HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Békésszentandrási Esthajnal

2013.12.19. 23:49 -kk-

magyar ízesített világos sör

bsza_esthajnal.JPGA Békésszentandrási Sörfőzdében legalább harmadik éve van szokásban a karácsonyisör-főzés - a KK legalábbis 2011 óta követi nyomon a sormintát. Elsőként a megosztó, almás-fahéjas PENTApple jelent meg, amit a rekoralacsony értékeléseket kapott mézes-vérnarancsos Ünnepi Sör követett. Idén újra próbálkozik a főzde, ez alkalommal Esthajnal néven, 5,6-os alkoholtartalomra, áfonyasűrítményre és karamellre alapozva a stratégiát.

Mindenekelőtt a címke szembeötlő profizmusára érdemes kitérni: a 2008 óta folyamatosan fejlődő, ám a bukolizmusból csak éppen-éppen kitörő dizájnok után az Esthajnal kifejezetten koherens és kellemes megjelenésű lett. Egy nemzetközi szépségversenyen valószínűleg ugyan most sem aratna, és még a magyar kisüzemiek - főként a gerillafőző-félék - között is akadnak erősebb tételek, de ezzel együtt harmonikus, teljességgel vállalható, egyúttal a fárasztó kliséktől mentesen, egyéni módon karácsonyi hangulatú címke kerekedett a sör köré.

Kitöltve élénk rubinvörös és ciklámen közt játszó, kifejezetten tükrös testtel találkozunk, amiből masszívan árad a Szent András Könnye-i értelemben vett áfonyaillat. Habja mérsékelt, fehér. Az ízélményt a korty közel teljes terjedelmében a kellemes, fanyarba hajlóan erdei bogyósgyümölcsös savanyú határozza meg, amit a karamell és a maláta közös teste úgy támogat kortyérzetfronton stabilan, hogy ízként lényegében egyáltalán nincsenek közben jelen. Egy ponton - pontosabban egy dimenzióban - üti át más karakter is az áfonyát: a kortykezdettől az utóízig végigérő visszafogott, mégis jól kiérezhető komlókeserű az, amint a gyümölcsös fanyarsággal szimbiózisba lépve megjeleníti a máskülönben teljesen kiszoruló sörkaraktert. E testcsel révén válik az Esthajnal minőségi gyerekpezsgőből kellemes ízesített sörré, amiben még némi megmagyarázhatatlan karácsonyiasság is megbújik (de persze az is lehet, hogy utóbbi érzésünk csupán egy sikeres, címke-keltette illúzió).

Alkoholtartalma lényegében egyáltalán nem érződik, ennyiben a meggyes és szilvás alapkollekció téliesített folytatásának is tekinthető, noha karaktere inkább a bogyós belga ale-ek (pl. Liefmans Fruitesse), pontosabban azok nem-túlcukrozott, alsóerjesztésű értelmezése felé mutat. Noha semmilyen különösebb trükköt nem tud, és tulajdonképpen egy egyszerű gyümölcsös lagersör; az összecsiszolt, ízhibáktól mentes összkép, a jól eltalált komlózás és a markáns, de nem fojtó áfonyakarakter végeredményben mégis kifejezetten pozitív élménnyé formálják az Esthajnalt. Bár nyilván nincs sok értelme az almát a körtéhez (almát az áfonyához, haha...) hasonlítani, ettől még egyértelműen ez tűnik az eddigi legjobb karácsonyi békésszentandrási sörnek.

Alkoholtartalom: 5,6 V/V %

2013. 12. 19.

4p.GIF

49 komment

Címkék: magyar világos békésszentandrás ízesített kisüzemi négypont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr685700239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beer Ninja 2013.12.20. 12:47:52

Kéne. 25-én megyek éppen arra, a Rózsa vagy mi a neve kocsma biztos nyitva lesz, veszek egyet. :O

Beer Ninja 2013.12.27. 11:00:14

Nos, csak ma reggel sikerült Békésszentandrásra érnem. Sikerrel leszoktatnak az odajárásról. Szinte üres volt a kocsma, néhány danolászó alkoholistát leszámítva. Ünnepi sör üvegesen természetesen már nem volt, talán eleve csak Budapestre jutott belőle, ami tovább erősíti ellenszenvemet vízfejű fővárosunkkal szemben (sajnos fizetőképes kereslet csak ott van, meg Ny-Magyarországon).

