HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Soproni Narancs

2011.03.29. 00:18 -kk-

magyar ízesített világos sör


Komolyan elgondolkoztunk rajta, hogy a Soproni legújabb termékfejlesztéséről úgy írjunk posztot, hogy kihagyjuk belőle a szöveges részt: felül név és kép, alul alkoholtartalom és értékelés. Meglehetősen biztosak vagyunk benne, hogy épp annyira lenne informatív cikk belőle, mintha még beleillesztünk három-négy bekezdést - dehát az ember nem azért indít sörblogot, hogy csak illusztrációkat publikáljon, arra ott a Flickr, meg egy csomó másik oldal. És ha már adott a lehetőség, hogy írjunk, élünk is vele, mindenekelőtt bejelentve a mostanra mindenki számára triviális tényt: a Heineken Hungária Zrt. idén is gazdagította hazai márkája, a Soproni portfólióját - ráadásul egyből két sörrel, egymás mellett mutatkozott be a Soproni Citrom és a Soproni Narancs.

Bár az eddig megint csak nulla PR mellett a  "bemutatkozás" szó használata épp olyan túlzásnak tűnik, mint túlzott névadási kreativitással vádolni a Fekete Démon és a Szőke Ciklon után ezúttal rusztikusabb énjüknek teret adó marketingeseket, ezen most nagylelkűen túllendülünk. Érdemesebbnek tűnik inkább azon elgondolkozni, milyen megfontolásból fejlesztett ki két újabb söralapú üdítőt az a sörgyár, amelyik kábé két éve már piacra dobta a többé-kevésbé sikeres, ráadásul kategóriáján belül nagyjából-egészében elviselhető Gösser Natur Zitronen-t. Persze amíg nem látunk bele a gyár új, nigériai import vezérigazgatójának és szűk menedzsmentjének fejébe, legfeljebb szurkálhatjuk a ködöt (habot); mégis egészen valószínű, hogy a fő okság valahol a bőcsi sörgyár és az általános csóróság közös halmazánál keresendő. Hiszen tavaly nyáron derült égből csapódott a magyar radlerpiacra a Borsodi Friss nevezetű, igen silány söralapú citromaroma-hordozó, ami két aktuális faktorban is bizonyosan alávágott a Natur Zitronen-nek: olcsóbb nála, továbbá nincs benne semmi olyasféle zsúrfiús elitizmus ami a rendbeszabott nyugati dizájnt és nevet viselő NZ-ben már inkább felfedezhető. Egy év kemény munkával idén a Soproni már kész válasszal várja a nyarat, úgy tűnik, és két ököllel, két citrusfélével egyszerre csap vissza. Nézzük meg, milyen sikerrel.

Ennél a pontnál érdemes megejtenünk mindenekelőtt a technikai jellegű megjegyzést, miszerint a KK - természetesen - ez alkalommal is mindent megtett kedves olvasói teljes körű informálásáért, így nem csak a címben szereplő narancsos, de a citromos verziót is kipróbáltuk. Erről csak röviden, mintegy bemelegítésként ejtenénk néhány szót, hiszen narancsos magyar radler Még Nem Volt, így mindenképp az kell legyen a napi címadónk. Szóval: a citromos Soproni, munkahipotézisünknek megfelelően, a Borsodi Friss méltó párja, ugyanaz az eszeveszett művi savanyúságterror, az egyetlen előnye az, hogy a hitvány söralapok nem lógnak ki alóla egyáltalán, szinte nem is érződik, hogy van benne sör. Ha csak komlós citromüdítőnek neveznék (ami egyébként létezik), jó eséllyel nem orrontanánk a dologban semmi trükköt.

