HTML

Kontár Komlókutató

Palackozott sörök rendszertelenül megjelenő és minden szakszerűséget nélkülöző szubjektív szemléje. Bemutatkozás


Már mikroblogként is:
Tumblr Komlókutató



Sört inna?
Komló Boltlexikon



Minden, amire valaha is kíváncsi volt:
Komló Határozó



Régi címkék tucatszám:
Komló Archívum

FRISSÍTVE - 2011. június 3.

Friss topikok

  • klagenfurtjeno: nahát bazmeg, ha ezt előbb látom, akkor előbb bontok sört, hogy végre eltakarodtatok a netről. (2024.03.15. 15:30) Itt a vége
  • klagenfurtjeno: @Eltiltott Vélemény: idd ki anyádból a húgyot, mert neked meg az való. (2024.03.15. 15:29) Rizmajer-Hopfanatic Pils Of Simcoe
  • klagenfurtjeno: ez a fajta újságírás már akkor is szar volt, mikor nem volt szar. (2023.12.31. 18:54) Rocky Cellar
  • klagenfurtjeno: mitet szerettél volna mondani ezzel a cikkel, hogy kifelyeezzed végre önmagatodat? hogy ízlik a lá... (2023.06.17. 20:58) Borsodi Bivaly
  • -kk-: @Zsolt Huszti: szerintem nem velem vitatkozol ¯\_​(ツ)_/¯ (2020.07.21. 14:59) Lőrinci Havanna

Címkék

ale (129) alkoholmentes (3) amerikai (17) archívum (7) bak (36) barna (136) békésszentandrás (22) belarusz (1) belga (27) bolgár (2) borsodi (11) bosnyák (3) brit (15) búza (51) crnagorc (1) cseh (77) dán (6) egypont (4) észt (2) fekete (34) félbarna (73) félpont (4) finn (1) francia (5) füstölt (12) gluténmentes (1) grúz (1) hagyományos (11) háromésfélpont (94) hárompont (71) holland (7) horvát (3) ilzer (4) ipa (28) ír (2) ízesített (63) izlandi (1) izraeli (1) kanadai (1) kétésfélpont (51) kétpont (47) kisüzemi (104) kőbánya (19) kóser (1) koszovói (1) kukorica (2) lambic (7) lengyel (10) lett (2) licenc (13) litván (3) macedón (1) magyar (171) máltai (1) másfélpont (17) mexikói (1) négyésfélpont (42) négypont (113) német (67) olasz (7) orosz (2) osztrák (23) ötpontos (59) pakisztáni (1) pécs (17) porter (22) portugál (1) radler (3) román (5) rozs (4) san marino (2) soproni (17) spanyol (2) stout (21) svájci (1) svéd (2) szerb (5) szlovák (22) szlovén (4) ukrán (6) világos (281) vörös (26) Címkefelhő

Chimay Rouge

2008.03.11. 19:53 -kk-

belga apátsági ale


Német barnasöre után belga apátságival folytatja a KK friss 'Szakírók szerint a legjobb sörök'-sorozatát, még mindig a két Michael, Rudolf és Jackson kalauzának keresztmetszete mentén haladva. A Chimay-ról valószínűleg eddig sem gondolta senki, hogy túl rossz lenne, egyrészt azért, mert viszonylag drága, másrészt meg azért, mert belga, ami pedig belga és sör, az meg majdnem olyan, mint 1970-ben az, ami amerikai és bármi. Szemben az utóbbival, az átlagos belga (apátsági) sörök mögött valóban objektív, kidolgozott minőség és élmény rejlik, mégha ez sokszor nehezen is dekódolható a kontinentális, német-cseh jellegű sörhagyományokhoz szokva. Maga a Chimay, kissé meglepő módon, nem csak sörmárka, hanem egy élelmiszermanufaktúra-szerűség, ami sajtot is készít, de számunkra most a három üveges termékük az érdekes, név szerint a Blue, a Triple és leginkább a Red, amit anyanyelvén Rouge-nak hívnak, és ami az említett szakírók egyikének (Rudolf) ízlése  alapján a legméltóbbnak bizonyult a figyelemre hármójuk közül, másikus (Jackson) pedig a Grand Résérve-et ajánlja, dehát egyszerre csak egyet.