-kk- 2013.12.27. 12:20:28

@dr. dodó: azt nem tagadom, hogy úgy általában rossz a dél-alföldi sörellátottság, de Esthajnal speciel pont Békésszentandráson volt hamarabb, illetve általában is pont a BSZA az a főzde, ami előbb látja el a környéki partnereit, és csak utána visz Pestre.

Lásd: https://m.facebook.com/pages/Békésszentandrási-Serfőzde/128696797207812?id=128696797207812&_rdr#!/story.php?story_fbid=504150056365626&id=100003119075507&__user=1051022335

Beer Ninja 2014.01.09. 21:50:39

@-kk-: Szia! Lehet, hogy privátban kellene hozzád fordulnom, de az a kérdésem, hogy egy könyv illusztrációjához felhasználhatnék pár régi sörös címkédet az archívumból? Szerintem 2-4 darab lenne csak.
A könyvhétre fog megjelenni, történész vagyok, így italtörténeti témájú lesz. Ingyen példányt nem ígérek, mert kevés saját kötetet fogok csak kapni.

-kk- 2014.01.09. 22:31:39

@dr. dodó: persze, bátran. Úgysem vagyok jogtulajdonos, csak beszkenneltem/fotóztam a témát, de mivel régi cuccokról van szó megszűnt állami vállalatoktól, valószínűleg kezelheted közkincsként. Ingyen példányt így aztán végképp nincs mire fel adnod, de azért írj majd egy kommentet kérlek, hogy mi lett a végeredmény; biztos vagyok benne, hogy másokat is érdekelni fog.

Beer Ninja 2014.01.10. 11:46:03

Köszönöm nagylelkűséged! :D

Gérard Duchemin 2014.01.14. 09:19:49

@dr. dodó: Majd kérlek add meg a könyv paramétereit, hogy kikölcsönözhessem, és beszkennelhessem. Köszi.

Beer Ninja 2014.01.16. 23:00:07

Ó, az még odébb lesz. Szerintem március környékén. 15 tiszteletpéldányt kapok, szerintem jut neked is, Düsi. :)

alehunter 2014.05.07. 22:35:24

van arra bárkinek bármi ötlete/magyarázata, hogy miért jó a Békésszentandrásinak kismillió néven regisztrálni a ratebeeren ugyanazon a napon és aztán meg kisvártatva erőteljesen felülpontozni a saját söreit teljesen szétbarmolva ezzel az egész rendszert?! nagyon nem tett jót arrafelé a managementváltás, úgy látom...komolyan elgondolkodtat, hogy érdemes-e egy lyukas petákot is áldozni ezentúl bármelyik sörükre, mégha alapvetően a jobbak közé tartoznak is...ez a fajta gerincmentes hozzáállás meglehetősen felháborító

-kk- 2014.05.08. 00:02:48

@alehunter: Fogalmam sincs, de ha tényleg szervezett kampány, akkor elég buta emberek csinálják, mert 10 értékelés alatt Ratebeeren nem számítanak senkinek a pontjai, itt meg csak párértékeléses fikanickecskék írogattak, szóval semmit nem módosítottak a sörök pontjain.

Az csak hab a tortán, hogy a Szent András Könnye "Szent András Könnye" néven évek óta fenn van Ratebeeren, van rajta 33 értékelés, de az új nickek képesek voltak létrehozni egy új sörbejegyzést "Békésszentandrási Szent András Könnye" néven, amin viszont összesen 3 db, egyaránt május 7-én kelt értékelés szerepel.

De komolyan, kész kabaré.