A Soproni Narancs egy kissé más utakat jár be: illata természetesen ugyanaz a műnarancs-minta, ami a Trendy Orange-től a Fantáig minden hasonszőrű termékre jellemző; íze viszont még az aszkorbinharcos citromosnál is sokkal hiteltelenebb. Mandarinhéj-aroma, kis méhviasz, rengeteg-rengeteg-rengeteg savanyúság újfent, valamint fanyar édesítőszeríz, mely utóbbi azért érdekes, mert a címke tanúsága szerint a sörben italban nincs se aszpartám, se semmi hasonló. Csak valami titkos szarsörös alap, így kizárásos alapon abból üt át a hitvány kukoricagrízes gyöngeség, hogy a műnarancsos műízt botrányos műélménnyé rakja össze. A KK igazán bánatos, mert úgy általában a Soproni tűnik a leginvenciózusabb magyar sörgyárnak a három nagy közül, ide kötődik az összes vállalható minőségű új nagyipari sör (ld. Fekete Démon, Gösser Bock), aztán mégis ilyen hülyeségekkel terhelnek minket, mint a Szőke Ciklon meg ez. Hiszen a Borsoditól már szinte el sem várna mást az ember, egy mindenféle kockázatialap-kezelők meg ilyesmik kezén vegetáló sörgyárban törvényszerű, hogy szinte hagyománnyá érik a tökéletes nihilizmus. De ott, ahol láthatóan megvan a potenciál a jóra, igen szomorú csak soproni narancsokat látni.

Alkoholtartalom: 2 V/V %

2011. 03. 28.

63 komment

Címkék: magyar világos soproni radler ízesített másfélpont

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr242780715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 11:34:02

A soproni sörgyár eddig 2 hatalmas hibát követett el:
1. Elkezdték gyártani a Szőke Ciklont. Rettenetes.
2. Abbahagyták a Soproni Kinizsi gyártását. Szerintem ez volt a legjobb hazai sör. Nem értem miért a gyártást hagyták abba, inkább reklámozták volna és forgalmazták volna az ország egész területén.

A Fekete Démon viszont tényleg nagyon jó, barátnőm nagyon barna sör kedvelő, neki az egyik kedvence, de én is szeretem.

Ezt a narancsos és citromos Sopronit még nem kóstoltam, majd meglátom milyen. Az, hogy megszaporodtak a radlerek itthon, én pozitívan fogom fel, nagyon jó üdítők ezek, Németországban például van mindenféle sok márkából, narancsos, citromos, trópusi gyümölcsös. A kedvencem a grapefruitos búza Schöfferhoffer, itthon az Intersparban és néhány CBA-ban láttam aranyáron. A dízel, vagyis a kólás-sör viszont rettenetes, remélem nem hozzák azt be az országba.

-kk- 2011.03.29. 11:37:17

@Zabalint: a radlerekkel nincs is baj, ezzel viszont van :)

nézd meg pl., a grapefruitos Schöfferhofer és a Borsodi Friss között mekkora pontszámkülönbségek vannak:

www.ratebeer.com/beer/schofferhofer-hefeweizen-mix-grapefruit/71458/
www.ratebeer.com/beer/borsodi-friss/124455/

ElPadre 2011.03.29. 11:43:35

namost lehet sörözni műkedvelőként is, mármint hogy komolyan véve, minőséget elvárva, stb, és tudom, ez az a blog, ahol ezt csinálják, ami jó dolog. én is szeretek néha belga apátsági söröket (jó szűretleneket) inni, meg a soproni démon szerintem is királyság.

viszont. nyári melegben, vagy egy hosszú munkás nap után, amikor a rendes sör már túl erős lenne, vagy túl drága, akkor a ciklon, a borsodi friss remek dolog ám. a focivb-t például a frissel nyomtam végig (rendszeresen ki is fogyott az intersparban, másoknak is bejött). és a gösserrel ellentétben nekem kifejezetten tetszik (és ahogy a friss-kritikánál olvastam, másoknak is), hogy brutálisan savanyúak tudnak lenni ezek a "műsörök". és az bezony jó.

tehát az oké, hogy ez itt hochbierkultur, de azért *ennyire* ne szóljátok már le a játéksöröket, megvan azoknak is az értelme.

sbarrett 2011.03.29. 11:55:19

Esélytelen, hogy ezt megkóstoljam! :((((

-kk- 2011.03.29. 12:00:54

@ElPadre: úgy tűnik, nem jött át, ezért újra nekifutok a megfogalmazásnak:

Nem a játéksörökkel meg a hochbierkulturral van baj, hanem azzal, amikor igénytelenül valósítják meg akármelyik kategóriát is. A narancsos Soproni pl. 14 féle összetevőből áll, a szentjánoskenyérmag-liszttől az aszkorbinsavon és a természetazonos limearomán keresztül a kukoricagrízig.