Technikai jellegzetességei közül felsorolható, hogy egyrészt pasztőrözetlen, másrészt a felsőerjesztéses főzés után a palackban utóerjed is, egészen a 7 V/V %-ig (a Triple 8, a Blue 9). Tíz-tizenkét fokon ajánlják a fogyasztását, amit a KK, a professzionalizmus igen alacsony lépcsőjén állva, nem tud mérni, így találomra közelíti meg: illata enyhén gyümölcsös és meggyőzően telt, és ez a két tulajdonság minden kortyát is egyesével végigkíséri; az utóerjesztés nyomán - az enyhe túlnyomáson felül - erős, de nem búzasörös jellegű, inkább murcira emlékeztető, forrásos szénsavasság társul, ráadásul az erjedő must képzetét erősíti az enyhén savanykás, meglepő módon kicsit szőlős utóíz is. A dzsungelszerűen elburjánzó gyümölcsös, erjedő ízek közül csak nyomokban sejlik át a maláta és a komló, mégis határozottan fenntartják a sörképzetet, egy pillanatig sem hisszük, hogy nyári napsütésben a szélvédő alatt hagyott dobozos Sióba botlottunk, persze már azért sem, mert annak egészen kicsi esélye lenne, hogy hasonlóan élvezhetővé erjedjen.

Továbbra is fennáll természetesen korábbi megállapításunk, hogy minden közép-európai kóstolási tapasztalat hirtelen tökéletesen semmivé válik, amikor hasonló, apátsági jellegű sörökkel sodor össze minket a sors: a más szín, a más hab, a más ízjegyek után gyakorlatilag csak az összetevők maradnak közösek, ami valahol szintén érdekes, mármint hogy ugyanabból a négy szükséges összetevőből mennyire eltérő és mégis sok formájában mennyire élvezetes és komplex söröket lehetséges főzni. Saját, a KK részéről igen töredékesen ismert kategóriájában a piros Chimay mindenesetre kimagasló, ünnepélyes élmény, ami minden porcikájában harmóniát és néhol ijesztő méretű egyéniséget sugároz, ennek nyomán újra megállapíthatjuk, hogy a bevezető mondatokban említett keresztmetszet tanulmányozása igen hálás tevékenység.

Alkoholtartalom: 7 V/V %

2008. 03. 11.

54 komment

Címkék: vörös belga ötpontos barna ale

A bejegyzés trackback címe:

https://komlo.blog.hu/api/trackback/id/tr53376701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cuidado llamas 2008.03.11. 21:20:22

robiban is lehet kapni, télleg jó sör! meg az ára is ölég húzós, asszem olyan 550 körül cirkulál

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.03.11. 21:21:41

a chimay valóban fantasztikus sör.. bár én inkább barna-párti vagyok. mmm

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.11. 21:23:16

Chimay kisüveges: 610 pénz az Auchanban.

Amúgy bocs, de kénytelen vagyok ajánlani a blogunk sörös posztjait:

csurtus.blog.hu/tags/s%C3%B6r

Üdv!

Grga 2008.03.11. 21:28:45

Remek ital! És a Chimay sajt hozzá.... látott már itthon ilyet valaki? A sörök szerencsére örvendetesen - bár lassan - szaporodnak, de Chimay sajtot itthon még nem láttam. (csak a hűtőben amíg el nem fogyott amit hoztam :)

lacalaca 2008.03.11. 21:31:11

Nemrég volt szerencsém egy Blue-hoz. Díszdobozban, ahogy illik, ajándékként jött Belgiumból. Valóban semmissé tesz mindenféle korábbi sör-élményt!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.11. 21:42:23

Rouge-ot nem láttam még, de jelenleg egy bruin-t (barnát) kortyolgatok; 7%-os ez is, és olyan vöröses ez a barna címke is - tényleg lenne kétféle..?

-kk- 2008.03.11. 21:48:40

nem tűnik valószínűnek, a saját honlapjunkon is csak 3 van

viszont a rouge-ra sincs ráírva hogy rouge, helyette egy 'Péres Trappistes' felirat díszíti, úgyhogy akár ugyanaz is lehet :)

www.chimay.com/en/three_strong_personalities_217.php

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.11. 21:50:44

Az akkor az, amit iszom...