-kk- 2014.05.08. 00:05:26

@alehunter: az előző persze neked szólt, csak meghalt benne a link.

alehunter 2014.05.08. 07:09:46

@-kk-: a gond ott kezdődik majd, amikor a saját söreiket minden nick-kel lepontozzák és így szépen 10 fölé jut mindegyik pontozása, ja meg lesz egy "Békésszentandrási Szent András Könnye", ami villámgyorsan Mo legjobb söre lesz és töretlen ütemben halad majd (feltételezve a nickgyár folytonos munkáját), hogy megdöntse a Westvleteren 12-es uralmát...tragikomikus

rambo13 2014.05.08. 09:42:27

@alehunter:@-kk-: anyám borogass, ez döbbenetes...

Beer Ninja 2014.05.08. 22:37:17

Azt érik majd el vele, hogy nekünk meg szándékosan alá kell pontoznunk a söreiket, hogy egálban legyen az eredmény. :) Netán bojkottáljuk a söreiket, az sem profitábilis.

alehunter 2014.05.09. 05:54:16

@dr. dodó: mivel a számuk egyre gyarapszik, már alápontozni is nehéz lesz...egyébként nekem tegnap nagyon nehéz volt megállnom, hogy így járjak el.
én a magam részéről biztosan a bojkott mellett döntök. jeleztem feléjük a problémát a facebook oldalukon (mégcsak nem is vádolva, hanem mint problémát, ami árt nekik) és a bejegyzésem volt-nincs sehol...

rambo13 2014.05.09. 08:24:55

@alehunter: @dr. dodó: és már el is jutottunk addig, h mindegyiküknek megvan a 10 értékelés. egyébként ehhez az kellett, h más söröket is értékeljenek. ott is sok a szokatlanul magas pontok száma, a legtöbbje legenda termék, de jó lenne utánajárni, h ki buzdítja itt a népet erre, mert nekem gyanús, h nem biztos, h a főzde...
az egyik beírás ugyanis arról szól, h egy koncerten kaptak kézműves sörcsomagot ajándékba (már feltéve, h igaz az állítás), szóval az is lehet ám, h egy új forgalmazó kezd beindulni, vagy nagyon aktív lenni... és (ez persze csak feltételezés) de innen-onnan hallott infok alapján a sorpont.hu felé tereli a gyanút... ha nem így van akkor sorry minden érintettől...csak találgatok...

-kk- 2014.05.09. 09:28:11

@rambo13: nekem Sörpont-tagként nincs tudomásom bármi ilyesféle akcióról, de ha valaha történne is egyszer ilyen, személyesen töröltetném az összes érintett értékelést :)

rambo13 2014.05.09. 09:35:40

@-kk-: ok, köszi az infot :) akkor bocsi még 1x...nyugodtan töröld akkor a kommentet, nem gyanusítgatni akartam, távol álljon tőlem,csak hangosan gondolkodtam:)

rambo13 2014.05.09. 09:49:56

@-kk-: közben azt is észrevettem, h az új ratebeeres értékelők közül többen a kamara café nevű helyhez kötődnek...

rambo13 2014.05.09. 09:57:18

@-kk-: @rambo13: iletve a bölcsőhöz is...
no abbahagytam a nyomozást dolgozni is kéne...

alehunter 2014.05.10. 21:36:04

@rambo13: @-kk-: más sörfőzők főzetei ahogy én látom jobbára úgy jelennek meg, hogy az egyik nick-kel föl, a másikkal meg lepontozzák azokat, kvázi kiegyenlítendő egymást és leginkább csak azért, hogy meglegyen a 10 pontozás mindegyik regisztrációhoz. annyira aljas és gusztustalan, hogy nekem egy életre elvette a kedvem attól, hogy békésszentandrási sört vegyek a kezembe