Ha lenne benne felfőzött narancsszörp meg sör, akkor a) valószínűleg sokkal jobb lenne; b) nem lenne egy szavunk sem.

De még egyszer, a biztonság kedvéért: nem a játéksör a baj, hanem amikor a lehető legsilányabban vitelezik ki.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.29. 12:02:12

Én kóstoltam a citromost, és bár nagyon nem vagyok sörös (vagy pont ezért), nagyon bejött! A narancsos annyira nem, az az én ízlésemnek túl keserű, de művi ízt nem nagyon éreztem benne, ha merik azt mondani, hogy természetes, el kell hinnem, mert ezt ők sem kockáztatnák... Én drukkolok nekik, szimpatikusabbak a borsodiaknál sokkal.

-kk- 2011.03.29. 12:04:30

@RÁJEN: a természetes egy tartalom nélküli buzzword, csak annyit jelent, hogy nem kőolajfinomítóból származnak az alapanyagok, hanem élelmiszervegyész laborból. Pl. az a fajta aszkorbinsav is természetesnek számít, amit egy erre a célra génmódosított ipari mikroba választ ki magából.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.29. 12:11:11

@-kk-: Valszeg pont ezért nem gondolok bele jobban :) De mint írtam, nem éreztem műnek, és ez nekem elég is. A próbálkozásuk pedig kimondottan rokonszenves, ha pedig nem megy, majd módosítanak a lötyin, hátha úgy jobban bejön a népeknek. Szerintem nyárra ezzel sok új (korábban nem Soproni-) sörfogyasztót állítanak maguk mellé. Végül is minden erről szól...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 12:14:25

@-kk-:
Igen, értem, mondjuk én nem mondok erre a narancsos Sopronira semmit, majd ha ittam belőle, meglátom.

A Gösser Citrom nagyon ízlett, a Borsodi Radlere nekem is túl savanyú. A pécsi Radlerből a bodzát szeretem, még akkor is ha tudom, hogy mű. Mondjuk azt nem tudom, hogy a Soproni citromos változatát akkor miért nem ugyanabból a gyümölcsléből csinálják, mint a Gössert, csak a sör lenne más.

"A narancsos Soproni pl. 14 féle összetevőből áll, a szentjánoskenyérmag-liszttől az aszkorbinsavon és a természetazonos limearomán keresztül a kukoricagrízig."

Ez ugyanúgy igaz a Gösser citromra is, amiket felsoroltál azok közül egyedül a limearoma nincsen benne, és 11 összetevőt számoltam. Én egyébként az édesítőszeres szarokat utálom, néhány német gyártónak ilyen radlere van.

"Pl. az a fajta aszkorbinsav is természetesnek számít, amit egy erre a célra génmódosított ipari mikroba választ ki magából. "

Akkor ne egyél és igyál semmit, mert az élelmiszer ipari technológiák már csak ilyenek. És mit gondolsz, a C vitamin tablettában nem ilyen forrásból származó aszkorbinsav van?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 12:19:22

@RÁJEN:
Valójában arról van szó, hogy a Borsodi citrom a Gösser citromra volt válasz, de egy kategóriával alá lőve. A Soproni sörgyár nem tehetett mást, mint hogy az olcsóbb radlerek kategóriába is bedob egy terméket, mert különben sokan az ára miatt inkább a Borsodit választják. Nem mint ha a Gösser citromot nem vihetnék olcsóbbra, csak ott a márkanév a fontos, ezért nem tehetik, fontos hogy a Gösser nem lehet olcsó sör, mert rontana az imázsán.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 12:21:37

De szerintem amúgy a Heineken(soproni sörgyár tulajdonosa) van lépéselőnyben a hazai piacon, a Gösser citrommal olyan réteget is meg tudtak célozni, akik eddig nem is ittak sört, most meg elsőként egy új ízt(narancs) is bevezetnek. A Borsodi csak próbálja követni, kíváncsi leszek mikor jelenik meg a narancsos Borsodi.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.29. 12:22:04

