, azt kell mondjam, és nem értem, miért nincs reklámozva. Szerintem még jobban fogyna. Bár a környékünkön így sem marad belőle sok, az tuti. :P

Ádibádi 2007.10.24. 18:15:01

Megnyugodtam, hogy nem csak én nem tudtam Heinekenék legújabb húzásáról, pedig valamelyest szakmába vágóan okosodok, 2-3 hete láttam először, szintén CBA-ban, gyors teszt, igazából az öröm, hogy van barna sopesz, nagyobb, mint az ízélmény, kissé pörköltebb, zaccosabb nekem, mint az átlag, ezzel párhuzamosan viszont meglepően üres, ugyanez volt a problémám a világos 1895-tel, hogy ha már bekeményítenek, akkor csináljanak egy tényleg markáns sört, ne egy erős közepest, no. Reklámról annyit, hogy úgylátszik ez a heppjük, ugyanúgy nem hallott róla senki, mint ahogy a nyáron sem az 1 lityis PET palackos Soproniról, pedig az is jó volt. Egyébként meg lehet, hogy igazuk is van ám. Mert fogyogat ám, egy fillér reklám nélkül. Majd kiderül. Long live barna Soproni.

pesticsavo · http://asszociacio.blog.hu 2007.10.26. 14:50:50

Hát igen, Én is a CBA-ban akadtam rá. Mondom meg kell kóstolni. Dizájn ok, név...angolban ez jobban hangzik, de azért ok. Íz: tényleg kicsit lapos. Ha ár/érték arányt nézek akko a Staropramen barna inkább.... ez 245 (Gellérthegyi CBA) huf, míg a Staropramen 165-170 köról szokott lenni. Szóval, ha abban az árban lenne, azt mondom ok, de ennyiért sok. Vagy csak itt volt elárazva :-)

-kk- 2007.10.26. 17:41:22

én az utóbbira szavazok, a Corában legutóbb 149 volt.

Puffasztó 2007.11.03. 21:43:43

Úgy tűnik most már kínosan ügyelnek valahol valakik arra, hogy véletlenül se alakulhasson ki hazánkban a barnasörnek a nyugatihoz hasonló fogyasztási kultúrája! Szinte rangrejtve lapult az INTERSPAR hűtőjének mélyén, mint a ritka fülőkegomba az avarban.Az ott árválkodó három mellé szerettünk volna még egy üveggel venni.Az éppen munkában lévő eladók közül azonban senki sem ismerte ezt a titkos terméket!!! Megmutattuk nekik.....Lehet, hogy azóta ismerik? Legalább Ők hamár a fogyasztó nem tudott róla! Pedig a barna soproni egész finom!

Thinky 2007.11.06. 14:33:23

Nekem most sikerült találkoznom az InterSpurci polcán a Démonnal. Szerintem jól sikerült darab, amin még azért lehetne egykicsit alakítani karakter terén.

Johnny R. · http://www.kocsmakommando.hu 2007.11.15. 14:26:08

A Soproni bástya és a Soproni alpesi már feledésbe merültek. Fel kéne eleveniteni azokat is, csak új design, új liszensz...

Dávid 2007.11.19. 18:34:48

Jó a cikk a Démonnal kapcsolatban. Habár ízre semmi köze nincs a Soproni barnának a Staropramen barnájához. Olyan ez mint a nyírfa meg a nyárfa. Mi a különbség a kettő közt? Az, hogy teljesen más.
Akárhogyis, nekem nagyon ízlett a Démon, amelynek csomagolásával és nevével is elégedett vagyok. Misztikusabban cseng a név mint mondjuk a Soproni Barna.
A cég törekvése a sörváltozatosság fokozására, pedig kifejezetten dicséretes és követendő példa lenne más sörgyárak számára is.

loller 2007.11.23. 20:57:21

tegnap kaptam egyet cba-s haverom jóvoltából vasárnap ki is próbálom :)

9mmPara 2007.12.07. 20:59:03

A Démon előrelépett marketingileg. Intersparban a bevásárlókocsis ajtón ott lengedezik ötszörös életnagyságban. A sörös szakaszon már komoly kutatást kellett végeznem, de végül megtaláltatott. Van olyan jó, hogy ha rajtam múlik, akkor megmarad a piacon -- a neve hülyébbik fele meg talán tényleg elkopik idővel.