Bud Taste 2014.05.11. 09:27:12

@alehunter: Nem kéne egyből a legrosszabb szcenáriót feltételezni, helyette meg lehetne kérdezni az illetékest...
Még ha így is lenne, akkor sem kirívó az eset.
Láttam én már olyat a Ratebeeren, hogy a sörfőző pontozza le elsőnek a saját sörét!!!
Én is most vettem észre, hogy valaki felrakta a söreimet a Ratebeerre, most akkor sértődjek meg?
Én nem veszem a Ratebeert komolyan, mi abban a teljesítmény, hogy minden utadba kerülő 100 Ft-os lagert megveszel, belenyalsz és lepontozod.
Szerintem egy sörről akkor lehet kialakult véleményed, ha legalább négyszer ittál belőle, térben és időben jól elkülöníthetően és akkor is mennyiséget, nem egy 0,33 literes palackot. Arról már nem is beszélve, hogy ha elérhető akkor csapon is meg kellene kóstolni, mert a csapolt és az üveges igen gyakran különböző a palackérlelés, vagy egyéb technológiai sajátosságok miatt.

alehunter 2014.05.11. 18:44:48

@Bud Taste: úgy véled, nem kirívó eset 10+ regisztrációval lepontozni valakinek a saját söreit, én nem így gondolom.
úgy véled, sértő, ha valaki egy jó-rosszul, de áruminősítést végző oldalra árukat (így a te sörödet) rak föl, én nem így gondolom.
nem tudom, mi köze a teljesítménynem a ratebeerhez;én leginkább arra használom, hogy kiválasszam azokat a söröket, amiket leginkább érdemesnek gondolom megkóstolni - na ezt barmolja most valaki szisztematikusan szét.
véleményem szerint pedig akár egyetlen üveg alapján is lehet egy sörről. ha valaki nem képes konzekvensen olyan minőségben valamit előállítani, hogy legalább az érdeklődésem felkeltse, akkor nem kell még háromszor megkóstolnom, hogy hagyjam a frászba.
nem értünk egyet, de ettől még gondolhatod úgy, ahogy akarod :-)

Bud Taste 2014.05.11. 19:23:40

@alehunter: "úgy véled, nem kirívó eset 10+ regisztrációval lepontozni valakinek a saját söreit, én nem így gondolom."
én arra céloztam, hogy nem valószínű, hogy a főzdének köze van hozzá; ha mégis akkor sem kirívó az eset mivel ennél jóval kirívóbbnak tartom azt amikor a főzde a saját sörét direktben pontozza le. Szerinted a kézművessörök oldalon nem így történt, lásd a mindenkori TOP 5 sört.

"úgy véled, sértő, ha valaki egy jó-rosszul, de áruminősítést végző oldalra árukat (így a te sörödet) rak föl, én nem így gondolom."
én sem így gondolom, rosszul fogalmaztam, a sörfőzdére gondoltam, nem a sörökre, de a -sértődjek meg ?- kitétel nem azt jelenti, hogy sértőnek találom, hanem azt, hogy nem veszem komolyan

"nem tudom, mi köze a teljesítménynem a ratebeerhez;én leginkább arra használom, hogy kiválasszam azokat a söröket, amiket leginkább érdemesnek gondolom megkóstolni"

én is kizárólag erre használom a Ratebeert, de bosszant, hogy valaki ezrével kóstol ihatatlan szemét ipari lagert, csak hogy írhasson róla és ezáltal feljebb kerüljön valami virtuális listán.

"véleményem szerint pedig akár egyetlen üveg alapján is lehet egy sörről. ha valaki nem képes konzekvensen olyan minőségben valamit előállítani, hogy legalább az érdeklődésem felkeltse, akkor nem kell még háromszor megkóstolnom, hogy hagyjam a frászba."

