osztrák szűretlen barna búzasör
A KK szíve már-már kezd félreverni a végtelen örömtől, meglátván, hogy a) vagy átvette a trendvezető szerepét a magyar sörértékesítő rendszerben, vagy b) hasonlóan gondolkozik, mint a valószínűleg pontos piaci igényfelmérésekkel rendelkező Heineken Hungária, tekintve, hogy a soproni HQ rövid időn belül a második barna sört dobta piacra, párhuzamban a KK azon, többször hangoztatott vélekedésével, hogy mennyire üdvös volna, ha valami fikarcnyi kis változatosság verne gyökeret a témában, lehetőleg a négy nagyobb gyár portfólióján belül is. A látogatottsági adatokat elnézve (kis összesúgós kuliszatitokként: az elmúlt 31 nap átlaga 68 fő, mókás 139-es szórással) persze a b) változat határozottan valószínűbb, így külön feltűnő, hogy mennyire csak Soponban látszódik ilyesféle bővülés, az meg még inkább külön feltűnő, hogy akárcsak a nemrég tárgyalt Fekete Démonnál, a (szűretlen) Edelweiss Dunkelnél sincs semmi nyoma a hazai terjesztésnek; a magyar nyelvű Google-találatok közül a cikk keletkezésének időpontjában egy sem volt, ami ne egy külföldi beszerzőút kapcsán említette volna. Ez határozottan furcsa, főleg azon tény fényében, hogy a KK egy Auchanban találta a Dunkelt, a hátoldalán tökéletes, eredeti magyar nyelvű címkével.
A mi szempontunkból viszont a belbecs kell, hogy fontosabb legyen, bár pár szót az is megérdemel, hogy egész bizarr élmény piroscímkés Edelweiss-t látni, az évekig tartó kék-zöld diktatúra után. A mai kóstolásnak ráadásul a még ropogósan friss Löwenbräu-lehúzásunk is pikáns mellékízt ad, ha nem lenne illegális (kiderült, már nem az), a KK komoly összegű fogadásokat szervezne egy sideboxban, hogy az Edelweiss lenyomja-e a leszerepelt bajor márkát. Igazából a hagyományos Edelweiss-ízt ígérő hagyományos Edelweiss-címke már kezdetnek jelentős előnyt jelent az emlékezetes tejcsoki-dizájnhoz képest, így a Dunkel simán hozza a tőle elvárt minőséget, a friss, savanykás búzasör-jegyeket markánsabb, őszt idéző utóhatással és enyhe füstös felhanggal átíró barnasör-malátával. Észrevehető ízhibák nélkül teljesíti a kategória követelményeit, zárásul megvillantja a frissen rágott búzás mutatványt, meghajol és elmegy, a közönség felugrik, tapsol, de egy kicsit már gépiesen: ilyet már láttunk kékben, láttunk zöldben, mindig egy kicsi különbséggel, de mindig ugyanazt. Pont, mint egy Scooby-Doo-évadban.
Pedig biztos, hogy baromi nehéz elérni egyszerre sörgyárosként, hogy minden igényt lefedjünk, közben viszont valami alapvetően újat is mutassunk, így ez nem szemrehányás akar lenni, csupán egy, a KK hátsó agyában megjelent ünneprontó gondolat kifejtése. Mindeképpen abszolút pozitív, hogy hirtelen mennyit bővült idén a sörpaletta, a KK minden egyes leütésnél külön bízik benne, hogy ez így is folytatódik, más gyárak is követik a példát, jövőre már Prágából járnak ide bevásárolni az alkoholisták.
Alkoholtartalom: 5,5 V/V %
2007. 09. 29.