Blanco 2007.12.08. 19:20:46

én még csak most találkoztam vele sajna :( de meg kell mondjam h télleg finom :P

KundAbigél 2008.03.22. 23:19:59

139Ft/üveg interspar - és valahogyan sosem lehet kapni több napig - a tejeshűtőbe szoktam eldugni kettőt, arra másnap is számíthatok:) jól sikerült a soproninak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.24. 17:15:17

A 3,5 pont egy picit sok, de hármat én is adnék neki, noha berúgni még nem rúgtam be tőle - márpedig köztudott, hogy sörről és nőről csak azután szabad véleményt mondani, ha egyszer berúgtál tőle és már ki is józanodtál.

SoproniFDtheBEST 2008.06.05. 15:06:09

Ferjemmel (aki USA szuletesu) Magyarorszagra latogattunk 2 honapot. Imadjuk a barna soroket es a Fekete Demon az elso kostolastol kezdve a napi fogyasztasra lett "itelve". A legjobb ar a Tesco-ban volt es minding vettunk belole legalabb 16 uveggel. Napi kettot tuti hogy megittunk fejenkent es mindig ugyanolyan elismeressel az izevel kapcsolatban. RETTENETESEN sajnaljuk hogy nem lehet importalni! Ha valaki tudja hogy lehetne ezt megoldani vagy hogy lehetne valami hasonlot otthon csinalni (miota visszatertunk azota is sirankozunk a FD utan) nagyon megkoszonnenk! Sajna itt meg a kozelebe sem johet a legjobb barna sor marka sem! Nekunk Fantasztikusan izlett!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.06.06. 08:57:01

Hát igen; az amerikai sörökről inkább ne is beszéljünk...

Serkoptató 2008.06.06. 09:15:04

Pedig lenne miről... A több, mint 400 mikrosörfőzde azért csinál érdekes dolgokat, és meg lennék lepve, ha nem lenne több tucat nagyságrendekkel jobb amerikai sör, mint a soproni Démonka.

Geccman 2008.12.13. 23:31:20

Nos, bármennyire is tisztelem az eredeti Soproni ászoksörét, nem tudok maradéktalan elismeréssel szólni a Démonról. Barna kategóriában ugyanis nekem föltétlen hiányzik belőle a test, s ha már itt tartunk a Dreher Bak sokkal kifinomultabb reprezentánsa e kategóriának...

-kk- 2008.12.13. 23:46:06

erre magyarázatul szolgálhat, hogy a Bak bak, a Fekete Démon pedig lager, két külön kategória.

Serkoptató 2008.12.14. 08:48:36

Nem akarok nagyon vitába szállni, de a bak is lager, csak az erősebb, testesebb fajtából.

A Démonnak nem is az az igazi baja, hogy nincs "nagy teste", hisz számtalan kiváló 10-11-es cseh barna sör létezik, hanem az, hogy nekem a közepe "lyukas", nincs. És ez egy olyan érzetet ad, mintha nem lenne teste. Az utóíze pedig egy híg, zaccos kávéé. Szóval eléggé fércmunka.
Nem vagyok egy Dreher hívő, de a bakja jóval egységesebb, meggyőzőbb.

Ha pedig már itt tartunk, számomra az utóbbi fél-egy év legnagyobb csalódása a Kozel barnája. Szerintem határozottan édesebb lett, mint volt korábban. Az Ökörben szoktam volt inni egy-két korsóval, de már májusban is feltűnt az édessége, nyáron ugyancsak és most egy hónapja pedig megbizonyosodtam benne. Már-már ihatatlanul, émelygősen édes lett.
Kezdem azt gyanítani, hogy a tavaly bevezetett Master-től akarják távolítani.

-kk- 2008.12.14. 11:13:08

igazad van, a bak is lager, pongyolán fogalmaztam :)

a kozel-elmélettel kapcsolatban: ez könnyen lehet, én ugyan két éve nem ittam csapolt barnát, de már akkor is mindenhonnan azt lehetett hallani (akkor még főleg a világosról), hogy a SAB direkt ront rajta, hogy egyértelműen különpozicionálja a Prazdrojtól - ennek fényében reális lehet ugyanez a forgatókönyv a Master - K.Černý-viszonylatban is. Csakhogy - bár Masterhez csak egyszer volt szerencsém - nekem az is úgy rémlik, hogy viszonlag édes volt, így nem értem, hogyan lehetne jelentősen eltávolítni tőle a Kozelt.