Nem vagyok egy könnyen lelkesedő típus, de EZT MINDEN SÖRIVÓNAK meg kell kóstolnia!!!

Sáfrány 2008.03.11. 21:58:11

Tripel simán leveri, sör-küvé, jól:
www.bottleworks.com/beer/karmeliettripel.html
nekem ez a kedvencem.. meg a jó kis mosdatlan Sol, de az más téma.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.11. 21:58:15

És az Isten szerelmére: Chimay-t ne krigliből igyatok! Ha nincs speckó Chimay-poharatok (miért lenne..?), töltsétek minimum kétdecis vörösboros pohárba!

ESKÜSZÖM, hogy sokkal jobban kijön az íze, mint sima pohárból...

Én is azt hittem, hogy szonobos buziság, amíg ki nem próbáltam. A Chimayt tessék úgy kóstolgatni, ismerkedni vele, mint egy nagytestű, nehéz, tekintélyes, szép vörösborral.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.11. 22:05:07

És még csak annyit, hogy negyedikként van fekete címkés Chimay is, de azt csak a kolostorban lehet megvásárolni.

-kk- 2008.03.11. 22:05:24

alap ;)

egyébként tényleg ijesztően borszerű

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.11. 22:09:08

És Grga kolléga jól látja: a Chimay sajt teljesen passzol hozzá; ismét egy párhuzam a borokkal...

buklac 2008.03.11. 22:29:32

Tenyleg nem akarok bosszantani senkit, de van egy rekesszel az erkelyen, 14 euro volt a 24 uveg... otthon meg 610 Ft????

aagifekete 2008.03.11. 22:36:29

nem rossz a belga sörök íze, egyáltalán nem. csak az a kérdés nyomaszt mikor ilyesmit iszom, hogy vajon milyen lenne, ha nem raknának beléjük cukrot. mert hiszen sok cukorral bármiből lehet ihatót főzni.

japan sor 2008.03.11. 22:40:32

Hagyatok mar az arakkal, tolvajorszag importorei, alacsony eladasi indexek miatt felvert araikkal stb. Jo kis japan sort iszom, dobozos, 63 ft. fel liter. A kina csak 40 ft... azt jo napot.

Serkoptató 2008.03.11. 22:44:24

A Belga sörök boltjában kapható a háromféle Chimay mind 0,33 mind 0,75 literes verzióban. Nem olcsó, de legalább van.

-kk- 2008.03.11. 22:46:03

99765: nem csak a belga sörökben van ám cukor

mifolyikitt 2008.03.11. 22:53:18

A francba, ha beleolvasok ebbe a blogba mindig sörözhetnékem támad. :)

Persze ez nem lenne baj, de épp nincs kéznél. :(

Ades 2008.03.11. 22:53:52

Én a szintén belga apátsági Orval nevű sört tudnám még ehhez hasonlítani. Bár Chimay-t még nem ittam, de leírás alapján nagyon hasonlít. Pár éve Brüsselben összemértük páran az összes minőségibb sört, persze eredeti saját "poharaikban" felszolgálva, és ez nyerte a csatát. Sajnos itthon még nem láttam, de Belgiumban járva mindenkinek tudom ajánlani.

Serkoptató 2008.03.11. 23:02:33

Ades:

Van itthon Orval is, meg Westmalle, Rochefort és Achel is. A Mosselenben állítólag időnként Westvleteren is, jelenlegi áron 5100 pénzért a 0,33-as.

SPS 2008.03.11. 23:22:32

nekem meg az erkélyem alatt van a Belga sörök boltja :)
jóban is vagyok velük, ezért (is) a hűtőben is van általában, most épp egy Delirium tremens, egy Trappistes Rochefort, meg egy Corsendonk Agnus Tripel
... az egyiket most megiszom ... egészségetekre !

no mail, no problem 2008.03.12. 00:04:01

Bocs, de Chimay nem egy "élelmiszermanufaktúra-szerűség", hanem ebben a kontextusban a chimay-i trappista rendi apátság, amelynek van egy sajtgyára, serfőzdéje és palackozója. (És valami látható nexusban vannak a l'Auberge de Poteaupré söröző/vendéglő/szálloda komplexummal is.) Egy, az Ardennektől délre, a belga-francia határtól 3-5 kilométerre fekvő Chimay nevű vallon falucska és határ között. Mármint az apátság, mert a palackozó Baileux-ben van - ha jól emlékszem.