itt ellentmondás van: honnan tudod, hogy egy főzde nem képes vmit állandó minőségben előállítani, ha nem kóstolod meg többször is több különböző főzetből:)?
Amúgy a lényegben egyetértünk, csak abban nem, hogy rögtön a legrosszabbra gondolsz mint Rambó a Sörponttal kapcsolatban pár kommenttel feljebb:)))

alehunter 2014.05.11. 20:34:28

@Bud Taste: elég szomorú, ha a Kézművessörök oldalon is ez történt, azt az oldalt nem használom információszerzésre a sörökkel kapcsolatba.
a kérdésem Hozzád: miből gondolod, hogy a főzdének nincs köze hozzá? számomra minden jel erre mutat, így mindaddig, amíg ezt nem cáfolja valaki, addig így fogom gondolni - ugyanaznap regisztrált nevek, pár napon belüli pontozások, amik konzekvensen messze felülpontozzák a főzde söreit, néhány, egymást kiegyenlítő pontozás más sörfőzdének, hogy meglegyen a 10 feletti pontozás/fő, ugyanaz a stílus.

a ratebeert én sem komolyan veszem, hanem egy segítségnek tartom a választáshoz - egy külföldi út előtt pl. nagyon sokat segít annak eldöntésében, mi az, amit mindenképp be kell szereznem, meg kell kóstolnom - na ez az, amibe egy ilyen akció belerondít Magyarország esetén

ha valakinek a ratebeer arra kell, hogy ipari hulladékból kóstolgasson ezerszám csak azért, hogy valamiféle listákon feljebb kerüljön és nem egy minőségi szűrőnek használja, azt meg csak sajnálni tudom

az utolsó gondolatomnál nincs ellentmondás: ha valaki egy főzésre, amit én először kóstolok szart gyárt, akkor az azt jelenti, hogy nem tud legalább a közepes és a jó között ingadozó sört gyártani, tehát nem érdekel tovább. vagy túl ingadozó a minősége annak amit tud, vagy szart tud, amit nem akarok még háromszor kóstolni, hogy ezt az általad támasztott követelmények szerint is kijelenthessem

örülök, ha egyet értünk a lényeget tekintve, a jelen esetet tekintve van eltérés akkor a hozzáállásunkban - te azt mondod, én a legrosszabbra gondolok, én meg azt gondolom, hogy naivitás lenne nem azt gondolni, amit gondolok...de már várom a Békésszentandrási hivatalos cáfolatát, ami meggyőzne :-)

alehunter 2014.05.11. 20:44:20

@Bud Taste: egyébként meg: látod, az Általad főzött sörök esetén meg valahogy nem jut eszébe tizenvalahány embernek véletlenszerűen egy-két napon belül, hogy 4.5 pontos átlagra pontozza őket, pedig ha a saját tapasztalatomra hagyatkozom: azért már inkább a Te söreid verjék kenterbe a Westvleteren főzeteit, mint a Békésszentandrásiak :-)

Beer Ninja 2014.05.13. 13:07:38

Én szeret(t)em a ratebeer oldalt, kár hogy jó magyarosan nekiáll valaki szétpontozni.
Amúgy 274 kóstolt sörnél tartok, de legalább 20 alja sört nem voltam hajlandó megkóstolni (pl. Borsodi Super Dry meg a noname 3%-os gyártmányok). Néha viszont vendégségben becsúszik 1-1 vállalhatatlan darab, akkor miért ne pontoznám le azokat is?

Bud Taste 2014.05.13. 20:38:38

@dr. dodó: " Néha viszont vendégségben becsúszik 1-1 vállalhatatlan darab, akkor miért ne pontoznám le azokat is?"

Ha tiszteled és szereted a sört, akkor nem vagy hajlandó vállalhatatlan ipari szennyvizet meginni, még vendégségben sem! Érezze magát kellemetlenül a vendéglátó, nehogy már Te bűnhődj rosszul értelmezett udvariasságból!
Ha pedig képes vagy meginni egy vállalhatatlan sört és még le is pontozod, nem vagy hiteles Ratebeer pontozó:)

Beer Ninja 2014.05.14. 14:30:13

Jaja, gondoltam már erre. Ugyanakkor rokoni körben köztudott, hogy khm... szeretem a sört, viszont nem képesek felfogni, hogy a sört szeretem, és nem az olyan kinézetű akcijós/szuperóccsó löttyöket. Biztos én vagyok a túl jóindulatú, amiért nem mondom meg anyósom arcába a véleményemet. :)