Serkoptató 2008.12.14. 11:31:33

Szóval én is pongyolán fogalmaztam...

Kétféle Master van ugyanis, a 18-as fekete és a 14-es félbarna.
A 14-es inkább édeskésebb, de az sem annyira, mint a nevezett Kozel.
A 18-as pedig inkább pilzenis keserűséget hordoz, nem a feketéknél megszokottabb kávés-pörköltet.
Legalábbis az én érzékeim szerint.

-kk- 2008.12.14. 11:44:56

igen, azt én is tudtam, hogy kettő van, csak anno félig lefagyott nyelvvel nem tudtam megállapítani, hogy épp melyiket iszom :) de ezek szerint a 14-es volt.

tényleg, mivel úgy vettem ki szavaidból, gyakran jársz Prágába, megoszthatnád a publikummal, hogy hol csapolják mostanság pl. mindkétféle Mastert. Feltételezem, a legtöbb helyen a Kozelt szoríthatja ki.

Serkoptató 2008.12.14. 12:19:38

Az az érdekes, hogy a kettőt egyszerre, csak egy helyen találtam még, (illetve kettőn) azokat sem Prágában, hanem Hradec Kralovéban és Plzenben a Na Parkánuban. Ja, és a gyárban is van.

Azt, hogy milyen logika szerint van 14-es vagy 18-as, még nem sikerült kideríteni. Az biztos, hogy ahol a 18-as van (ez a gyakoribb) nemigen van C. Kozel.
De 3 hét múlva ezt is megvizslatom!

attala66 2009.02.26. 15:24:58

Nagy kedvenc a Démon, jól eltalálták, ebben az árkategóriában nem tudok jobbat ma Magyarországon. Csapolva is, palackozva is nagyon bejön. Nyáron hazafelé biciklizve, város széli házunk közelében beugrottam a kocsmába, mert véletlenül megkívntam. Már zártak, de még csapoltak nekem egy pohárral. Megittam, majd sebesen továbbálltam egy másik egységbe (kb. 500m), aminek emberibb a nyitvatartása, viszont nincs Soproni. Sebaj, kértem egy üveg barna Staroprament. Háát, döbbenetes volt a különbség a hazai javára. Tudom, hogy más a csapolt és az üveges, de akkor is. Egyébként nagy cseh-sör imádó vagyok, sose gondoltam volna, hogy egy soproni le fog verni egy prágait, ami addig az egyik kedvencem volt. És ami az újabb plusz pont, bár az nem a Soproni érdeme, hogy az említett városszéli kocsmában most a tél (és tán a válság) miatt 200 HUF/korsó a Démon! Ez már a régi prágai sörözők áraira hasonlít! Persze a Moldva környéki sörözők hangulatosabbak, de ne legyünk telhetetlenek!

Medve11 2009.09.01. 18:20:16

Ma ittam eggyel, még mindig finom :)

vegacs 2010.06.26. 21:00:27

A legnagyobb kedvenc mostanság a Démon.
Teljesen vállalható!
Én is Dublinban kedveltem meg(nem kicsit) ezeket a sötétbarna szépségeket de itthon nem igazán találtam az igazit.
Persze nem olyan mint a nemesebb társai de a miénk,és remek!
Nálam mondjuk a "tél söre" volt de itt a nyár és így is ezt fogyasztom.
Most is itt gyöngyözik mellettem egy doboznyi... pint-es "korsóban".
Az mondjuk eltartott egy darabig amíg úgymond megtanultam perfektül pohárba tölteni.De megérte!

336 2010.07.02. 14:52:16

Elárulom nektek a Démon titkát:
A Heineken egyik "kisbevásárlása" folytán tulajdonosa lett a Krusovice márkának. A márkával együtt természetesen a receptnek is. Adott volt a helyzet, hogy a Heineken tulajdonában álló magyar sörgyárnak nincs sötét söre. Az egyik választási lehetőség az volt, hogy bevezetik Magyarországon a Krusovice márkát, ami baromi költséges, és nem is igazán érik el vele a kívánt célt, lévén az anyacég eddigis tartott a kínálatában import barnát (Amstel Bock). Mielőtt elkezdene valaki azon okoskodni, hogy de hiszen a Krusovicét lehet kapni... Igen lehet, de nem a Heineken, hanem független kis cég hozza ide, így a nagy tömegek szemében még mindig ismeretlen márka. A másik út az volt, hogy a recept birtokában más név alatt hozzák forgalomba. A név természetesen a Soproni lett. A sör annyiban változott csak, hogy a magyar piac nem lett volna vevő nem egész 4 % -os alkoholtartalmú barnára, így azt fölemelték asszem 5,2%-ra.