@Zabalint: True, true... (Tudva persze a tényt, hogy a Soproni Sörgyár valójában = Heineken Hungária, tehát a döntést minden bizonnyal feljebb hozták, a teljes portfóliót féltve)

mréveiller 2011.03.29. 12:25:42

a ciklon igazi lónyál kb kóla szintű.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.29. 12:45:32

a citromos nekem bejött! a narancsosat még nem próbáltam és nem is igazán merem...
Viszont azt nem tudnám megmondani, h melyik jobb, ez vagy a Borsodi Friss... (mert a favorit nálam akkor is a NZ)

Viszont azt azért ne felejtsük el, hogy anno a Borsodi is viszonylag későn kapcsolt TV-reklám ügyileg, szerintem nem kell sokat várnunk arra, hogy a Soproninak is megjelenjen egy. Mert egy ilyen nagy névnek bizony "muszáj".

A Szőke Ciklon meg tényleg borzalmas.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.03.29. 13:13:16

Sosem fogom megérteni, miért jó 2%-os sört venni töményebb sörök áráért ahelyett, hogy otthon kevernénk bele pl. finom ízlés szerint készült házi limonádét egy olcsóbb sörbe, vagy rendes narancsszörpöt ásványvízzel, stb.

-kk- 2011.03.29. 13:31:45

@Zabalint: engem nem zavar, hogy mikroba gyártja a C-vitamint, csak arra akartam utalni, hogy nem kell sokat adni arra, ha valamire rá van írva, hogy természetes.
egyébként valamennyire igazad van, nyilván nem egy organikus műremek a Gösser NZ sem, de számomra valahogy sokkal kevésbé taszító a limonádéízű söralapú ital, mint az ilyen borsodifriss-soproninarancs-félék, amikben kizárólag a minél harsányabb aroma uralkodik. Ezt szeretni szerintem valahol azt jelzi, hogy az ember túl sok felerősített ízű műdolgot eszik és már csak a művien erős ingerek lépik át a küszöbét, a valódi narancs/citromíz meg nem.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2011.03.29. 13:56:32

Aki szereti a világos söröket, miért inna ilyet, aki vezet, ezt sem ihat, aki nem szereti a sört, nem ezt szopogatja majd üdítő helyett. Én az egész elgondolást nem értem... Kinek?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.29. 14:16:06

@apuska: barátnőm utálja a sört, de a citromosokat bírja,ahogy sok más lány is. tessék itt a válasz:P

apuska · http://kocsma.blog.hu 2011.03.29. 14:19:57

@purga: Akkor kivételesen miért nem Ők tesztelnek? :)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.03.29. 14:35:41

már megint egy ilyen téma generál ennyi hozzászólást...
a németek is főleg kényszerből gyártanak radlerek és mischungokat, legalábbis a kisebb cégek. aki nem szereti nyáron a fejbeütős erősebb fajtákat, azoknak meg ottvannak a schankbier-ek, olyan 4-5% között alkoholtartalommal. csakhát ugye a divat.
"a Gösser nem lehet olcsó sör, mert rontana az imázsán." és akkor szegény Löwenbrau? azt lehet rontani?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 21:42:34

@apuska:
Németeknél ez is jobban meg van oldva, ott lehet vezetni egy bizonyos véralkohol szint alatt, így a Radlerek nyugodtan ihatóak, sőt igazából egy átlag embernek 2 normál sör is akár.

De üdítőnek meg jó, ha amúgy nem is vezetek, de sört sincs kedvem inni. Pl. a citromos Gösser jobb a kommersz üdítőknél, pl. Fantánál, Spritenál, persze egy jó rostos gyümölcslével nem ér fel.

Beer Ninja 2011.03.30. 11:49:36

Poénnak néha megteszi nyáron. Szerintem pl. egykori gyógyult alkoholisták is isznak ilyet. Én ismerek egyet.
Amúgy nekem az őspécsi citromos meg bodzás Radler jött be leginkább. A többi nem igazán. A pécsi változatnak legalább van karakteres komló és élesztő(juj) íze. :)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.03.31. 15:48:11

szegény KK, az összes pocséksör-ivó ide jár dicsérni a kedvenc hugyaromáját... Jaj!