Így aztán már fapofával végigittam az egész Borsodi sortimentet, csak a Super Dry hiányzik, mert az valamiért nem is olcsó. :) Volt olyan, hogy a feketeribizlis-lime szörnyületet csak az én sörkedvelésem miatt vettek. Akkor öntsem előttük a csapba? Azt meg nem egyszerű kivitelezni, hogy titokban kiöntöm a fél lityit egy családi összeröfin.

Bud Taste 2014.05.14. 15:48:04

@dr. dodó: "Biztos én vagyok a túl jóindulatú, amiért nem mondom meg anyósom arcába a véleményemet. :)"

Az anyósokkal sok a baj...
Az enyém szereti a pezsgőt, mondtam neki, hogy nyugodtan vigyen egyet haza a hűtőből.
Másnap panaszkodva felhív, hogy milyen szart adtam én Neki!!!
Kiderült, hogy egy üveg Cantillon Bruocsella Grand Cru 2000-t vitt el, mert pezsgőnek hitte, otthon meg az első korty után öntötte ki az egészet a lefolyóba! Én nem fogtam vissza magam, és elmondtam a véleményemet:))
Neked is ezt javaslom, amíg nagyobb baj nem történik. az anyós úgy jó, ha porhanyós:)

Ogreface 2014.05.16. 21:47:30

Na, először is megdöbbenve olvastam erről az "akcióról", belenéztem és láss csodát, valóban "gyűjtik" valakik a szavazatokat! A legjobban a "citromos komló" és a "színe miatt választottam" értékelés "tetszett"! Ha ezt valaki marketingnek szánta, akkor eléggé mellélőtt! Pláne, hogyha valaki fogja és erről az egészről rittyent egy kis cikket valamelyik nagyobb forgalmú internetes oldalra. Elkeserítő ez az egész!

Ogreface 2014.05.16. 22:10:58

@Bud Taste: " Ha tiszteled és szereted a sört, akkor nem vagy hajlandó vállalhatatlan ipari szennyvizet meginni, még vendégségben sem! Érezze magát kellemetlenül a vendéglátó, nehogy már Te bűnhődj rosszul értelmezett udvariasságból!
Ha pedig képes vagy meginni egy vállalhatatlan sört és még le is pontozod, nem vagy hiteles Ratebeer pontozó:)"

Akkor nem értem, hogy ezzel a felfogással miért mész sörversenyekre pontozni, miért kóstolgatsz a fesztiválokon új főzeteket, miért kóstolsz új söröket? Mi van, ha véletlenül belefutsz egy "vállalhatatlan" sörbe? Mivel ekkora vitathatatlan sörszamuráj vagy, akkor minimum helyszínen harakirit kellene elkövetned egy félbetört Duveles pohárral, de ezt én még nem tapasztaltam, pedig hallottalak már pár ilyen sörről "veretesen" nyilatkozni. :)
Én a ratebeert például úgy használom, mint egy sörivási naplót. Beírom azt is ami szar volt, meg azt is, ami zseniális, aztán ha később megint rákóstolok még változhat is ez a vélemény. Régebben sokkal lelkesebb voltam, most már nagyon le vagyok maradva a töltögetésével, mert lusta vagyok, pedig szerintem hasznos és szórakoztató elfoglaltság.
Például most azért is kibontok, megkóstolok és megírok egy Goliath Winter belga alet a ratebeeren, pedig elég rossz / 31, 23 / az oldalon az értékelése. Egészségetekre! :)

Bud Taste 2014.05.17. 06:58:13

@Ogreface: "Akkor nem értem, hogy ezzel a felfogással miért mész sörversenyekre pontozni, miért kóstolgatsz a fesztiválokon új főzeteket, miért kóstolsz új söröket? Mi van, ha véletlenül belefutsz egy "vállalhatatlan" sörbe?"