szanisz 2010.07.02. 15:14:09

@336:

info honnan? olyan nagyon erős hasonlóságot eddig nem véltem felfedezni. Bár a licensz-sörökkel is így áll a dolog.

hát, végülisegy gyorstesztet megér a dolog.

Serkoptató 2010.07.02. 21:47:28

@336: ... hát szerintem köszönő viszonyban sincs egymással a barna Krusó és a Démon. A Démonnak egyszerűen nincs "közepe", a keserűsége inkább zaccos-kávés, nem pedig finom komlós, mint a Krusovice cerny .

Gérard Duchemin 2010.07.05. 12:26:42

@Serkoptató: Persze hogy semmi közük. Más a jellegük, és a Krusó sokkal jobb is. Talán annyira hasonlít, mint a tokaji a szomszéd bácsi vörösborára.

szanisz 2010.07.05. 16:39:14

@Gérard Duchemin:

Na igen ám, de nem ugyanez a helyzet a magyar, és a szlovák zlatyval? a német és a magyar becksel? a cseh és a magyar kozellel? a recept hiába ugyanaz, ha az alapanyagok származási helye más. nem azt mondom, hogy 336 igazat írt , csak azt, hogy a minőségbeli különbség még önmagában nem cáfol semmit.

Gérard Duchemin 2010.07.06. 09:22:10

De igenis cáfol a különbség. Ugyanis minek venni receptet, ha teljesen mást készítenek, tehát egyetlen pontot sem tartanak be. Kizárt dolog, hogy igaza legyen, teljesen más az íze, és nem lebutítottan, (a minőséget teljesen leszarva) más, mint a Borsodi és Dreher szemétkedései, hanem úgy más, hogy nem is akart semennyire hasonlítani. Mert más és kész.

szanisz 2010.07.06. 14:17:31

@Gérard Duchemin:

hm, néha iszom csak Démont, Krusot mostanában meg max csapolva a Snapsz-ban (dobozos sört nem szívesen veszek, prágában meg régen voltam), szóval nem erőltetem tovább ezt a szálat.

jut eszembe, érdemes lenne valamelyik sörblogon egy hosszabb bejegyzést áldozni a licenszsörök "titkainak".... mitől olyan gyengék mindig...

Gérard Duchemin 2010.07.12. 09:36:49

jut eszembe, érdemes lenne valamelyik sörblogon egy hosszabb bejegyzést áldozni a licenszsörök "titkainak".... mitől olyan gyengék mindig...

Nem kell ahhoz blogbejegyzés, ide leírom egy mondatban: Le se szarják a licenszet, olyannak csinálják, amilyennek akarják, és olyannak akarják ami olcsó, de még simán megveszik.

exodusAttack 2011.11.26. 17:58:09

A dobozost kóstoltam tegnapelőtt, túlzottan szénsavasnak tűnt. Hasonlít egy korrekt dunkelre, de van benne egy olyan komponens, ami a sima Sopronira emlékeztet (amit emiatt szarnak tartok) - pedig ebben nincs is kukorica. Nálam ez egy "elmegy kategória". Lehet, hogy az volt a baj, hogy dobozost ittam. Nem tudom, hogy van ez, bizonyos márkáknál mintha elég ergya lenne a dobozos, másoknál kb. meg ugyanolyan mint az üveges.

LupusM 2012.10.16. 21:28:07

Volt szerencsém a fent nevezett sör két limitált kiadásához. Az egyik meggyes, a másik szilvás ízesítésű 4%-os alkohol tartalommal. Sajnos mindkettő elég pocsék lett. A meggyes szinte egy az egyben a szódás meggyszörpre emlékeztet, de a javára legyen írva, hogy ezt még le tudja az ember erőszakolni a torkán, de a szilvás valami borzalmas. Nekem a Péter Pál komersz szeszes ital jutott róla az eszembe, ott éreztem hasonló aromákat, 2 korty után feladtam.
süti beállítások módosítása