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.03.31. 19:21:44

@Pável: Ahhoz szólnak hozzá, amit ismernek, amit ittak már és nem azokhoz a sörökhöz, amik az összforgalom egy-két százalékát teszik ki és aranyáron árulják, vagyis csak néhány elvetemült sörínyenc pazarolja ilyenekre a pénzét.
Pontosan ezért lenne fontos, hogy az olcsó sörök és a szar sörök közé ne kelljen egyenlőségjelet tenni!

Gérard Duchemin 2011.04.01. 09:49:58

@Pável: Ez mitől a KK kedvenc húgyaromája? Ezt nem értem. Amúgy én úgy tudtam, te nem vagy képes leírni a húgy, és szar szavakat ;-)

(amúgy húgy, és nem hugy)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.04.01. 09:51:15

@Gérard Duchemin: tanulj már meg olvasni (és értelmezni egy szöveget), csak az én kedvemért, jó??

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.01. 10:16:58

Vegyük már észre. A 21. század a pre-mix italalok paradicsoma. Ellustult a világ. Előre kevert üveges koktélok - pl Bacardi Breezer, de sok egyéb is van. A kávénkba sem vagyunk képesek cukrot és tejet tenni, kis tasakokból szórjuk a port, öntjük le forró vízzel. Egy 3in1 Nescafe 11% kávét tartalmaz, jó drágán vesszük a tejport és az édesítőszert. A sörrel sincs ez másképp. A lustaságnak ára van. Más országokban legalább sörből csinálják a Radlert, shandyt, panache-t stb.

Gérard Duchemin 2011.04.01. 11:44:25

@pif: Itt nem csak erről van szó. Hanem arról is, hogy szerintem ezek az italok nem jók. No de tele vannak sörös könyvek is olyan sörleírásokkal (pl. Heinekkennél, stb.), hogy jó választás azoknak akik sört szeretnének inni, de nem szeretik a sör ízét. No comment. (hasonló jelenség a cukrozott borok világa is. Pörkölthöz mézédes bor? Undorító)

traktakoma 2011.04.01. 12:27:23

@pif: a pre-mix italok, ahogy divatba jöttek úgy is fognak kimenni a divatból. a marketing győzött a józan ész fölött. @Gérard Duchemin: tetszik, nem tetszik a szart is meg lehet szeretni, csak hozzá kell szokni az ízéhez :)

Gérard Duchemin 2011.04.01. 13:30:07

@Pável: "csak az én kedvemért, jó??"

Nem jó!
(mérges kismalac)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.04.01. 14:15:20

@pif: az új fejlesztés a tasakos por alakú sör? és mivel kell felönteni, hogy reakcióba lépjen és sörré váljon? :)
A-víz
B-bor
C-bármilyen alkohol
D-Ayinger Celebrator

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.01. 15:50:13

@Mantlesorrow: :o]
@Gérard Duchemin: a Borsodi citronyos is egy hulladék (a Sopronit azt nem kóstolom meg. Inkább bekeverek egy rendes pilst egy kis schweppes bitter lemonnal és sokkal jobb lesz

@traktakoma: sztem ebben tévedsz - nem fog kimenni, mert inkább gyorsul, nem lassul a világ

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.04. 11:03:23

Megkóstoltam a narancsost, és nagyon finom. Én Németországban sok narancsos radlert ittam, és ez felveszi a versenyt az ottani jobbakkal.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.04. 11:04:29

Egyébként azok kedvéért, akik szerint össze kell csak önteni a sört narancslével, én elmondom, csináltam már ilyet, és elég rossz lett az eredmény. Ha kitapasztalnám, persze lehet rendben lenne.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.04. 19:46:42

@Zabalint: Kb. 3 dl - 2 dl a jó arány. (+-0,5 dl) Fontos, hogy viszonylag jó minőségű citromos (narancsos) üdítőt használj és még fontosabb, hogy jó, de nem nagyon karakteres sört. Schweppes Bitter Lemon - ez kesernyésebb, a Schweppes Mediterránnal a grapefruitos felé hajlik. Fanta naranccsal shandysebb. Ezek után már ki hogy szereti - sörösebbre, üdítősebbre...
Én továbbra is egyedül a Gösser NZ-t érzem vállalhatónak az előre kevertekből, bár ez csak intenzív sportolás után esik jól, mert túl édes, viszont van egy markánsabb keserűsége, ami a kukoricásoknak nem igazán...
A gyerekek nagyon szeretik otthon az alkoholmentes sört a meggybefőtt levével, amolyan házias Krieknek...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.05. 10:49:37