Sörversenyeken és fesztiválokon viszonylag ritka a "vállalhatatlan ipari szennyvíz" amire a kommentem vonatkozott, de ha ott is lenne akkor sem kóstolom meg, mert nem érdekel. Nekem nem esik jól a "pofánverés" és ha mégis belefutok egybe, nem tolom fel egyből a fácsére, jutyúbra, rétre az már igaz:)

Jutai_Péter 2014.05.23. 13:40:25

Valaki szólhatott a ratebeernek, mert a nyilván kamu értékeléseket kiszűrték.

alehunter 2014.05.23. 22:54:54

@Jutai_Péter: ez sajnos nem így van, most ellenőriztem

rambo13 2014.05.26. 10:07:45

@alehunter: a utolsó monadat nagyon mókás:

"A Szent András Sörfőzde több mint 20 éve gyárt kiemelkedő minőségű magyar kézműves sörkülönlegességeket. 2011-ben az év sörfőzdéjének választott békésszentandrási kisüzem nem titkolt célja, hogy a sörivást valódi gasztronómiai eseménnyé nemesítse. A főzde meglehetősen erős és karakteresen komlós, illetve gyümölcsös söreinek utánozhatatlansága a hamisítatlan, lágy Szent András ízvilágban és a békésszentandrási víz meghatározó jellegében rejlik. A főzde széles sörkínálatában a valódi gyümölccsel készült söröktől kezdve az erőteljes, közel 10 százalékos fekete sörökig minden megtalálható. A kísérletező kedvű sörivóknak a Szent András Sörfőzde kötelező megálló a fesztiválon, hiszen a főzde híres arról, hogy kategóriákat feszeget, és ebből pedig valódi sörkülönlegességek születnek. Olyanok, mint legutóbb például a Vándor. Az sem véletlen, hogy a ratebeer sörpontozó internetes oldalakon a sörfőzde sörei masszívan az elsők között szerepelnek"

Beer Ninja 2014.05.27. 12:43:46

Megnéztem, 1-2 kamu pontozás maradt, de jó párat - nekem úgy tűnt - tényleg töröltek.

krulis 2014.05.27. 23:31:51

Nekem is bejött egy ilyen 4.9-es kamuértékelés, megvolt már a 10 értékelése előtte, de egy század ponttal sem vitte feljebb az összpontszámot.

Beer Ninja 2014.05.29. 06:49:19

Közben rátaláltam a szentandrási főzde kocsmájára Békésszentandráson (Ratebeer -> Places). Ami egy abszolút szimpla falusi kocsma, mindenki látott már ilyet. Alap sörök a csapon, nagyon ritkán valami helyi ritkaság is kapható.

Ennek ellenére a pontozóművészek majd 90 pontot osztanak neki a 100-ból. Én a szentandrási kocsmát nagy jó szándékkal 44 pontra tudtam kihozni...

Ezen elgondolkozva megnéztem pl. a Csakajósört, és szerintem tényleg kimagasló hely, de a 90+ pontozások azért erősen túlzóak még ott is. Nemrég jártam Brassóban (nálunk keletebbre, a lenézett Erdélyben/Romániában), ahol az egyik kocsmában 20 féle sör volt csak csapon. Tőlünk nyugatabbra milyen helyek lehetnek még. És a sok jóember élete első sörélményét bőven 90 fölé pontozza. (Bocs az érintett Armandótól, minden tiszteletem az övé meg az amúgy kiváló helyéé, csupán néhány pontozáson rőkönyödtem meg, amelyek ráadásul nem is kamuk, szimplán tájékozatlanok). Na, szóval most kerültem képbe a ratebeer Places pontszámaival... :)

ger. duchemin 2014.05.29. 16:12:03

@dr. dodó: Erre az egészre egyszerűen nincs törvény. Mindenki annyi pontot ad, amennyit akar. Persze a nagy számok átlagában kijön valamennyire, hogy egy kétszer annyi pontot kapott valami általában jobb, mint ami csak a felét kapta, de nem mindig. Amúgy én a leginkább azon szoktam szórakozni, hogy a Ratebeeren természetesen a legszarabb 50 sör is majd' mind amerikai. Ezek nem ittak még finom borsodit? :-)