Szerintem a gyárlátogatós napokon mindenképpen vaut le voyage, ahogy a Guide Michelin mondaná, de aki képes szeretni egy kolostor templomának, kertjének és temetőjének csendjét és magányát, és ott órákat eltölteni, annak mindennap az.

-kk- 2008.03.12. 00:05:24

köszi a részletezést, nem tudtam h Chimay maga az apátság.

Singha Beer 2008.03.12. 04:48:44

Milyenek lehetnek a tenyleg jo sorok???
Erdekessegkeppen megneztem a ratebeer.com-on a Chimay Rouge-t, az otos skalan 1500 koruli tesztelovel 3.8-at ert el, ezzel a vilag 100 legjobb sore koze nem kerult be(az egyik Chimay sor sem)Holott a 100 legjobb sor kozott vannak belga sorok is...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.12. 07:58:35

Én úgy tudtam, hogy az apátság neve Scourmont. Az üvegen is azt írja, hogy Scourmontban főzik.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.12. 07:59:42

Singha Beer,

nem ismerem a ratebeer.com-ot, de ha a szavazók között főleg amerikaiak vannak, akkor nem lep meg, hogy a Chimay-t nem szavazták be a 100 legjobb közé...

Singha Beer 2008.03.12. 14:15:00

tiboru, jogos az eszrevetel.Ezert megneztem az elso 100(!) belga sor sorrendjet is.Ebbol is-igaz csak egy paraszthajszallal, de-kimaradt a chimay rouge(red)Sokezer tesztelo megitelese alapjan.Szeretem ezt a blogot, de egy tesztelo nem tesztelo.Egyeni velemeny.Azt tudomasul veszem oszt annyi.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.12. 14:24:19

Singha Beer,

persze, az ízlések hál'istennek különböznek.

Riszpekt.

Mici_Sajnos 2008.03.12. 14:35:09

Orval nem hasonlít a Chimay-re, nagyon száraz sör, szintén borra hajaz, de nem a vörösboros vonal, hanem inkább a száraz fehér. Nagyon szeretem azt is.
Brüsszelben a Chaussée de Wavre utcában van az a sörszakbolt, ahonnan a Mosselen is szállít Magyarországra, ott 12 euró a Westvleteren (0.33), ami állítólag a top, én még nem kóstoltam. Kis árrés azért van rajta az egyik korábbi komment alapján (5100 HUF), de legalább itthon is bele lehet futni.

Mici_Sajnos 2008.03.12. 14:36:17

Ja, és az első a ratebeer-en is a Westvleteren... be kell ruháznom egybe lassacskán...

tim007 2008.03.12. 15:22:58

5100 forint, vagy akár 12 euró egy háromdecis sörért?!

Na menjenek az anyjukba...

Mici_Sajnos 2008.03.12. 15:32:06

Tim, egyszerű kereslet/kínálat. Nagyon kicsi a sörfőzde outputja, miközben a sör iszonyat jó minőségű. Ez felhajtja az árakat.

tim007 2008.03.12. 18:22:10

Annyira jó nem lehet. Ötezer forintért tíz Guinnesst veszek a közértben vagy ötöt iszok meg egy pesti ír kocsmában. Ha már sörre kattanok.

Oké, az ízlés tényleg nem vita tárgya, de hét deci elsőosztályú skót vagy ír whisky árát kifizetni három deci sörre...

Passz.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.12. 21:10:16

Én nagy sörbarát vagyok, de 12 ajrót nem adnék egy fél korsó sörért, max. a szomjanhalás közvetlen előszobájában.

Nem tudok elképzelni a Chimaynél 700-800 %-kal finomabb sört - márpedig a Westvleteren a fentiek szerint ennyivel drágább.