@pif:
Én inkább gyümölcslevekkel próbálkoztam eddig, nem lónyálakkal. Barátnőmnek egyszer sikerült jól eltalálnia jó almalével és gyenge sörrel(valami 3%-os kőbányai hulladék, amit amúgy nem ittunk volna meg). De semmiképpen nem próbálkoznék pl. Fantával, pont az olyan Radlereket nem szeretem igazán, amelyek nem láttak gyümölcs sűrítményt, csak aromát. A Gösser NZ éppen azért a legjobb, mert tartalmaz igazi citromlét is, igaz aroma abban is van.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.05. 23:31:23

@Zabalint: Hulladékból sztem nem érdemes semmit keverni. A jó koktél jó alapanyagokból készül.
Amennyire népszerű a téma, keverek most már néhány sörös koktélt, és közzé is teszem.

Azért kíváncsi volnék eléri-e az 5%-ot az az igazi citromlé(???) - a Gösserben, merthogy az összetevőknél már ez áll: 50 % sör - 50% citromos ital (víz, gyümölcscukor, gyümölcskoncentrátum, citromsav, glicerin-észter, szentjánoskeménymag-liszt, citromfű kivonat)

Bandi810605 2011.04.07. 21:27:15

Kedves kk!

"Ha lenne benne felfőzött narancsszörp meg sör, akkor a) valószínűleg sokkal jobb lenne; b) nem lenne egy szavunk sem."

Ezt hogy értetted pontosan, hogy lenne benne sör?
Ez számomra azt jelenti, hogy szerinted 1 cl sör sincs benne... Így gondoltad?

-kk- 2011.04.07. 22:11:33

@Bandi810605: Kedves Bandi810605!

Nem :)
arra gondoltam, hogy ha_csak_narancsszörp és sör lenne benne, akkor lennék elégedett (tehát ha nem húszféle műalkatrészből állna, amelyek közül hiányoznak az autentikusnak tűnők).

Egyébként egészen valószínűnek tartom, hogy a Soproni valamelyik legalja olcsósöre szolgál a Soproni Narancs sör-alkotóelemeként, ami önmagában nagy hiba.

Gérard Duchemin 2011.04.12. 10:29:16

@főzdevadász: Igen, ez egyértelműen fanta. De még így is jobb, mint azok az álsörök, amelyek egyesítik a műcukrot, a disszonáns keserűséggel, a mesterséges narancs, vagy bodzaaromával, és a büdös szaggal.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.04.12. 10:30:43

de sehol a sör benne, ez az én gondom vele

Gérard Duchemin 2011.04.13. 09:47:59

@főzdevadász: Igen, ez igaz. Ez nem radler, hanem valami más.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.15. 08:52:58

@Gérard Duchemin: viszont micsoda business. 300 / liter. A Fanta meg 250 / 2 liter. Tud valamit ez a nigériai...
:o]

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.04.15. 09:31:00

@pif: "Tud valamit ez a nigériai..."

Pl. jövedéki adót fizetni... ;-) Én meglepődnék, ha több profit lenne a Soproni Narancson, mint a Fantán.

(Meg persze szerintem pontosan ugyanannyit érdemel - illetve nem - mindkettő, de ez más kérdés...)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.15. 09:36:29

@promontor: 2%-on nincs olyan sok. Meg hát a premix "Radler" az sikertermék. A Fantának csökken a piaca

-kk- 2011.04.15. 09:54:38

@pif: ha jó számot olvastam, akkor 2360*0,5*0,02= 23,6 forint egy üvegre a jövedéki adó. Ez egészen sok szerintem ahhoz képest, hogy ennél valamivel erősebb söröket árulnak zusammen 60 Ft körül

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.15. 10:33:26

@-kk-: ok, igazad van, csakhogy a balatoni strandokon nincs benn a műzlihoportyáni Irgumburger, hanem csak napernyőt adó multik. Így ez fog menni a laza csajok és a jogsit féltő lángosozó apukák között is...