Beer Ninja 2014.05.30. 11:41:44

A jéghideg Kőbányai az igazi! :)

alehunter 2014.06.01. 21:55:49

@rambo13: amikor pár hete olvastam elkapott a röhögőgörcs engem is :-)))

alehunter 2014.06.01. 22:02:39

@dr. dodó: mondjuk a csakajósörben a 6 folyamatosan változó csap mellett azért van vagy 200 féle üveges csoda, amit máshol Magyarországon nem nagyon kaphatsz meg...szóval szerintem annyira nem is elrugaszkodott az a 90+ pont rá; megadatott, hogy meglátogathattam nem egy belga kocsmát, sörboltot, ahol azért a választékra panasz nem nagyon lehet és amik szintén 90+ pontosak, valamint néhány igazán speciális hangulatú angol pub-ot és nekem ezek tükrében is 90+ os a csakajósör mindenféle magyarkodás nélkül :-))

alehunter 2014.06.01. 22:03:07

@dr. dodó: ha az ember halni akar, nem sörözni :-)))))

alehunter 2014.06.01. 22:09:19

@dr. dodó: azért annál sajna kicsit több maradt. az ogre söre esetén pl a legutóbbi pontozások: 4.3, 4, 3.7, 4.3, 4.4, 4.7, 4.3, 4.5, 4.6 - máj 6 és 9 között;szóval ez még mindig 9, amiből 8-an 10 fölötti pontozással állnak; a többi békésszentandrásit nem néztem meg így hirtelen. ez az akció egy dologra tényleg jó volt: egy hét a főzdefesztig és most először van egy biztos pont, amit nem fogok meglátogatni - szóval segített a szelektálásban, bár gondolom az eredeti cél nem ez lett volna

Ogreface 2014.06.02. 18:45:42

@dr. dodó: "És a sok jóember élete első sörélményét bőven 90 fölé pontozza. csupán néhány pontozáson rőkönyödtem meg, amelyek ráadásul nem is kamuk, szimplán tájékozatlanok"

Én még csak a második sörömnél tartok, de maximális pontszámot adtam a helynek, a leírásban meg is magyaráztam, hogy nekem mint jelent a "Csak a jó sör". Lehet, hogy számodra sokkal jobban tetszett az a román söröző, valószínűsítem, hogy valóban remek hely, de számomra biztos nem jelentene annyit, mint a Kertész utcai műintézmény, ezért nem is adnék rá annyi pontot. Most voltam például Prágában egy olyan helyen, ahol 45 csap volt, mégse adnék neki közel sem annyi pontot.
De majd veszek tőled órákat és akkor talán tájékozottabb leszek és átértékelem a véleményemet. Jó sörös holtig tanul... :)

Ogreface 2014.06.02. 18:47:34

@alehunter: Én nem fogom elkerülni őket, hanem ráfogok kérdezni, hogy mi ez a marhaság, amit csinálnak. Kíváncsi vagyok rá, hogy mit fognak mondani...

Beer Ninja 2014.06.02. 20:13:14

@Ogreface: Mindenkinek más a tapasztalata. Nekem kicsit csalódás volt a Csakajósör, bár tagadhatatlanul hatalmas érdemei vannak a magyar (és főleg a pesti) sörözésben. Újító szellem, barátságos légkör stb. stb. Nem tisztem dicsérni, csupán leírtam, hogy én ezeknek ellenére is máshogy látom.

Amiért felvetettem, az a szentandrási kocsma brutálisan pofátlan felpontozása volt a ratebeeren. Komolyan kíváncsi vagyok, mekkorát nézne egy sörturista, ha véletlenül odatévedne a késdobálóba? :)
süti beállítások módosítása