Serkoptató 2008.03.12. 23:23:57

Miért van az, hogy egy pompás, kis mennyiségben előállított sörért 12 euro elképesztően sok, ugyanakkor egy jó középkategóriás borért meg símán megadnak 80-100 eurót egyesek? Mitől "több" egy bor, aminél -- kissé leegyszerűsítve a dolgot -- csak arra kell ügyelni, hogy el ne csessze az ember, ugyanakkor egy különleges sör, ami több évezred tudását ötvözi, és amit esetenként évekig érlelnek, dédelgetnek nem ér ugyanannyit?
Persze nem kell (nem lehet) nap mint nap ilyet inni, de időnként érdemes elkalandozni ilyen sörök irányába is.

Serkoptató 2008.03.14. 22:25:27

Árakról jut eszembe: láttam egy árverésre szánt 1968-as Thomas Hardy's Ale-t 60 GBP kikiáltási áron...

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.17. 14:17:32

Lehet, hogy én nem forgolódom megfelelő körökben, de az én szerény értékrendem szerint egy 80-100 eurós bor nem éppen középkategóriás...

Serkoptató 2008.03.17. 19:15:28

Persze. Épeszű ember ennyiért nem vesz bort, de mondjuk sört sem 12 euróért -- legfeljebb egyszer, megkóstolni.
A Westvleteren az utóbbi években lett ilyen drága, korábban nagyjából egy árban volt a többi trappistával. 10-11 éve még 500 Ft körüli árban volt az Old Amsterdamban.

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.20. 17:49:27

Mondjuk 10 évvel ezelőtt 500 pénzből simán be lehetett rúgni...

Indiánovie Joe 2008.03.21. 09:29:36

Öccázér' még ma is be lehet rúgni a Kampi kocsmájában a Nefelcs utcában. (1 "vodka" 80 HUF)

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.22. 00:16:49

Joe,

azt a "vodkát" kromofágnak is kockázatos lenne megvenni...

Indiánovie Joe 2008.03.23. 18:05:27

De a kilincset szépen tiszticsa...

Ogreface 2008.04.04. 16:53:14

Egy üveg Utopias is 100 dollár körül van,igaz az 0,75! : ) A pohárról pedig annyit hogy az tényleg nagyon lényeges!Ilyen söröket ha nem is a saját poharában,de legalább egy tulipán alakú vagy kehely szerű pohárból érdemes kóstolni.A Lajos utcában lehet vásárolni hozzájuk ilyen készségeket.Én egy használt bútorboltban vásároltam a poharaim nagy részét átlag 450.-/darab áron.Hollandiából és Belgiumból szállítják az áruikat és hoznak mindent a faliórától a kredencig,a tányéroktól a sörös poharakig.Kb.ötven fajta "belgás" poharam van már,és szerencsére a hozzájuk tartozó söröket is majdnem mind kóstoltam már.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2008.08.29. 14:18:14

Remek, hogy vannak ilyen jó kis cikkek. Szerintem a Bleu még jobb, sokkal gazdagabb, mint a piros. Habár, mindhárom típusú Chimay igazán kiváló sör, mindenkinek ajánlom. A Cora-ban mindig szokott lenni. kb. 630Ft-os áron.

robertpoulsen 2009.07.08. 09:54:35

one of my favorite beer!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.07.08. 23:23:35

@tim007: össze kell szedni magunkat, fel kell hívni az apátságot, s egy sörtúra keretében be kell szerezni a Westvleteren-t. Én egyszer ezt megtettem, sikerült 3 rekesszel vásárolnom, 500 Ft/palack áron, méghozzá a Westvleteren 12-t.:) Nem messze, kb 3 km-re van a Struise sörök lelőhelye Wleteren városkában, illetve ismétcsak nem messze a De DolleBrouwers, ami igen komoly söröket főzöcskéz ki. Csak ajánlani tudom a Struise Pannepot és a StruiseMikkelller témákat, illetve a DeDolle Arabier és Oerbier söröket, ha valaki oda tévedne...Ja és szinte ugyanitt lelhető elő a St.Bernardus söröket prezentáló "kolostor" is. Amúgy a falu neve Chimay, az apátság pedig Abbaye Notre Dam de Scourmount :) Ha sikerül megtapasztalni a Westvleteren 12-t, akkor már érthető, hogy a Chimay sörök mért vannak hátrébb. Hajmeresztően jók a Chimay mókacsomagok is, de az a Westvleteren...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.07.08. 23:25:41

@99765: a cukrot a palackos erjesztésnél raknak bele, s ott sem mindegy, milyet. így növelik az alkoholfokot. Meg kell nézni egy ipari sört, amiben izocukor van, na az tényleg maga a gyalázat...