Beer Ninja 2011.04.17. 09:17:08

Megfejtettem a talányt, hogy miért léteznek ezek a sörök. Sütemények elkészítéséhez kell használni őket!
Ajánlom pl. az ún. fantás süti tetejére az original fanta helyére. :)
Igen, tudom, nem kell dicsérni. Zseni vagyok. Ráadásul sokkal jobb érzés úgy sütit enni, hogy tudjuk, valamennyi alkohol is szerepet játszik...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.21. 17:30:03

@dr. dodó: Brrr. Inkább egy kis Curacao, vagy Cointreau, ha narancs ízre vágyom a sütiben...
:o]

Beer Ninja 2011.04.25. 15:28:22

Ittam végre citromosat. Szutyok. Csak 'citrom' íze van (inkább valami szimpla savanyú), semmi de semmi sör, még üdítőnek sem az igazi.
A pécsiek ősrégi radlere jobb ennél, ha lehet egyáltalán ilyet mondani.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.04.30. 00:15:31

@dr. dodó: ezek nem sörök - szerintem ma már van olyan, hogy Fanta-aroma. Na azzal kevergették össze ezeket a fosokat

Hamilcar 2011.05.08. 22:22:48

Éled a konkurencia! A Borsodi Frissből már nemcsak citromos van, hanem almás és grapefruitos is. :-)

-kk- 2011.05.08. 22:34:51

@Hamilcar: navégre :) persze a borsodis honlapon egy szó sincs fenn róluk.

Beer Ninja 2011.05.09. 19:24:09

Lassan boros nemzetből sörutánzat nemzet löszünk...
Fájdalmas, de az ismerőseim komoly vitákat folytatnak arról, hogy melyik 'sörüdítő' a jobb. :(((( Én kérek elnézést.

Gérard Duchemin 2011.05.10. 09:28:52

@dr. dodó: Igen, ez sajnálatos. Mert ha már tényleg az embereknek tényleg igényük van valami diszkóitalra, nem kéne a sör nevet belevonni ebbe.

Syllbaba 2011.05.12. 17:40:22

:)
Az a helyzet, hogy tény és való, valakinek van esze a cégben. Sok nőt ismerek, akik szeretik a sört, főleg a gyengébbet, de sokkal többet, akik rá se néznének. Én is ilyen vagyok.
Sör ez? Nem tudom, de ízlik, és pénzelem a gyárat már egy ideje épp emiatt.
Édesszájú vagyok, nem szeretem a keserű dolgokat annyira, de a lónyálakat sem, épp félúton van a szerencsés találkozás, ami nálam a narancsos sört jelenti. A citromos is finom, azt is szeretem.
Nem hinném, hogy egy sörszakértő réteget céloztak meg ezzel a koncepcióval(és valószínűleg elsősorban nem a férfiakat), pont egy új közönséget szerettek volna találni, és úgy tűnik sikerült. Nekem ízlik, iszom, ha lesz jobb, azt fogom.

-kk- 2011.05.12. 17:56:27

@Syllbaba: jó, de neked akkor csak még jobban ízlene ezek szerint, ha teljesen kihagynák belőle a sört. tehát felesleges alkotóelem benne :)

tsimike 2011.06.06. 09:36:01

Biztosan azért találtam belőle csak néhány példányt hétvégén a tesco-ban mert olyan sz@r... Volt minden más, de ennek a polca majdnem üresen árválkodott.

szanisz 2011.06.06. 15:16:36

@tsimike:
Vásárlásaid során mindig abból indulsz ki, hogy az adott árúból mennyi fogyott?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.06.07. 13:58:52

@tsimike: az sok fogy vmiből, vagy sokan szeretik az nem egyenlő avval, hogy valami jó. lásd még Való Világ, Fásy mulató, Blikk stb.

tsimike 2011.06.07. 14:21:25

Nem is azt írtam hogy kiváló, meg csúcsszuper, de egyrészt ittam már ennél sokkal gázabbat is másrészt valószínűleg sok más embernek is bejött rajtam kívül.
süti beállítások módosítása