Serkoptató 2009.07.09. 08:27:09

@főzdevadász: Azért a Chimay ára is simán megháromszorozódik, mire idejut. A Red a macsban (tudom, szégyen és gyalázat, de az időhiány) kilencvenvalahány centecske volt.

Ezt a maláta magánimportot is pörgősebbé lehetne tenni, ha lennénk páran, akik egy-egy útjukról hoznának be rendszeresen egy-két láda sört pluszban, amit szétdobnánk. Így mondjuk a Weltenburger is kijönne kevesebb, mint a feléből...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.07.10. 20:43:11

támogfatom a kezdeményezést!
Ha bárhová megyek, majd jelzem is, s hozok valami harapósabb cuccokat:)
Persze, hogy megsokszorozódik a Chimay is...Amsterdamban vettünk egy hétköznapi boltban Westmalle Tripel sört 1, 25 euroért. Hát én ott azt hittem, megbolondulok. Víz helyett is inkább sört ittunk, ennyiért...

fokamoka 2011.02.15. 10:36:51

Köszi a blogot, sokat forgatom. :)
Kéretik megírni a Chimay Bleue-t is! Szó szerint rászoktam. Nálam egyelőre a "téli" sörök nonpluszultrája. Valószínűleg a Balaton parton nem esne annyira jól 35 fokban, de így téli estékre elég nehéz választás hogy leüljek egy kékkel olvasgatni, vagy inkább a barátnőm mellé kucorodjak. :)

Gérard Duchemin 2011.02.16. 03:38:20

de így téli estékre elég nehéz választás hogy leüljek egy kékkel olvasgatni, vagy inkább a barátnőm mellé kucorodjak. :)

Én azt mondom, a barátnőt rá kell szoktatni erre a trappista szerzetesre :-)

adster 2011.10.19. 18:06:26

Sziasztok!

Mivel ezzel a bejegyzéssel kapcsolatban voltak emlékeim a poharakról szóló kommentekről, így itt tenném fel a kérdésemet.

Nem tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hol lehetne szert tenni olyan különleges poharakra, amelyek ezekhez a különleges sörökhöz passzolnának?

És itt most nem feltétlenül az egyes típusok azonos márkájú poharaira gondolok, hanem például márkajelzés nélküli, de bizonyos sörfajtákhoz illő pohártípusokra , mint például a kehely, vagy a tulipán.

Tehát leginkább az olyan verziókra gondolok, melyek márkától függetlenül, univerzálisan használhatóak lennének, természetesen a sör típusa által behatárolt keretek között.

Előre is köszönöm!

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2015.05.04. 21:28:55

Születésnapomra kaptam: kepfeltoltes.hu/150504/IMG_20150504_210112_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(Bocs, a telefonos képért. A fehér és a kék között az egy pohár, máig nem merem mosogatógéppel elmosni, ne hogy lekopjon az írás.)

Szóval, alapsör. Azért sok száz féle sör után azt mondom, hogy mérföldkő, és nem érdekel a ratebeer.com értékelése, pedig minden pénteken jön a hírlevele, és még el is szoltam olvasni. Ez olyan, hogy a filmes körökben nagyobb reszpekjtje van az 1986-os Alma Ata-i filmfesztiválon nyert műremeknek, mint a most futó Fast & furious 7-nek. Meg az autós újságíró is fikázza a legújabb egyterű BMW-t, mert nincs benne vezetési élmény, meg meghasad a lelke, hogy elől kapar, ám a vevők meg viszik, mint a cukrot.
Szóval, ez a sör egyszerűen finom! Jó íze van, nem keresi a filozófiai magaságokat, egyszerűen csak élvezettel lehet inni. MIndenki kostolja meg!

Ui.: Hogy drága? Mihez képest? Most voltam Franciaországban, még egy euro sem volt a Coraban. Persze minden relatív, viszonyításképpen a Raderberger a németországi Kauflandban rekesze (20 db üveg) nettó 10 euro volt múlt héten, igaz akciósan. Hogy Magyarországon miért olyan drága az import sör, az meg egy másik történet.
süti beállítások módosítása